Zavisnost od kocke, iako spada u isključivo psihološke zavisnosti jedno je od najtežih oblika ovog oboljenja, a lečenje od kocke je gotovo nemoguće uspešno sprovesti samostalno bez ičije pomoći. Sada ćemo objasniti više detalja o ovoj vrsti zavisnosti i najboljim metodama lečenja.

Lečenje zavisnosti od kocke

Šta je zavisnost od kocke?

Zavisnost od kocke se može javiti već nakon nekoliko seansi kockanja, ali je važno naglasiti da je ova bolest progresivnog tipa. Što osobe češće uživaju u ovoj aktivnosti, tolerancija u mozgu na efekte kockanja raste, pa oni postaju skloniji još većim rizicima ne bi li doživeli isti osećaj. Jednom kada se upadne u ovaj šablon, iz njega se jako teško ispada, a industrija igara na sreću koja postoji mnogo godina razvila je uspešne sisteme kako bi igrača dodatno ohrabrila da se vraća ovoj štetnoj navici.

Klasifikacija i vrste zavisnosti od kockanja

Kao što smo već napomenuli, zavisnost od kocke spada u psihološke zavisnosti, odnosno fizička potreba za kockom, kao u slučaju nekih narkotika, ne postoji. Uprkos tome, nekada je čak i teže sprovesti lečenje zavisnosti od kocke jer osoba ne smatra svoj život ugroženim, a u kockanju vidi način da se opusti, te ne shvata ozbiljnost problema. Ukoliko se javi patološko kockanje lečenje u medicinskoj ustanovi, odnosno kompletno odvikavanje od kocke, predstavlja jedino rešenje koje može pomoći.

Uzroci zavisnosti od kocke

Kako bismo razumeli zavisnost od kockanja, moramo shvatiti šta vodi ka javljanju ovog oboljenja. Mnogi pojedinci misle da je želja za dobitkom presudni činilac, ali situacija je daleko kompleksnija od toga. Usled naleta hormona i povećanog adrenalina koji se javlja usled kockanja, osobe razvijaju potrebu za ovakvim osećanjima i stalno teže da se tome vrate.

Budući da im kockanje to omogućava, mozak počinje da ovakvo ponašanje spaja sa nagradom i uskoro ovo prerasta u naviku koju je teško prekinuti. Čak i uprkos gubicima i negativnim posledicama po život.

Faze zavisnosti od kocke

Mada je svaki slučaj zavisnosti jedinstven, u slučaju oboljenja kao što je zavisnost od kocke, mogu se izdvojiti sledeće faze, odnosno stupnjevi razvoja bolesti:

Faza eksperimentisanja

Povećano uživanje u kocki

Gubitak kontrole

Negativne posledice

Stalno vraćanje lošim navikama

Simptomi i znaci zavisnosti od kockanja

Simptomi koji ukazuju da je lečenje od kocke jedina opcija koja može pomoći osobi uključuju psihološke simptome, ali i simptome ponašanja koji jasno ukazuju na postojanje problema. Odvikavanje od kocke je najefikasnije ukoliko se reaguje na vreme, pa ukoliko Vi ili Vama bliska osoba prolazi kroz neke od navedenih simptoma, savetujemo Vas da nam se obratite za dobijanje saveta.

Zavisnost od kockanja može dovesti do javljanja sledećih psiholoških simptoma:

• Stalna želja za kockanjem
  • Opsesivne misli
  • Nervoza
  • Gubitak kontrole
  • Stalna napetost
  • Osećaj superiornosti u slučaju dobitaka
  • Uvećan nivo stresa
  • Nesanica i loša koncentracija

Pojedinci koji se susreću sa ovim tipom zavisnosti najčešće iskazuju sledeće simptome:

• Tajnovitost
  • Stalna žurba
  • Ispadi prema ukućanima
  • Zanemarivanje svakodnevnih obaveza
  • Gubitak interesovanja za sve sem kockanja

Važno je reći da je svaka osoba drugačija, te da ovi simptomi mogu varirati od individualnog slučaja. Ipak, pojedinci i sami najčešće znaju da prepoznaju ovaj problem daleko pre nego ljudi iz njihove okoline, ali je važno znati da je lečenje bolesti zavisnosti od kockanja, odnosno tretman za kompletno lečenje od kocke najbolji način da se ovi psihološki simptomi uklone.

Opcije lečenja zavisnosti od kocke

Lečenje zavisnosti od kocke kao što smo već napomenuli je najbolje sprovesti uz savete stručnih lica. Pojedine opcije lečenja uključuju samo povremene dolaske na seanse, najčešće sa psihijatrom, ali ovakav vid lečenja je samo delimično uspešan. Kako bi se zavisnost od kockanja zaista iz korena otklonila, najbolje je kombinovati stacionarne i ambulantne metode lečenja.

