Lečenje i rehabilitacija zavisnosti od oksazepama (Seraks)

Oksazepam (Seraks) je, poput ostalih diazepina, predviđen za kratkoročnu upotrebu zbog svoje adiktivnosti. Budući da je vrlo efikasan u usporavanju aktivnosti centralnog nervnog sistema i stvaranju osećanja smirenosti i opuštenosti, postoji opasnost od preterane ili produžene upotrebe koja vodi u zavisnost. Zavisnost od oksazepama je rastući problem širom sveta. Prema izvesnim istraživanjima, 40% ljudi će razviti zavisnost od oksazepama nakon samo 6 nedelja uzimanja.

Lečenje i rehabilitacija zavisnosti od oksazepama (Seraks)

Šta je oksazepam

Oksazepam (Seraks) je lek za smirenje koji pripada grupi diazepina i koristi se prvenstveno za lečenje insomnije i anksioznosti, za ublažavanje uznemirenosti, nervoze i tenzija, kao i simptoma apstinencijalne krize pri lečenju alkoholizma. Nešto ređe se propisuje za socijalnu fobiju, predmenstrualni sindrom i posttraumatski stresni poremećaj. Lek poseduje anksiolitičko, hipnotičko, antikonvulzivno, opuštajuće i sedativno dejstvo. Izuzetno je delotvoran, ali i adiktivan pa postoji rizik da pacijent razvije zavisnost od oksazepama.

Alternative oksazepama

Budući da benzodiazepini nisu predviđeni za dugotrajnu upotrebu, treba imati u vidu i alternative za oksazepam. Postoje određeni anksiolitici koji ne stvaraju zavisnost, na primer, Buspiron, a u lečenju anksioznosti pokazali su se uspešnim i SSRI i SNRI antidepresivi. Pre početka bilo kakve terapije, potrebno je konsultovati se sa lekarom.

Efekti zloupotrebe oksazepama

Produžena upotreba oksazepama vodi u fizičku zavisnost od ovog leka. Telo se vremenom adaptira na prisustvo leka što utiče na promene u hemijskoj strukturi mozga. Razvija se tolerancija na lek i potrebne su veće doze da bi se postigao isti efekat. Sve to neminovno vodi u zavisnost od oksazepama. Zloupotreba oksazepama izaziva:

• pojačanu želju za lekom
  • nemogućnost funkcionisanja bez leka
  • nemogućnost prestanka uzimanja leka
  • samoinicijativno pojačavanje doza
  • pojavu simptoma apstinencijalne krize ukoliko se prekine sa uzimanjem leka

Znaci i simptomi zavisnosti od Seraksa

Nažalost, nisu potrebne velike doze da bi se razvila zavisnost od oksazepama. Ponekad se to može desiti čak i ako se lek uzima tačno po uputstvu lekara. Ukoliko se lek zloupotrebljava i kombinuje sa alkoholom ili drugim narkoticima, zavisnost se može javiti vrlo brzo. Da postoji zavisnost od oksazepama, mogu nam ukazati određeni fizički, psihički i bihevioralni simptomi. Ukoliko prepoznate te simptome kod svojih bližnjih, imajte na umu da je neophodno što ranije započeti lečenje zavisnosti od oksazepama da bi posledice bile što manje.

Fizički simptomi

Fizički simptomi koji ukazuju da je došlo do zloupotrebe i da postoji zavisnost od oksazepama (Seraksa) mogu biti:

• slabost u mišićima
  • umor
  • glavobolje
  • nesvestice
  • mučnina
  • znojenje
  • problemi s disanjem
  • usporen govor
  • gubitak ravnoteže
  • gubitak težine
  • hipertermija

Psihološki simptomi koji mogu ukazivati da postoji zavisnost od oksazepama su:

• uznemirenost
  • zbunjenost
  • ošamućenost
  • problemi sa koncentracijom
  • problemi sa pamćenjem
  • pojačana anksioznost
  • depresija

Promene u ponašanju koje mogu ukazivati da postoji zavisnost od oksazepama mogu biti:

• nemogućnost funkcionisanja bez leka
  • gubitak interesovanja za svakodnevne aktivnosti
  • povlačenje i udaljavanje od porodice i prijatelja
  • smanjena efiksanost na poslu ili u školi
  • zanemarivanje lične higijene

Posledice upotrebe oksazepama

Dugotrajna upotreba oksazepama, osim što stvara zavisnost od oksazepama, ostavlja posledice po mentalno i fizičko zdravlje. Te posledice mogu biti:

• delirijum tremens
  • katatonija
  • konvulzije
  • halucinacije
  • oštećenje mozga zbog nedostatka kiseonika
  • problemi sa disanjem
  • hipertermija
  • psihoza
  • manija
  • koma

Lečenje zavisnosti od oksazepama bi trebalo započeti što pre da ne bi došlo do ozbiljnih posledica po fizičko i mentalno zdravlje.

