Buprenorfin je lek čiji je cilj da pomogne ljudima da se izbore sa zavisnošću od heroina i drugih moćnih opijata, ali to ne znači da je buprenorfin sam po sebi bezopasan i da se ne može razviti zavisnost od buprenorfina. Kako je moguće da lek koji je kreiran da pomogne zavisnicima izaziva zavisnost? Odgovor leži u činjenici da je buprenorfin takođe opijat i da ga je moguće zloupotrebiti. Buprenorfin, dakle, nosi određeni rizik jer odvikavanje od buprenorfina može biti podjednako teško kao i odvikavanje od drugih opioida.

Lečenje zavisnosti od Buprenorfina

Šta je buprenorfin i zašto izaziva zavisnost?

Buprenorfin je polusintetički opioid koji se dobija iz opijumskog maka. Na isti način se dobijaju i heroin i morfijum. Nekada se korsitio za ublažavanje bolova, a u današnje vreme, koristi se u lečenju zavisnosti od opioida i u tretiranju simptoma apstinencijalne krize. Zavisnost od buprenorfina se razvija na isti način kao i zavisnost od ostalih opioida. Buprenorfin dejstvo nije tako moćno kao dejstvo tradicionalnih opijata, ali je dugotrajnije pa doze ne moraju biti tako česte. Buprenorfin je delimični agonist što znači da u mnogo manjoj meri aktivira opioidne receptore u mozgu od, recimo, heroina, morfina, metadona ili oksikodona. Zato se i koristi kao prelazno sredstvo u lečenju bolesti zavisnosti.

U slučaju zloupotrebe, može se javiti predoziranje buprenorfinom i razviti zavisnost od buprenorfina. U tom slučaju, neophodno je odmah preduzeti lečenje zavisnosti od buprenorfina.

Glavni lekovi koji sadrže buprenorfin

Buprenorfin je supstanca koji je sastavni deo mnogih lekova. To su Subutex, Suboxone, Buprenex, Bunavali, Butrans, Sublocae i drugi. Ovi lekovi se koriste ili za ublažavanje bolova ili u tretiranju bolesti zavisnosti.

Suboxone

Suboxone je lek koji sadrži buprenorfin i opioidni antagonsit nalokson čiji je zadatak da blokira efekte opioida što uključuje i osećaj euforije i blaženstva koji su i glavni pokretači zloupotrebe opioida. Cilj ovog leka je da obezbedi dejstvo buprenorfina, ali da se pri tom blokira njegov euforični efekat.

Subutex

Subutex je lek koji se koristi za lečenje zavisnosti od opioida. Buprenorfin je njegov jedini aktivni sastojak. Iako se pokazao efikasnim, vrlo je adiktivan i lako se može razviti zavisnost od buprenorfina čak i ako se uzima po lekarskom receptu.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od buprenorfina?

Zavisnost od buprenorfina izaziva određene simpotme koji mogu ukazati da je neophodno lečenje zavisnosti od buprenorfina. Posebno kada zavisnik ostane bez leka, ovi simptomi su izrazito pojačani zbog apstinencijalne krize.

Znaci u ponašanju zavisnika

Na prvom mestu, treba obratiti pažnju na ponašanje osobe za koju sumnjate da je razvila zavisnost od buprenorfina. Zavisnost neminovno vodi ka promeni ponašanja, a tako je i kada je u pitanju zavisnost od buprenorfina. Pre svega može se primetiti:

• uzimanje leka u dozama većim nego što su propisane
  • uzimanje leka češće nego što je propisano
  • neodržavanje lične higijene
  • samoizolacija i udaljavanje od porodice i prijatelja
  • teškoće pri obavljanju svakodnevnih obaveza
  • promene raspoloženja

Simptomi upotrebe narkotika

Simptomi koji mogu ukazivati da postoji zavisnost od buprenorfina i da je neophdno potražiti pomoć i započeti lečenje zavisnosti od buprenorfina, mogu biti i fizički i psihički.

Fizički simptomi koji se mogu javiti kad postoji zavisnost od buprenorfina su:

• mučnina
  • povraćanje
  • dijareja
  • slabost i nedostatak energije
  • stezanje u grudima
  • teškoće sa disanjem
  • glavobolje
  • visok pritisak
  • otečenost

Psihološki simptomi koji potencijalno ukazuju na zavisnost od buprenorfina su:

• nervoza
  • uznemirenost
  • nesanica
  • agresivnost
  • anksioznost
  • depresija

Neophodno je na vreme primetiti ove simptome i odreagovati jer kada je u pitanju buprenorfin posledice po fizčko i mentalno zdravlje mogu biti vrlo teške, pa čak i kobne.

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od buprenorfina?

Kada se konzumira buprenorfin neželjena dejstva su nešto što treba imati u vidu čak i ako se lek uzima po uputstvima lekara. Ukoliko primetite neke od dole navedenih efekata, a uzimate lek po nalogu lekara, obavezno razgovarajte sa svojim lekarom o tome da li i kako prekinuti sa uzimanjem terapije buprenorfina. Inače, neželjeni efekti mogu biti kratkoročni i dugoročni.

