Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

31/05/2021

Ultra-brza detoksikacija od opioida (UROD) je savremena i visoko efikasna metoda detoksikacije od narkotika.

U situacijama kada osobe koje su razvile zavisnost naglo obustave uzimanje psihoaktivnih supstanci, javlja se apstinencijalna kriza. Samostalna detoksikacija je vrlo bolan i opasan proces, koji povećava rizik od recidiva ili može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih komplikacija. Sa drudge strane, UROD ima svoje prednosti u odnosu na tradicionalne postupke detoksikacije. Ovaj sve popularniji metod detoksikacije mora se izvoditi u stručnoj ustanovi kako bi pacijent mogao biti pod stalnim medicinskim nadzorom.

UROD se pokazao kao izuzetno efikasan metod usmeren na ubrzavanje procesa prečišćavanja tela i istovremeno smanjenje ili skraćivanje intenziteta neprijatnih simptoma krize prilikom odvikavanja. Izvodi se kada dijagnoza ne pronađe postojeće kontraindikacije za ovu vrstu detoksikacije. Pročitajte ovaj članak da biste saznali više o proceduri, njenoj efikasnosti i srodnim pitanjima.

Ultra-brza detoksikacija: Procedura

Nakon dijagnostike, ultra-brzi opioidni detoks predstavlja sledeći korak u kompletnom lečenju zavisnosti. Koristi se prvenstveno za čišćenje organizma od svih tragova psihoaktivnih supstanci, što ga čini integralnim delom celokupnog lečenja zavisnosti od droge.

Lekar razgovara sa pacijentom pred detoksikaciju.

Tokom ultra-brze detoksikacije od opioida, pacijent je pod anestezijom 6 do 8 sati, a lekari prate zdravstvene parametre 24 sata dnevno. Postepeno se uvode antagonisti opijata, obično nalokson ili naltrekson, i na taj način se opijati eliminišu iz receptora. Obično je potrebno da pacijent prođe dva ili tri takva postupka da bi dovršio proces detoksikacije. Tokom ultra-brze detoksikacije, pacijenti su pod 24-časovnim nadzorom.

U slučaju da vama ili vašoj voljenoj osobi treba pomoć u suočavanju sa zavisnošću, kontaktirajte nas danas ili zakažite poziv sa zdravstvenim radnikom iz naše klinike >>>

Tokom postupka, tim koji se sastoji od anesteziologa i drugog zdravstvenog osoblja nadgleda vitalne parametre pacijenta. Pod intenzivnom negom, pacijenti primaju naltrekson i nalokson sporo putem infuzije, što omogućava organizmu da oslobodi opioidne receptore. Odmah po buđenju, pacijenti prijavljuju osećaj naleta energije, jer se hemijska ravnoteža u mozgu počinje vraćati u normalu.

Prednosti ultra-brze detoksikacije

Suština ultra-brze detoksikacije je u tome što pacijent prevazilazi većinu simptoma krize pod anestezijom, tako da se izbegavaju svi negativni simptomi, poput bola i anksioznosti. Kada se pacijent probudi nakon anestezije, najjači deo krize je već prošao.

Čak i ako nakon buđenja ostanu minimalni simptomi krize, njihov intenzitet se značajno smanjuje i mogu se lako eliminisati tradicionalnim neopioidnim analgeticima. Tokom procesa detoksikacije obično je potrebno da pacijent prođe dva ili tri takva postupka.

Kako je samostalna detoksikacija od opijata veoma opasna, pokušaji samostalnog odvikavanja, bez medicinske pomoći, izazivaju ozbiljne fizičke i mentalne promene. Javljaju se mučnina, dijareja, curenje nosa, suzne oči, znojenje stomaka, trzanje mišića i drugi neprijatni simptomi. Visoka temperatura, ubrzano disanje i visok krvni pritisak mogu učiniti proces detoksikacije nepodnošljivim. Trajanje fizičkih simptoma krize može trajati 3 do 4 nedelje.

Mnogi zavisnici nastavljaju da koriste opijate jer se plaše krize ili ne podnose prolazak kroz nju, ali uz pomoć medicinske ultra-brze detoksikacije ovaj proces postaje bezbolan i vrlo se dobro podnosi.

Dakle, ultra-brza detoksikacija je brz i bezbolan način za izbegavanje ozbiljnih fizičkih i psiholoških simptoma krize i najbolja opcija za lečenje dugotrajne zavisnosti od metadona, morfijum sulfata, oksikontina, substitola i drugih opioida.

Razlike između UROD-a i ROD-a

Ultra-brza detoksikacija od opioida i brza detoksikacija od opioida često se smatraju istim, ali pored glavnog cilja, koji uključuje eliminaciju psihoaktivnih supstanci iz organizma, radi se o dve potpuno drugačije procedure.

Iako su oba postupka visoko efikasna, u poređenju sa tradicionalnim metodama lečenja ili samostalne detoksikacije koja se izvodi kod kuće, UROD je mnogo brži. Jedna sesija traje od 6 do 8 sati i obično se ponavlja nekoliko puta pre nego što se svi tragovi toksina uklone iz sistema. To se postiže upotrebom naltreksona i naloksona, opioidnih antagonista, koji zauzimaju receptore u mozgu. Zbog toga se simptomi apstinencijalne krize povezani sa detoksikacijom od narkotika znatno smanjuju ili potpuno uklanjaju.

ROD deluje sporije i oslanja se na supstance kao što su Subuteks ili Metadon, koje nisu toliko efikasne kada je reč o detoksikaciji i uklanjanju simptoma krize. Pored toga, obe ove supstance takođe mogu da izazovu zavisnost. To je razlog zašto se UROD smatra sigurnijim i efikasnijim postupkom.