Psihoterapija za zavisnost od kockanja

Psihoterapija može predstavljati značajnu odbranu protiv ovog oboljenja. Psihijatar za kockanje mora razumeti osobu, ali izvan svega otkriti najbolje načine kako da se efikasno ovo oboljenje ukloni a pojedinac reši opsesivnih misli i potrebe za igrama na sreću. Centar za odvikavanje od kockanja, kao što je klinika Dr Vorobjev poseduje neophodno znanje i medicinske aparate kako bi odvikavanje od kocke proteklo u najboljem redu, a zavisnost od kocke ostala u prošlosti za sva vremena.

Psihoterapija za zavisnost od kockanja

Procedura i faza lečenja zavisnosti od kocke na klinici Dr Vorobjev

Mnogi pojedinci se nakon neuspelih pokušaja prestanka kockanja pitaju kako izlečiti kockanje ili ne mogu da pronađu način kako prestati sa kockanjem. Program za lečenje od kocke u našoj ustanovi može im pomoći da shvate da je potpuni oporavak moguć, a da je psihička stabilnost i odsustvo želje za kockom, pa čak i razvoj averzije prema ovom ponašanju nešto što je ostvarivo.

Kako bismo to postigli, lečenje od kocke obuhvata faze kao što su psihodijagnostika, farmakoterapija, procedure sa korišćenjem medicinskih aparata, farmakohipnoza, psihoterapija i mnoge druge metode za lečenje zavisnosti od kocke.

Nakon što se odvikavanje od kocke završi, naši pacijenti nemaju nikakvu želju za vraćanjem na staro, a štetne navike zamenjuju zdravijim aktivnostima, na čemu radimo i godinu dana nakon završetka stacionarnog lečenja, kroz seanse sa psiholozima i stalne kontrole stanja.

Da li je moguće pobediti zavisnost od kocke samostalno?

Svako ko se ikada suočio sa ovim problemom u porodici svestan je činjenice da je lečenje kockara jako teška i kompleksna tema. Bez obzira na to koliko osoba želi da stane na kraj ovoj navici, često je nemoćna da se izbori sa nagonom za kockanjem. Stoga samostalno lečenje od kocke gotovo nikada ne daje željene rezultate, a za profesionalno lečenje od kocke Beograd nudi više opcija. Jedna od najsigurnijih izbora svakako predstavlja i klinika Vorobjev.

Prosečno trajanje tretmana lečenja zavisnosti od kocke

Kada govorimo o našoj klinici, tretman za lečenje od kocke je prilagođen tako da u najkraćem roku donese najbolje rezultate. Stoga kod nas, tretmani traju između 2 i 4 nedelje stacionarno, uz dodatni period od godinu dana, u toku kojeg se prati stanje pacijenta.

Efektivnost lečenja zavisnosti od kockanja

Uz naše individualno prilagođene tretmane, stopa uspešnosti izlečenja nas rangira među najbolje rehabilitacione centre u Evropi, a za lečenje od kocke, naši pacijenti u 85% slučajeva uspevaju da se vrate životu bez poroka.

Troškovi lečenja zavisnosti od kocke

Kako je svaki tretman koji nudimo lično prilagođen potrebama pacijenta, tako može doći do promene cene. Stupite u kontakt sa našim medicinskim savetnicima i oni će detaljno saslušati Vaš problem i ponuditi Vam najbolje opcije lečenja.

Lekari

Lekari koji rade na kompleksnim lečenjima kao što je slučaj kod zavisnosti od kocke moraju imati višegodišnje iskustvo kako bi problem rešili u potpunosti. Svi naši doktori i drugi članovi osoblja su to iskustvo sticali tokom godina prakse i spadaju u najeminentnije stručnjake u oblasti lečenja zavisnosti.

Za lečenje od kocke sprovodimo čitav niz procedura koje se koriste u svim prestižnim rehabilitacionim centrima, ali neke koje su isključivo delo našeg stručnog tima i koje su razvijene u kući.

„Ni sam nisam znao kako ostaviti kockanje, jer šta god bih pokušao, uvek bih se vraćao na staro. Kada sam pretražio lečenje od kocke Beograd, vaša klinika mi je bila preporučena i zato sam ovde došao kako bih se rešio ovoga jednom za svagda. Sada se osećam sjajno, ne mogu sebe da prepoznam. Za kratko vreme postao sam novi čovek, a prekinuo sam i veze i sa starim društvom i planiram da ostanem na pravom putu do kraja života.“

Vlada B.

„Zavisnost od kockanja me je dovela do finansijske propasti, pa sam morao da se obratim roditeljima za pomoć, i posle razgovora sa njima došao sam ovde na lečenje. U toku lečenja sam shvatio gde sam grešio i uspeo sam da prevaziđem sve izazove sa kojima sam se susretao. Sada se osećam sjajno.“

Jovan A.