Vrste lečenja zavisnosti od oksazepama

Zavisnost od oksazepama je najbolje lečiti na nekoj od klinika za lečenje bolesti zavisnosti. Klinike pružaju najbolje i najbezbednije uslove za lečenje, kao i precizan plan i program lečenja koji obuhvataju lečenje medikamentima i psihoterapiju.

Lečenje zavisnosti od oksazepama uz pomoć lekova

Kada se započne lečenje zavisnosti od oksazepama, medikamenti se uglavnom koriste pri detoksikaciji radi ublažavanja mučnih i neprijantih simptoma apstinencijalne krize. Svaki nagli prestanak uzimanja oksazepama, kada postoji zavisnost od oksazepama, izaziva simptome kao što su anskioznost, insomnia, panika, glavobolje, mučnina i epileptični napadi. Lekovi ublažavaju ove simptome, a daju se uz strogu kontrolu lekara i neprekidno praćenje reakcija pacijenta.

Bihevioralna terapija za zavisnost od oksazepama

Nakon detoksikacije, organizam je očišćen od prisustva oksazepama, ali dugotrajan proces lečenja tek predstoji. Godinu dana se sprovodi program rehabilitacije čiji je cilj konačno izlečenje i osposobljavanje pacijenta za život bez uzimanja psihoaktivnih supstanci. Jedan od najuspešnijih metoda za postizanje tog cilja je bihevioralna terapija.

Ona ima za cilj da pomogne pacijentu da prepozna uzroke svoje zavisnosti, suoči se sa njima i promeni negativne obrasce ponašanja koji su ga odveli u zavisnost od oksazepama. Pacijent usvaja nove, bolje, pozitivne obrasce ponašanja i stiče veštine koje mu pomažu da se izbori sa stresom svakodnevnog života ili određenih trauma koje nosi.

Stacionarno lečenje u odnosu na ambulantno lečenje zavisnosti od oksazepama

Lečenje zavisnosti od oksazepama se na klinikama za lečenje bolesti zavisnosti obično odvija na dva načina – kroz stacionarno i ambulantno lečenje. Stacionarno lečenje podrazumeva boravak na klinici tokom procesa detoksikacije, dok ambulantno lečenje podrazumeva godinu dana povremenih dolazaka na kliniku radi kontrola, savetovanja i terapija.

Stacionarno lečenje

Ako se utvrdi da kod pacijenta postoji zavisnost od oksazepama, stacionarno lečenje je najbezbedniji i najbolji način za detoksikaciju organizma. Boravkom na klinici, pacijent dobija punu pažnju lekara koji propisuju odgovarajuću terapiju za simptome koji se javljaju zbog apstinencijalne krize i prate reakciju pacijenta na terapiju. U mogućnosti su da blagovremeno odreaguju ukoliko dođe do bilo kakvih problema i neprijatnosti, da bi detoksikacija prošla sa što manje trauma i posledica.

Ambulantno lečenje

Nakon uspešno obavljene detoksikacije, sledi period ambulantnog lečenja. On traje oko godinu dana i pacijent prolazi kroz razne programe podrške i psihoterapije da bi zaisnost od oksazepama bila u potpunosti pobeđena.

Pacijent i dalje ima svu moguću podršku i pomoć, a kroz redovne kontrole, prati se njegovo napredovanje i rešavaju problemi koji se usput pojave. Cilj je da se pacijent oslobodi psihičke zavisnosti, stekne samopouzdanje i nauči da se nosi sa stresom i problemima svakodnevnog života bez pomoći narkotika. Ukoliko je potrebno, kroz psihoterapiju se rešavaju problemi i traume koji su prouzrokovali zavisnost od oksazepama.

Faze lečenja zavisnosti od oksazepama u klinici Dr Vorobjev

Zavisnost od oksazepama se na klinici Dr Vorobjev leči prolaskom kroz tri važne faze. To su:

1. DIJAGNOSTIKA
  2. DETOKSIKACIJA
  3. REHABILITACIJA

Svaka od ovih faza je vrlo važna za uspešno prevazilaženje zavisnosti. Zato se svakom pacijentu prilazi na poseban način i kreiraju odgovarajuće strategije lečenja koje će najviše odgovarati njegovoj ličnosti i stepenu zavisnosti.

