Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

12/04/2021

Buprenorfin je lek na recept koji se koristi za lečenje umerenog do jakog bola i takođe se koristi kao metoda lečenja za zavisnost od opioida. Ovaj lek je delimični opioidni agonist, što znači da aktivira samo neke od opioidnih receptora u mozgu, dok druge blokira. To dovodi do slabijeg euforičnog efekta od ostalih opioida kao što su heroin ili morfin, iako je i dalje prisutan. Uz metadon i naltrekson, buprenorfin je među samo tri leka koja je odobrila FDA i koji se često prepisuju za lečenje zavisnosti od opioida.

Ovaj članak će vam pomoći da naučite šta uzrokuje zavisnost od buprenorfina i naučiće vas kako da prepoznate znakove i simptome zavisnosti od buprenorfina i predoziranja. Takođe ćete otkriti neke sjajne mogućnosti lečenja zavisnosti od buprenorfina koje mogu biti od pomoći vama ili vašim voljenima u slučaju da se javi zavisnost od buprenorfina.

Šta je buprenorfin i zašto izaziva zavisnost?

Buprenorfin je lek dugotrajnog delovanja, što znači da se polako oslobađa u telu tokom dužeg vremenskog perioda od mnogih drugih opioida. Stvoren je šezdesetih godina prošlog veka, a napravljen je od sintetičke verzije tebaina – jedinjenja koje potiče od cveta maka, a iz koga potiču i drugi opioidi poput heroina i morfina.

Gomila podjezičnih tableta buprenorfina.

Iako se buprenorfin koristi za lečenje zavisnosti od opioida i sprečavanje želje za drogom i recidiva, upotreba ovog leka kao metode lečenja zavisnosti od opioida može imati posledice. Buprenorfin ima sopstveni potencijal razvijanja zavisnosti zbog euforičnih efekata koje može izazvati u slučajevima neodgovarajuće upotrebe. Iako su efekti buprenorfina slabiji, jer je on samo delimični opioidni agonist, i dalje može izazvati zavisnost. Nažalost, to znači da neki zavisnici samo menjaju jednu zavisnost drugom. Ovo je verovatnije kada se buprenorfin koristi duže ili u većim dozama nego što se preporučuje, jer se može razviti zavisnost, što dovodi do zloupotrebe droga.

Farmaceutski i sleng termini za buprenorfin

Subutex je sublingvalna tableta buprenorfina i uglavnom se koristi za lečenje zavisnosti od opioida. Nažalost, kada se Subutex ne uzima prema lekarskim receptima, lako se može koristiti kao narkotik, pa je Suboxone razvijen u pokušaju da se ovo zaobiđe.

Suboxone može biti u obliku sublingvalne tablete ili sublingvalnog filma i predstavlja kombinaciju naloxona i buprenorfina. Naloxon je opioidni antagonist, što znači da blokira opioidne receptore, a da ih ne aktivira ili izaziva bilo kakve euforične efekte. Ovaj lek je stvoren da blokira upotrebu buprenorfina u svrhu uživanja, jer reakcija između naloxona i buprenorfina rezultira neugodnim simptomima, a uzimanje u velikim dozama može dovesti do burnih alergijskih reakcija.

Neka druga imena brendova uključuju:

• Butrans: Transdermalni flaster sa buprenorfinom koji se mora menjati svakih 7 dana, a smeju ga koristiti samo oni koji imaju hronični bol i oni koji su navikli na dejstvo opioidnih analgetika, jer visoke doze u suprotnom mogu biti štetne.
  • Buprenex: Buprenorfin u formi injekcija koji se koristi samo u profesionalnim medicinskim uslovima.
  • Suboclade: Injekcija sa produženim oslobađanjem koju zdravstveni radnik može jednom mesečno da daje koji se leče od zavisnosti od opioida.
  • Belbuca i Bunavail: Bukalni filmovi (filmovi koji se rastvaraju u obrazu) koji ublažavaju bol i leče zavisnost od opioida.