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od buprenorfina

Kratkoročni efekti zavisnosti od buprenorfina

Kratkoročni efekti se obično javljaju tokom dejstva leka i nisu opasni po život ukoliko zdravlje osobe kod koje postoji zavisnost od buprenorfina nije već ozbiljno narušeno. Ti kratkoročni efekti mogu biti:

• bolovi u stomaku
  • mučnina
  • povraćanje
  • znojenje
  • vrtoglavica
  • slabost
  • zamagljen vid

Dugoročni efekti zavisnosti od buprenorfina

Buprenorfen nije preporučljiv za dugotrajnu upotrebu. Zato kod osoba koje ga dugo upotrebljavaju, pored toga što se javlja zavisnost od buprenorfina, mogu se javitii brojne dugoročne buprenorfin posledice, kao što su:

• insomnija
  • umor i nedostatak energije
  • teškoće sa disanjem
  • gubitak apetita
  • depresija

Kako i zašto počinje zavisnost od buprenorfina?

S obzirom da se buprenorfin upotrebljava pri lečenju bolesti zavisnosti, već postojeći zavisnici su u opasnosti da razviju i zavisnost od buprenorfina jer on znatno ublažava simptome apstinencijalne krize. Tako jednu zavisnost zamene drugom. A kada je u pitanju buprenorfin skidanje nije ništa jednostavnije nego kod drugih opioida.

Osim toga, mnogi smatraju da buprenorfin nije adiktivan pa ga iz tog razloga zloupotrebljavaju. Međutim, to je daleko od istine jer je zavisnost od buprenorfina itekako moguća, a lečenje zavisnosti od buprenorfina neophodan korak ukoliko se primete bilo kakvi znaci zavisnosti.

Kakav je tretman za zloupotrebu buprenorfina?

Tretman za zloupotrebu buprenorfina podrazumeva proces detoksikacije, tj. čišćenje organizma od prisustva buprenorfina i oslobađanje od fizičke zavisnosti. Detoksikaciju je najboje sprovesti na klinici za lečenje bolesti zavisnosti uz stalni nadzor lekara. Uz pomoć medikamenata i drugih sredstava, lekari nastoje da u potpunosti uklone neprijatne simptome apstinencijalne krize i pacijentu što više olakšaju ceo proces. Kada je u pitanju buprenorfin skidanje može biti vrlo mučno i traumatično.

Nakon uspešno obavljene detoksikacije, sledi period rehabilitacije kada se uz pomoć psihologa, psihijatara i psihotrapeuta pomaže pacijentu da se oporavi od zavisnosti, reši probleme koji su do zavisnosti doveli i savlada mehanizme pomoću kojih će se izboriti sa stresom i problemima bez pribegavanja narkoticima. To je dug period isceljenja, kada su pacijentu neophodni podrška i ohrabrenje da istraje na svom putu.

Kako započeti lečenje zavisnosti od buprenorfina?

Ako je osoba svesna da joj je potrebno lečenje zavisnosti od buprenorfina, potrebno je doći na kliniku za lečenje bolesti zavisnosti i zatražiti pomoć stručnih lica. Pacijent će proći kroz detaljnu dijagnostiku koja će pokazati težinu njegove zavisnosti i njegovo psihofizičko stanje da bi se na osnovu toga napravio individualni plan lečenja. Najbolje su klinike koje nude individualni plan lečenja koji je u potpunosti prilagođen stanju i potrebama pacijenta.

Ukoliko sumnjate da je neko vaš razvio zavisnost od buprenorfina, ali ne želi to da prizna, možete upotrebiti test na buprenorfin koji otkriva prisustvo buprenorfina u organizmu. U svakom slučaju, izuzetno je važno suočiti se sa problemom i uveriti zavisnika da treba da započne lečenje zavisnosti od buprenorfina.

Lekari

Naši lekari imaju samo jednu misiju, a to je da vas izvuku iz začaranog kruga zavisnosti i pomognu da stanete na svoje noge sa što manje trauma i uz ogromnu podršku. Osim toga, na usluzi vam je njihovo ogromno medicinsko znanje i dugogodišnje iskustvo koje uspešno primenjuju već dugi niz godina. Kao klinika se možemo pohvaliti izuzetno visokim procentom izlečenja i hiljadama zadovoljnih pacijeanta koji su vratili kontrolu nad svojim životom. Izuzetno se trudimo da atmosfera na našoj klinici bude pozitivna, opuštajuća i ispunjena poverenjem, a naše medicinsko osoblje će učiniti sve da vam boravak na našoj klinici bude prijatan i ugodan.

Troškovi lečenja zavisnosti od buprenorfina

Kako je najbolje napraviti individualni plan lečenja za svakog pacijenta ponaosob, samo lečenje zavisnosti od buprenorfina se obično razlikuje od pacijenta do pacijenta. Ipak, ako želite da se upoznate sa procedurom lečenja i okvirnim troškovima, možete kontakirati naše medicinske savetnike koji će vas uputiti u sve što vas zanima i odgovoriti na svako vaše pitanje.

Posedujemo sve potrebne patente i sertifikate za vršenje različitih postupaka i metoda i upotrebu aparata u procesu lečenja bolesti zavisnosti.

„Kada sam shvatila da sam zavisnik, a u pitanju je bio buprenorfin skidanje sa njega je postalo za mene noćna mora. Da nisam došla kod vas na kliniku, verovatno ne bih uspela. Ovako, sve je prošlo kao u snu, najgore je prošlo vrlo brzo, a lekari su bili toliko pažljivi i stručni da sam se osećala da sam na najsigurnijem mestu na svetu.“

Nevena R.

„Skidao sam se sa heroina, a navukao na burprenorfin. U suštini, ništa nisam uradio. Jednostavno, u to vreme sam mislio da nisam toliko zavisan i da mogu sam i da je sve to lako. A nije. Hvala Bogu pa sam na netu pronašao vašu kliniku. Vratili ste mi zdravlje i život. Najbolji ste!“

Tihomir D.