Za oboljenje kao što je anoreksija lečenje može predstavljati izazov, ali uz korišćenje odgovarajućih metoda, moguće je otkloniti sve poteškoće u ishrani. U ovom članku, moći ćete da naučite kako da prepoznate prve znake problema, ali i koje su to najbolje dostupne metoda lečenja.

Lečenje anoreksije

Šta je anoreksija?

Anoreksija, poznata i kao anoreksija nervoza, predstavlja poremećaj u ishrani koji se karakteriše velikim strahom od gojaznosti. Uprkos zdravstvevnim problemima koji se mogu javiti usled neodgovarajuće količine hrane koju osoba unosti, pojedinci često nisu u stanju da se zaustave, te razvijaju gađenje prema hrani i ne mogu lako da se vrate zdravim navikama.

Vrste anoreksije

Izdvajaju se dve glavne vrste anoreksije koje mogu postojati pojedinačno, ali najčešće se javljaju istovremeno. To uključuje restriktivnu anoreksiju, koja nastaje usled svesnog umanjenja količine hrane koju osoba unosi, ali i kompulzivnu anoreksiju koja je praćena prejedanjem, ali i izazivanjem povraćanja ili preteranom upotrebom dijuretika kako bi se uneta hrana izbacila iz organizma. Ovo može rezultirati bulimijom i drugim oboljenjima.

Uzroci anoreksije

Ovaj složen poremećaj može nastati kao kombinacija psiholoških, fizičkih i socijalnih faktora. Genetika takođe igra određenu ulogu u svemu, ali i društveni pritisci i psihološka stabilnost same osobe. Važno je napomenuti da svaki slučaj anoreksije može biti jedinstven, a uzroci mogu varirati od osobe do osobe. Lečenje anoreksije obično zahteva multidisciplinarni pristup koji obuhvata terapiju, medicinsku podršku i nutritivno savetovanje.

Faktori rizika

Kod pojedinaca koji su nezadovoljni svojim fizičkim izgledom, odnosno imaju percepciju da su gojazni, može doći do ovog problema. Iako pritisak društva tu igra određenu ulogu, obično sama osoba kreira problem u svojoj glavi, pa je zato izuzetno teško samostalno ga prevazići. Ovo oboljenje najčešće se događa mladim osobama ženskog pola, ali se može javiti bez obzira na uzrast ili pol i kod drugih demografija.

Kako se dijagnostikuje anoreksija

Kada je u pitanju anoreksija dijagnoza se može uspostaviti nakon razgovora sa psihoterapeutom i obavljanjem psiho testova. Ipak, da bi se izlečila anoreksija uzroci samog oboljenja moraju da se otklone i reše.

Simptomi i znaci anoreksije

Za bolest koja utiče na psihološko i fizičko zdravlje osobe, može se javiti čitav niz simptoma koji se mogu manifestovati i kroz ponašanje. Sada ćemo detaljnije govoriti o svim tim problemima. Kada je reč o oboljenju kao što je anoreksija, posledice mogu biti dugoročne ukoliko se ne reaguje na vreme.

Fizički simptomi

Anoreksija se može manifestovati na različite načine, a kada je reč o fizičkim simptomima, mogu se javiti sledeći problemi:

• Ekstremni gubitak telesne mase
  • Promene na koži
  • Poteškoće sa radom vitalnih organa
  • Poremećaji hormonskog sistema
  • Slabost i umor
  • Nepravilan srčani ritam

Psihološki simptomi anoreksije mogu uključivati:

• Nerealnu sliku o sebi
  • Percepcija gojaznosti uprkos nezdravoj težini
  • Strah od gojenja
  • Nisko samopoštovanje
  • Depresija

Osobe koje se suočavaju sa ovim problemom često se stide svog izgleda usled čega izbegavaju ljude iz svoje okoline, skloni su usamljeničkog ponašanju, a najčešće imaju i izrazito negativno mišljenje o sebi. Ukoliko se ne reaguje na vreme, usled svih ovih problema može doći do javljanja mentalnih oboljenja.

Opcije lečenja anoreksije

Kada je u pitanju anoreksija lečenje se najčešće odvija u medicinskoj ustanovi koja može osobi pružiti najbolje uslove za postizanje oporavka. Iako je moguće i samostalno prevazići ovaj problem, lečenje u medicinskog ustanovi ipak predstavlja daleko sigurniju opciju.

Simptomi i znaci anoreksije

Medicinski tretman

Za psihičko oboljenje kao što je anoreksija lečenje se prvenstveno bazira na korišćenju psihoterapija koje vode ka stabilnoj mentalnoj bazi. Pored toga, budući da neuhranjenost izazvana ovim stanjem negativno utiče na ceo organizam, radi se i na otklanjanju nastalih fizičkih poteškoća, pa je u lečenje ovog oboljenja neretko uključena i fizioterapija koja pomaže pacijentima da osećaju bolje u toku oporavka.

