• Srpski jezik
Postavite nam pitanje: info@drvorobjev.com
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

Depresija

Iako smo svi po nekada tužni, neki ljudi svoja osećanja doživljavaju intenzivnije od drugih. Međutim, depresija je više od tuge i lošeg raspoloženja, ona predstavlja veoma ozbiljno stanje koje u velikoj meri utiče na mentalno i fizičko zdravlje.

Svaki čovek je u nekom periodu svog života osetio neke od simptoma depresije i veoma važno ih je razlikovati od prolaznog neraspoloženja i promena u ponašanju koje traju duži vremenski period.

Depresija može izazvati različite simptome, koji u značajnoj meri utiču na vaše psihičko i fizičko zdravlje, ometaju vas u normalnom funkcionisanju i onemogućavaju da obavljate svakodnevne aktivnosti.

Simptomi mogu varirati u toku dana, pojavljivati se i nestajati. Važno je primetiti ih na vreme i potražiti pomoć stručnog lica, kako ne bi ušli u „začarani krug“ iz kojeg mali broj ljudi pronađe izlaz samostalno.

Iako se pojam depresije često koristi za opisivanje lošeg raspoloženja, depresija je veoma ozbiljan psihički problem koji zahteva stručnu pomoć.

Depresija ne utiče samo na osećanja nego i na mišljenje i ponašanje ljudi.

Depresija, simptomi i lečenje na klinici - Dr Vorobjev

Simptomi depresije

Simptomi depresije su brojni a ispoljavaju se i na telesnom i na psihičkom planu.

• Osećaj očajanja i deprimiranosti
  • Postojanje iracionalnih stahova, strepnje i zabrinutosti koji nisu u skladu sa stvarnošću
  • Usporenost, umor i preosetljivost
  • Gubitak volje, zapuštanje obaveza i izgleda
  • Misli o besmislu i bezvrednosti
  • Suicidalne misli i razmišljanje o smrti
  • Nagle promene u apetitu i težini
  • Česte glavobolje
  • Zatvor
  • Poremećaj organa za varenje
  • Teškoće uspavljivanja (od nesanice do preterane pospanosti)
  • Pad u koncentraciji i nemogućnost da se donose odluke
  • Upadljive promene u radnom i društvenom funkcionisanju
  • Seksualne disfunkcije i gubitak seksualne želje.

Uzroci depresije

Postoji više uzroka koji mogu dovesti do depresije.

Uloga nasleđa je uvek značajna za razvijanje crta ličnosti i izgrađivanje identiteta. Zato nasleđe ne treba zanemariti ni kada su u pitanju psihički problemi. U nekim porodicama češće se javlja depresija i slični poremećaji raspoloženja pa je zato veća šansa da se to desi i narednim generacijama.

Pretrpljene traume koje ljudi ne uspevaju da potisnu često se vrate u toku života u vidu depresije. Jedna od takvih trauma jeste gubitak roditelja u prvim godinama života a upravo taj period je ključan za vezivanje za druge ljude i razvijanje osećanja sigurnosti.

Stalna izloženost stresnim situacijama utiče na nagomilavanje stresa koji je okidač za mnoge psihičke probleme, pa i za depresiju.

Svaki značajniji gubitak, poput razvoda, gubitka posla ili smrtnog slučaja može delovati kao jak stresor koji može da izazove depresiju.

Dr Vorobjev - Depresija, simptomi i lečenje na klinici

Depresiju treba shvatiti ozbiljno

Depresija nije isto što i povremeni periodi tuge i neraspoloženja. Veliki procenat depresivnih pacijenata smatra da je sve izgubljeno, beznadežno i besmisleno i to može da dovede i do pokušaja ili realizacije samoubistva.

Ukoliko imate suicidalne misli obavezno odmah potražite stručnu pomoć!

Uloga porodice u konačnom ishodu depresije je jako bitna. Ona treba da obrati pažnju na simptome depresije i postakne pacijenta da potraži pomoć jer depresivni ljudi nemaju volje ni za čim i nije im ni do čega. Važno je imati na umu da se depresija uz profesionalnu pomoć može izlečiti.

Imamo dobre vesti za vas: depresija se može izlečiti i u našoj bolnici za lečenje zavisnosti Dr Vorobjev sprovodimo delotvorne tretmane koji će vam pomoći da se izborite sa depresijom. Naši psiholozi, psihijatri i psihoterapeuti pomoći će vam da steknete nove poglede na život, da prevaziđete svoje tegobe i da naučite da se nosite sa svakodnevnim stresom.

Osim psihoterapije, pružamo i psihološku podršku, a sve ovo olakšaće vam put do konačnog izlečenja.

Uz našu pomoć, možete se potpuno oporaviti od depresije i povratiti osećaj sreće, zadovoljstva i ispunjenosti.

Poslednje sa našeg bloga

Regenerativne metode

Regenerativne metode predstavljaju značajan deo kada je u pitanju lečenje narkomanije, kao i svih drugih oblika zavisnosti. Zavisnost se negativno

Benzodiazepini stvaraju zavisnost – Lečenje zavisnosti od benzodiazepina