Procenat uspešnosti i efikasnost ovog postupka

Prednosti UROD-a mogu se naći u činjenici da ovaj tretman nije samo odlična opcija kada je u pitanju uklanjanje toksina iz organizma. Po završetku ovog postupka, pacijenti takođe prijavljuju da osećaju manje psiholoških problema povezanih sa zavisnošću. Žudnja za psihoaktivnim supstancama je značajno smanjena, što može dovesti do toga da mnogi poveruju da su problemi sa zavisnošću potpuno nestali.

Ipak, važno je napomenuti da UROD predstavlja samo jedan, ali ne i jedini korak u programu lečenja zavisnosti, te da pacijenti, kako bi u potpunosti eliminisali potrebu za psihoaktivnim supstancama, moraju proći dodatne postupke koji će im pomoći da postignu potpuni oporavak, sprečiti dugotrajni recidiv i vratiti se zdravim navikama koje mogu trajati ceo život.

Pacijent koji razgovara sa lekarom nakon završetka tretmana zavisnosti od psihoaktivnih supstanci.

Pacijenti koji su podvrgnuti ultra-brzoj detoksikaciji imaju mnogo veće šanse da održe trezvenost tokom dužeg vremenskog perioda, u poređenju sa osobama koje pokušavaju da izvrše samostalnu rehabilitaciju. Zahvaljujući ovom bezbolnom i efikasnom postupku, stope uspeha lečenja iznose 80%, gde su pacijenti uspeli da izbegnu relaps dve godine nakon što su prošli kompletne programe lečenja zavisnosti koji su započeli dijagnostikom, a zatim je usledila procedura UROD.

Koji su mogući rizici od UROD-a?

UROD se uspešno obavlja u mnogim rehabilitacionim centrima širom sveta više od 20 godina. Kao i kod bilo kog drugog medicinskog postupka, određeni rizici od neželjenih efekata uvek postoje, i zato je od vitalnog značaja da se ovaj postupak izvodi u medicinskoj ustanovi, uz stalno praćenje stanja pacijenta od stane obučenog zdravstvenog osoblja.

U slučajevima gde pojedinci pokušavaju da izvrše ultra-brzu detoksikaciju kod kuće bez medicinskog nadzora, postupak postaje mnogo rizičniji. Kućni detoks može rezultirati nekim od sledećih simptoma:

• Visok krvni pritisak
  • Anksioznost
  • Gastrointestinalni bolovi i grčevi
  • Simptomi slični gripu
  • Nesanica
  • Ubrzan rad srca
  • Delirijum (u težim slučajevima)

Većina ovih simptoma u potpunosti se eliminiše pravilnom upotrebom farmakoterapije koju su propisali lekari, ali ako se detoksikacija vrši kod kuće, simptomi obično vremenom izblede. U slučajevima da neki od ovih simptoma potraju, pojedinci moraju potražiti medicinsku pomoć. Zbog toga stručnjaci uvek savetuju izvođenje ultra-brze detoksikacije u ustanovi koja je najpogodnija za takvu proceduru, kao što je rehabilitacioni centar.

Šta se dešava nakon detoksikacije?

Nakon završetka postupka ultra-brze detoksikacije, pacijenti se bude bez znakova simptoma krize. Svi toksini se uklanjaju iz njihovog organizma, što im daje novu dozu energije, i prijavljuju da se osećaju najbolje otkako su razvili problem zavisnosti.

Ovo je idealno vreme za nastavak sledećih faza lečenja zavisnosti. To uključuje postupke za lečenje psihološke zavisnosti uz pomoć psihoterapeuta, koji pomažu u uklanjanju želje za konzumiranjem psihoaktivnih supstanci, dok istovremeno stvaraju snažnu odbojnost prema negativnim navikama koje mogu dovesti do recidiva.

U zavisnosti od specifičnih slučajeva, stacionarno lečenje može takođe da uključuje psiho stabilizaciju, psihoterapiju, fizioterapiju i farmakološku blokadu. Svi ovi postupci vode do jednog krajnjeg cilja: života bez potrebe za psihoaktivnim supstancama. Imajući to na umu, ambulantno lečenje koje traje 12 meseci nakon otpusta pomaže u uspostavljanju novih navika koje pomažu pacijentima da izbegnu recidiv i stvore zdrave navike za novi život bez korišćenja narkotika.

Kontaktirajte stručnjaka klinike već danas i potražite poverljivu onlajn konsultaciju da biste saznali kako da započnete sa ultra-brzom detoksikacijom >>>

Često postavljana pitanja

Da li se ultra-brza detoksikacija smatra sigurnom procedurom?

Kada se izvodi pod nadzorom zdravstvenog osoblja nakon temeljnog pregleda, ultra-brza detoksikacija se smatra sigurnim postupkom koji može proizvesti samo manje neželjene efekte koji se mogu lako lečiti farmakoterapijom.

Koliko traje ova procedura?

Ultra-brzi postupak detoksikacije traje oko 7 sati po sesiji, tokom čega su pacijenti pod anestezijom. U zavisnosti od svakog konkretnog slučaja i količine supstance koja se može naći u sistemu, postupak se može ponoviti nekoliko puta dok se ne postignu željeni rezultati.

Da li je UROD efikasna metoda detoksikacije za sve vrste zavisnosti?

Nakon konzumiranja psihoaktivnih supstanci, toksini mogu ostati u telu i nekoliko dana nakon poslednjeg unosa. UROD predstavlja najefikasniju metodu za uklanjanje svih ovih supstanci iz tela i pokazao je sjajne rezultate kod različitih vrsta zavisnosti, poput zavisnosti od heroina, metadona, benzodiazepina i drugih supstanci.

Published on 31/05/2021

by Dr Vorobjev Clinic team