Zavisnost od lekova je ozbiljan problem od koga pati sve veći broj ljudi, a kako bi se sprovelo efikasno lečenje ove bolesti, detoksikacija od lekova predstavlja jedan od najvažnijih koraka. Zavisnost nastaje kada se lekovi koje je propisao lekar upotrebljavaju drugačije nego što je propisano ili kada se zloupotrebljavaju tako što se nabavljaju na crnom tržištu.

Detoksikacija od lekova i apstinencijalni sindrom lekova

Kada se razvije zavisnost, svako prekidanje uzimanja lekova vodi u apstinencijalnu krizu jer se organizam navikao na prisustvo leka i razvio fizičku zavisnost. Kako očistiti organizam od lekova? Najbolji način je da se sprovede detoksikacija od lekova kao početak proces lečenja zavisnosti od lekova.

Šta je detoksikacija od lekova?

Detoksikacija od lekova je proces čišćenja organizma od njihovog prisustva. Kada se organizam očisti i od poslednjih tragova lekova, prestaje fizička zavisnost. Tek tada se može pristupiti daljem lečenju pomoću psihoterapije i medikametozne terapije.

Šta je apstinencijalna kriza kod upotrebe lekova?

Detoksikacija organizma od lekova se najuspešnije sprovodi na klinikama za lečenje bolesti zavisnosti zato što nagli prekid uzimanja lekova izaziva simptome apstinencijalne krize.

Simptomi apstinencijalne krize mogu biti vrlo burni i opasni po život, a medicinski detoks obezbeđuje stalni nadzor lekara i korišćenje medikamenata i drugih sredstava da bi se ti simptomi ublažili i ceo proces prošao što bezbolnije i sa što manje neprijatnosti po pacijenta.

Protokol za detoksikaciju

Po dolasku na kliniku, pacijent prolazi kroz detaljne dijagnostičke analize. Te analize obuhvataju pregled interniste, pregled psihologa i psihijatra, detaljne biohemijske analize i druge preglede po potrebi. Rezultati analiza pružaju uvid u psihofizičko stanje pacijenta i težinu zavisnosti što omogućavaju kreiranje detaljnog individualnog plana po kome će biti sprovedena detoksikacija od lekova.

Indikacija za proceduru

Indikacija za proceduru je fizička zavisnost od lekova. Fizička zavisnost znači da je organizam u tolikoj meri naviknut na prisustvo lekova da bez njih ne može normalno da funkcioniše i da svako naglo prekidanje njihovog uzimanja izaziva asptinencijalnu krizu.Ukoliko analize pokažu da postoji fizička zavisnost, sprovodi se detoksikacija od lekova.

Kontraindikacije

Na osnovu detaljne dijagnostike, stiče se uvid u zdravstveno stanje pacijenta. Ukoliko postoje bilo kakvi zdravstveni problemi, lekari moraju da procene da li je pacijent sposoban da izdrži proces detoksikacije. Kontraindikacije koje bi mogle biti prepreka da se sprovede detoksikacija od lekova su veoma slab imunitet, maligne bolesti ili trudnoća. Ukoliko je moguće, organizam se mora dovesti u takvo stanje da je sposoban da prođe kroz detoksikaciju bez ozbiljnijih posledica po psihofizičko zdravlje.

Brze i ultra brze metode detoksikacije lekova

Postoje dve metode po kojima se vrši detoksikacija od lekova – brza i ultra brza detoksikacija od lekova.

Brza detoksikacija (ili ROD)

Je postupak koji ima za cilj da skrati vreme detoksikacije da bi pacijent što kraće ima neprijatne simptome apstinencijalne krize i da bi se organizam što pre oslobodio fizičke zavisnosti. U tom cilju se upotrebljavaju određeni medikamenti koji ubrzavaju pojavu apstinencijalne krize, a zatim ublažavaju njene simptome pomažući da što brže prođu.

Ultra brza detoksikacija (ili UROD)

Kako sam naziv kaže, je izuzetno brza detoksikacija organizma od lekova koja se sprovodi pod totalnom ansetezijom i pacijent uglavnom nije ni svestan apstinencijalne krize koja se u tom periodu dešava. Ceo proces traje kratko i vrlo je efikasan.

Proces detoksikacije od lekova u klinici Dr Vorobjev

U klinici Dr Vorobjev, detoksikacija od lekova se sprovodi nakon detaljne dijagnostike na osnovu koje se pravi individualni plan lečenja koji obuhvata i način na koji će se izvršiti detoksikacija.

Detoksikacija od zavisnosti od tableta se sprovodi pod strogim nadzorom lekara i medicinskog osoblja. Prosto rečeno, psihijatar za skidanje sa lekova je stalno prisutan i podešava terapiju prema potrebama pacijenta. Pacijent je u svakom u trenutku dok traje skidanje sa lekova u mogućnosti da zatraži pomoć ili se požali na određene tegobe, a lekari su tu da na to adekvatno reaguju prilagođavanjem ili menjanjem terapije.

