Bipolarni poremećaj, simptomi li lečenje na klinici || Dr Vorobjev
Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

Bipolarni poremećaj

Bipolarni poremećaj spada u poremećaje raspoloženja a poznat je i pod nazivom manično – depresivna psihoza.

Za ovaj poremećaj simptomatične su burne promene raspoloženja i smenjivanje perioda depresije i manije.

Epizode duboke depresije, utučenosti i bezvoljnosti smenjuju epizode manije, praćene euforijom, energijom i uzbuđenjem. Nekad se dešava da su ova raspoloženja iskombinovana, čak i u jednom danu. Postoje ogromne oscilacije u raspoloženju, mnogo veće u odnosu na osobe koje nemaju ovaj poremećaj. Ukoliko su epizode teške, one ometaju i onesposobljuju osobu da živi svakodnevni život.

Bipolarni poremećaj najčešće se javlja u kasnoj adolescenciji ili dvadesetim godinama i podjednako je zastupljen kod oba pola.

Bipolarni poremećaji, simptomi li lečenje na klinici - Dr Vorobjev

Program se sastoji od sledećih etapa:

U maničnoj epizodi javljaju se sledeći simptomi:

• Snažna euforija
  • Osećanje nemira
  • Pričljivost
  • Ubrzan proces mišljenja
  • Loše prosuđivanje
  • Pad koncentracije
  • Agresivno ponašanje
  • Nervoza
  • Smanjena potreba za spavanjem
  • Trošenje velikih količina novca na razne neotrebne stvari
  • Povećano samopouzdanje i osećaj važnosti
  • Angažovanje u rizičnim aktivnostima
  • Povećana seksualna želja
  • Sklonost ka alkoholu i drogama.

Ljudi koji pate od bipolarnog poremećaja često su skloni zloupotrebi psihoaktivnih supstanci, koja je poseban problem. U našoj bolnici imamo efikasne i proverene tretmane koji pomažu kod lečenja svih vrsta zavisnosti.

Bipolarni poremećaj – depresivna epizoda

U depresivnoj epizodi javljaju se sledeći simptomi:

• Osećanje beznadežnosti
  • Problemi s koncentracijom i zaboravnost
  • Misli o sopstvenoj bezvrednosti
  • Osećaj krivice
  • Suicidalne misli
  • Malo ili previše spavanja
  • Gubljenje ili dobijanje u težini
  • Osećaj praznine
  • Hronični osećaj umora
  • Nezainteresovanost za sve aktivnosti.

Kod nekih ljudi dominiraju manične epizode, i po broju i po intenzitetu, a kod nekih depresivne. Drugi ljudi brzo prolaze kroz obe vrste epizoda. Postoje i ekstremni slučajevi u kojima se javljaju sumanute ideje i halucinacije.

Dr Vorobjev - Bipolarni poremećaji, simptomi li lečenje na klinici

Lečenje bipolarnog poremećaja u specijalnoj bolnici Dr Vorobjev

Bipolarni poremećaj se tretira uz pomoć psihoterapije i farmakoterapije. Koristi se efikasan stabilizator raspoloženja, litijum, koji sprečava oscilacije afekta.

Za sve ljude koji dožive više od jedne manične epizode, litijum je metod izbora. Njegova prednost je u tome što izjednačava raspoloženje i kod depresivnih i kod maničnih epizoda.

Psihoterapija je jako značajna jer se u toku nje uče brojne strategije praćenja i kontrolisanja svog raspoloženja, mehanizmi prevladavanja a takođe se i naglašava važnost dnevnog plana aktivnosti kojeg se treba pridržavati.

Naši stručnjaci mogu vam pomoći da povratite narušeni balans i da upravljate svojim emocijama a to će vas odvesti do ispunjenijeg i smislenijeg života.

Poslednje sa našeg bloga

5 godina posle programa lečenja zavisnosti na klinici Dr Vorobjev

Neretko dobijamo pisma zahvalnosti od naših bivših pacijenata koji su uspeli da vrate kontrolu nad svojim životom. Iako privatnost naših

Alkoholizam kod žena