Neki uobičajeni žargonski izrazi za buprenorfin uključuju „bup”, „bura”, „traka”, „pomorandže” .

Znaci i simptomi zavisnosti od buprenorfina

Zavisnik od buprenorfina oseća neudobne simptome nakon duže upotrebe.

Sa zloupotrebom droga dolazi i do psiholoških promena i neobičnog ponašanja, a upoznavanje ovih znakova može vam pomoći da shvatite da vi ili voljena osoba imate zavisnost. Mogući znaci ponašanja zavisnosti od buprenorfina uključuju:

1. Korišćenje buprenorfina zajedno sa drugim supstancama kao što su alkohol ili benzodiazepini.
  2. Uzimanje većih kolićina supstance ili uzimanje tokom dužeg vremenskog perioda od uputstva.
  3. Zanemarivanje svakodnevnih obaveza kod kuće ili na radnom mestu.
  4. Nastavak upotrebe buprenorfina uprkos negativnim efektima na vaš kvalitet života.
  5. Laganje lekaru radi uzimanja više buprenorfina ili promena lekara radi dobijanja novih recepata.
  6. Trošenje prevelike količine novca na buprenorfin.
  7. Pribavljanje buprenorfina nedozvoljenim sredstvima.
  8. Snažna žudnja za drogom.
  9. Pokušaj prestanka konzumiranja i neuspeha ili prisustvo simptoma krize nakon pokušaja prestanka.

Oni koji zloupotrebljavaju buprenorfin mogu imati neugodne i potencijalno štetne simptome nakon zaustavljanja upotrebe. Neki fizički i psihološki simptomi koji se mogu iskusiti su:

• Mučnina i povraćanje
  • Promene u apetitu
  • Dijareja
  • Pospanost i zbunjenost
  • Nerazgovetan govor
  • Oštećene motoričke funkcije
  • Svrab
  • Problemi sa spavanjem
  • Povećan krvni pritisak
  • Smanjena respiratorna funkcija

Ova lista nije iscrpna, a oni sa ozbiljnijom zavisnošću mogu imati jače i neprijatne simptome. Neki dugoročni neželjeni efekti upotrebe buprenorfina mogu da uključuju probleme sa proizvodnjom hormona, oštećenjem jetre i prisustvom ozbiljnih simptoma krize nakon prestanka upotrebe.

Kontaktirajte nas radi besplatne onlajn konsultacije da biste dobili pomoć u rešavanju ovim problematičnih simptomima za vas ili vašu voljenu osobu >>>

Simptomi predoziranja buprenorfinom

Jedan od najopasnijih aspekata zavisnosti od buprenorfina je mogućnost predoziranja. Do predoziranja može doći kada se uzima veoma visoka doza leka, ali u slučaju buprenorfina, verovatnije je da će do predoziranja doći nakon mešanja supstanci. Mešanje buprenorfina sa drugim opioidima ili depresivima nervnog sistema kao što je alkohol može u velikoj meri povećati rizik od predoziranja.

Neko ko prolazi kroz predoziranje buprenorfinom može doživeti ekstremnu sedaciju i umor, hladnu ili znojnu kožu, nesvesticu, nizak krvni pritisak, komu i smanjenu respiratornu funkciju. Usporeno i/ili plitko disanje neki su od najopasnijih simptoma predoziranja, jer postoji šansa da potpuno prestanete disati. Ako sumnjate da vi ili voljena osoba prolazite kroz predoziranje buprenorfinom, odmah se obratite lekaru.

Lečenje zavisnosti od buprenorfina

Moguće je postepeno prolaziti kroz detoksikaciju kod kuće uz smernice i savete lekara, ali najsigurnije mesto za detoksifikaciju od buprenorfina je u medicinskoj ustanovi koja je specijalizovana za lečenje zavisnosti. Ovo je naročito tačno ako je vaša zavisnost teška ili ako imate druga zdravstvena stanja koja mogu ugroziti vašu sigurnost.

Psiholog koji održava sesiju sa zavisnikom.