Priprema pacijenta za detoksikaciju

Detoksikacija od lekova ne zahteva noikakvu posebnu pripremu. Pacijentima se pre nego što dođu na kliniku se savetuje sledeće:

da se dobro odmore i naspavaju

da jedu zdravo

da piju dovoljno tečnosti

da se uzdržavaju od uzimanja alkohola i drugih narkotika

Da li je bezbedno vršiti detoksikaciju kod kuće?

Detoksikacija organizma od tableta se ne bi trebalo sprovoditi samostalno kod kuće. Simptomi apstinencijalne krize mogu biti vrlo teški, traumatični, pa čak i opasni po život. Takođe, detoksikacija organizma od lekova može biti vrlo nepredvidiva i neophodno je imati kraj sebe stručno lice koje će da odreaguje na odgovarajući način u slučaju bilo kakvog problema.

Proces detoksikacije od lekova u klinici Dr Vorobjev

Simptomi detoksikacije od tableta

Simptomi apstinencijalne krize kada je u pitanju detoksikacija organizma od tableta zavise od vrste leka koji se zloupotrebljavao i koliko dugo se zloupotrebljavao. Ipak, pojedini simptomi su karakteristični za skoro svaku apstinencijalnu krizu.

Fizički simptomi koji se mogu javiti kada se sprovodi detoksikacija od lekova su:

• drhtanje
  • znojenje
  • svrab
  • glavobolja
  • tremori
  • preosetljivost
  • mučnina i povraćanje
  • gubitak svesti

Psihički simptomi koje može izazvati detoksikacija od lekova mogu biti:

• delirijum
  • konfuzija
  • razdražljivost
  • depresija
  • psihoza
  • halucinacije
  • promene raspoloženja
  • anksioznost

Prednosti brze detoksikacije od lekova

Brza detoksikacija je bolja nego tradicionalna detoksikacija od lekova, pre svega, jer ubrzava čitav proces, a zatim i zato što u velikoj meri ublažava simptome apstinencijalne krize. Skidanje sa tableta može biti vrlo neprijatno i traumatično iskustvo, a brza detoksikacija ga znatno ublažava i pomaže da se pacijent uspešno oslobodi fizičke zavisnosti sa što manje trauma.

Lečenje zavisnosti nakon procesa detoksikacije

Nakon procesa detoksikacije, sledi oko godinu dana rehabilitacije. U tom periodu, pacijentu su dostupni razni programi oporavka u vidu psihoterapije, grupne terapije, savetovanja itd. Cilj rehabilitacije je da se pacijent oslobodi psihičke zavisnosti i osposobi za svakodnevni život bez pomoći lekova. Najčešće kroz bihevioralnu terapiju, pacijent se suočava sa uzrocima svoje zavisnosti, uči kako da stare obrasce ponašanja zameni novim i jača svoju volju i samopouzdanje.

Troškovi detoksikacije

S obzirom da se na kllinici Dr Vorobjev za svakog pacijenta pravi poseban individualni plan lečenja, detoksikacija od lekova nije potpuno ista za svakog pacijenta. Iz tog razloga i cene detoksikacije variraju. Ukoliko želite da saznate više, kontaktirajte naše medicinske savetnike koji će vas saslušati i ljubazno dogovoriti na vaša pitanja. Takođe, uputiće vas i u moguće troškove detoksikacije.

Doktori

Doktori klinike Dr Vorobjev su vrhunski stručnjaci sa godinama radnog iskustva. Posvećeni su svojim pacijentima i neprekidno se usavršavaju da bi pružili što bolju i efikasniju medicinsku uslugu. Svo naše medicinsko osoblje je pažljivo probrano pa možete biti sigurni da ćete na našoj klinici boraviti u prijatnoj atmosferi uz maksimalnu diskreciju i najbolju moguću negu.

Klinika Dr Vorobjev poseduje sve potrebne patente i sertifikate za metode koje koristi u procesu lečenja bolesti zavisnosti.

Skidanje sa tableta mi je jako teško išlo pa sam morala da potražim pomoć. Klinika Dr Vorobjev nije prvo mesto na koje sam došla, ali je prvo gde sam stvarno dobila pravu pomoć i podršku. Mnogo sam im zahvalna.

Svetlana P.

Prošla sam detoksikaciju od tableta i mogu samo da kažem da je sve proteklo u najboljem redu. Nisam ni očekivala da će sve proći tako dobro s obzirom da kad sam sama pokušavala, bilo je pakleno. Lekari su divni i puni razumevanja, a o stručnosti neću ni da govorim.

Dragana S.