Psihoterapija

Anoreksija lečenje se fokusira na promenu psihološkog stanja osobe, odnosno otklanjanju barijera koje pacijent sebi postavlja. Kroz metode psihoterapije kao što je bihevioralna terapija, istovremeno se otklanjaju loše navike, a kada je u pitanju anoreksija nervoza simptomi fizičke prirode, i druge mentalne poteškoće postepeno nestaju i bivaju zamenjene zdravim navikama i šablonima ponašanja.

Stacionarno lečenje u odnosu na ambulantno lečenje anoreksije

Za oboljenje kao što je anoreksija nervoza i bes mogu se javljati gotovo svakodnevno, ali kako bi se izlečila anoreksija lečenje mora biti postepeno. Rano prepoznavanje tu može igrati važnu ulogu, a kako se leči anoreksija tokom dužeg perioda, važno je da osoba vreme provodi u zdravoj sredini. Stoga je stacionarno anoreksija lečenje ne samo prepročljivo, nego i neophodno.

Proces i stadijumi lečenja anoreksije u klinici Dr Vorobjev

Za bolest kao što je anoreksija lečenje se mora bazirati na otklanjanju fizičkih poteškoća, ali prvenstveno se radi na postizanju psihološkog napretka. To može uključivati sledeće faze oporavka:

Psihodijagnostika

Psihoterapija

Korišćenje farmakoterapije

Korišćenje farmako hipnoze

Bihevioralna terapija

Da li je moguće sam se rešiti anoreksije?

Mnoge osobe se pitaju da li psiholog rešava anoreksiju, odnosno mogu li oni sami da se izbore sa ovim problemom. Zaista, najčešće je pomoć stručnih lica i najbrži način da se dođe do oporavka. Samostalno lečenje može biti efikasno, ali retko kada dovodi do povoljnog ishoda.

Prosečno trajanje tretmana za anoreksiju

Za razumevanje bolesti kao što je anoreksija uzroci koji su i doveli do njenog javljanja moraju da se otkriju i korišćenjem terapije otklone sve poteškoće sa kojima se osoba susreće. Ako želite da saznate kako se leči anoreksija i koliko dugo ovaj tretman traje na našoj klinici, nazovite naše medicinske konsultate i oni će vam objasniti sve detalje u vezi sa ovom procedurom.

Delotvornost lečenja anoreksije

Iako predstavlja ozbiljno stanje, anoreksija lečenje je dosta napredovalo prethodnih godina. Da bi se pobedila anoreksija simptomi krize pri vršenju osnovnih fizioloških potreba kao što je unošenje hrane moraju biti pobeđeni. Ipak, uz moderne metode lečenja, u najvećem broju slučajeva, pojedinci uspevaju da ostvare potpuni oporavak.

Troškovi lečenja anoreksije

Budući da može biti izuzetno teško pronaći specifični centar za anoreksiju Beograd, klinika Vorobjev koja se nalazi u Zemunu nudi rešenje svim osobama da se izbore sa ovim oboljenjem. Troškovi lečenja, kao i pojedinosti ovog tretmana se određuju u odnosu na zdravstveno stanje osobe. Stupite u kontakt sa nama putem veb sajta ili pozivom na brojeve telefona sa naše kontakt stranice kako biste dobili odgovore na sva vaša pitanja.

Doktori

Doktori zaposleni na klinici Dr Vorobjev će vas uputiti u detalje oporavka i naučiti vas kako izlečiti anoreksiju na najbolji način radi postizanja dugoročnih rezultata.

Za lečenje psiholoških poteškoća kao što je anoreksija terapija mora biti prilagođena svakoj osobi. Naš pristup lečenju je stoga jedinstven i zaštićen je brojnim patentima.

„Iako sam dugo sumnjala da je moja ćerka razvila problem kao što je anoreksija test koji se bazira na psihološkoj osnovi je dokazao da moramo nešto da preduzmemo. Tada smo rešili da dođemo na kliniku Vorobjev kako bismo odradili kompletnu proceduru psihostabilizacije. Srećna sam jer je moja ćerka sada daleko bolje, a to se i primeti po njenom fizičkom izgledu i raspoloženju.“

Marina A.

„Nisam ni znao kako se leči anoreksija, samo sam video da ovako više ne može. Nakon razgovora sa psihologom, preporučio mi je da se prijavim na lečenje i tako sam naišao na vašu kliniku. Evo prošlo je mesec dana, a meni se psiha potpuno promenila, sada se osećam sigurnije i jače. Nastaviću sa oporavkom i po povratku kući sve dok se potpuno ne vratim zdravom životu.“

Stevan I.