Postoje dve glavne opcije za lečenje zavisnosti od buprenorfina. Kao što je gore pomenuto, prva uključuje postepeno smanjivanje doze leka kako bi se izbegli najgori simptomi apstinencijalne krize, dok istovremeno smanjuje koncentraciju leka u vašem telu. Ova metoda je duga, neudobna i često neuspešna. Prisustvo žudnje za drogom i mogućnost simptoma krize tokom tako dugog vremenskog perioda često tera ljude na recidiv.

Druga opcija lečenja zavisnosti uključuje ultra brzu opioidnu detoksifikaciju (UBOD). Ovo je postupak detoksikacije u kojem je pacijent pod anestezijom oko 6-8 sati dok im se daju lekovi za detoksikaciju od opijata kao što su naloxon i naltrexone. Ovaj proces se obavlja samo u profesionalnoj medicinskoj ustanovi u kojoj se vitalni status pacijenta može neprestano nadgledati pre, tokom i nakon postupka. Ova metoda se može ponoviti nekoliko puta.

UBOD je samo jedan deo celokupnog lečenja, a stručnjaci za lečenje zavisnosti mogu da preporučuju bilo koju kombinaciju farmakoterapije, fizioterapije ili bihevioralne terapije u različitim vremenskim periodima. Čitav ovaj postupak ima za cilj da smanji iskustvo krize i želje za drogom dok prolazite kroz detoksikaciju od buprenorfina, kao i da pruži podršku nakon samog postupka detoksikacije.

Ne morate se sami boriti protiv zavisnosti. Kontaktirajte nas danas da biste saznali više o tome kako vam možemo pomoći da se zauvek oslobodite upotrebe buprenorfina.

Zatražite besplatne onlajn konsultacije sa medicinskim stručnjakom klinike da biste saznali kako započeti lečenje zavisnosti od buprenorfina >>>

Često postavljana pitanja

Zašto buprenorfin izaziva zavisnost?

Buprenorfin je delimični opioidni agonist, što znači da aktivira samo neke opioidne receptore u mozgu, dok druge blokira. Iako ovo dovodi do slabijeg euforičnog efekta od ostalih opioida kao što su heroin ili morfin, efekat je i dalje prisutan i može dovesti do zavisnosti, posebno kada se supstanca zloupotrebljava. Nažalost, to znači da mnogi ljudi koji pate od poremećaja upotrebe opioida i koriste buprenorfin za lečenje, možda menjaju jednu zavisnost za drugu.

Koji su znaci i simptomi zavisnosti od buprenorfina?

Neki uobičajeni znaci ponašanja povezani sa zavisnošću od opioida uključuju zanemarivanje svakodnevnih obaveza, socijalno izolovanje i laganje lekarima kako bi se dobile veće količine buprenorfina. Oni koji su zavisni od buprenorfina mogu iskusiti neke od sledećih simptoma: mučnina i povraćanje, pospanost i konfuzija, problemi sa spavanjem, oštećena motorička funkcija i smanjena respiratorna funkcija.

Kako mogu da se oslobodim zavisnosti od buprenorfina?

Siguran i pouzdan način da se oslobodite zavisnosti od buprenorfina je postupak ultrabrze opioidne detoksikacije. Pacijent je pod anestezijom jer se supstanca uklanja iz tela i stalno se nadgleda njegovo zdravlje. Posle ovog postupka, ostatak programa lečenja zavisnosti može se sastojati od ambulantnog lečenja, farmakoterapije, fizioterapije i bihevioralne terapije.

Objavljeno 12/04/2021
Tim Dr Vorobjev Klinike

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Mogući neželjeni efekti oksikodonaSimptomi apstinencijalne krize od oksikodonaKoliko traje apstinencijalna kriza od oksikodona?Šta je detoksikacija od oksikodona i kako se

Lečenje Zavisnosti od Oksikodona

Šta je oksikodon i zašto izaziva zavisnost?Farmaceutski i sleng izrazi za oksikodonZnaci i simptomi zavisnosti od oksikodonaKratkoročni i dugoročni efekti