Dijagnoza zavisnosti od oksazepama

Da bi zavisnost od oksazepama bila uspešno lečena, neophodno je najpre uraditi preciznu i detaljnu dijagnostiku. Dijagnostika otkriva u kojoj meri se razvila zavisnost od oksazepama i koje posledice je ostavila na fizičko i mentalno zdravlje pacijenta. To omogućava pravljenje individualnog programa lečenja u potpunosti prilagođenog stanju pacijenta.

Dijagnostičke analize obuhvataju:

• analize krvi i urina
  • druge analize (ukoliko je potrebno)
  • pregled psihijatra
  • pregled specijaliste (ukoliko je potrebno)
  • razgovor sa psihologom
  • pregled interniste

Detoksikacija od oksazepama

Detoksikacija je proces čišćenja organizma od prisustva oksazepama. Nakon uspešno obavljene detoksikacije, nema više fizičke zavisnosti. Detoksikacija nije jednostavan proces jer, kada postoji zavisnost od oksazepama, svaki prekid uzimanja dovodi do lakših ili težih simptoma apstinencijalne krize. U tom periodu, pacijent prima odgovarajuću terapiju koja ublažava te simptome i pomaže mu da ceo proces prođe sa što manje neprijatnosti. Lekari su mu neprekidno na usluzi, može u svakom trenutku da im se požali na probleme i tegobe, a oni su u mogućnosti da trenutno odreaguju prilagođavanjem terapije.

Odvikavanje od oksazepama

Odvikavanje od oksazepama se odvija nakon detoksikacije u periodu od oko godinu dana. Pacijent tada leči psihičku zavisnost od oksazepama i sve propratne tegobe koje mu je zavisnost donela. Rehabilitacija obuhvata razne programe podrške, savetovanja, rešavanja aktuelnih problema, kao i odgovarajuću psihoterapiju. Kroz redone kontrole i razgovore, uz puno podrške i razumevanja, pacijent stiče samopouzdanje i uči se da se nosi sa problemima i stresom bez pomoći supstanci.

Uspešnost lečenja zavisnosti od oksazepama

Klinika Dr Vorobjev uspešno leči zavisnost od oksazepama kao i sve druge bolesti zavisnosti. Kod nas ćete dobiti sve što Vam je potrebno za uspešno izlečenje, kao i prijatno i ljubazno okruženje koje će Vam pomoći na Vašem putu. Stepen izlečenja je vrlo visok tako da možete biti sigurni da zavisnost od oksazepama i za Vas može postati daleka prošlost.

Troškovi lečenja zavisnosti od oksazepama

S obzirom da za svakog pacijenta pravimo poseban plan i program lečenja, ukoliko Vas zanimaju mogući troškovi lečenja, molimo Vas da kontaktirate naše medicinske savetnike. Oni će Vas ljubazno uputiti u sve pojedinosti.

Doktori

Naš tim lekara je izabran sa velikom pažnjom i okupio je stručnjake potpuno posvećene svojim profesijama i svojim pacijentima. Pored velike empatije i želje da pomognu, poseduju izuzetno iskustvo i znanje koje se neprekidno uvećava kroz praćenje najnovijih dostignuća u oblasti lečenja bolesti zavisnosti. Budite uvereni da ćete na našoj klinici biti u sigurnim rukama.

Klinika Dr Vorobjev je nekoliko puta nagrađivana zbog svojih uspeha u lečenju bolesti zavisnosti i doprinosa razvoju metodologije lečenja. Posebno smo ponosni na nagrade Rose of Paracelsus i Zlatnu nagradu za kvalitet iz Njujorka.

1. Milana B.

„Počela sam da uzimam oksazepam tablete posle majčine smrti. Bilo mi je jako teško i bila sam potpuno slomljena. Nisam ni primetila kako sam lagano utonula u zavisnost. Kada sam shvatila da sam zavisnik, uhvatio me je strah, ali lekari na klinici Dr Vorobjev su mi dali volju i snagu da se borim. I uspela sam, zahvaljujući njihovoj podršci i stručnosti.“

2. Jelena K.

„Izlečila sam zavisnost od okszepama uz svesrdnu pomoć i podršku svih na klinici VIP Vorobjev. Postali su mi druga porodica. Toliko su mi pomogli, da nemam reči.“

Popunite upitnike

Ukoliko imate specifično pitanje za nas o bolestima zavisnosti ili psihičkim poremećajima molimo Vas da popunite online formular kako bi Vam specijalisti bolnice Dr Vorobjev dali najbolje odgovore.

Pregled sadržaja