Amfetamini, „pametna droga“ ili „klupska droga“, na ulici poznatiji kao „spid“, su vrlo popularni među mladima. Uvreženo je mišljenje da amfetamini nisu štetni i da su bezbedni za upotrebu u odnosu na druge narkotike. Međutim, istina je sasvim drugačija. Posledice uzimanja amfetamina mogu biti podjednako teške kao kod uzimanja heroina, a zavisnost od amfetamina je itekako moguća. Negiranje da je amfetamin droga i da može izazvati probleme samo utvrđuju zavisnika u njegovim navikama i odlažu traženje pomoći što vodi u mnogo veće probleme.

Lečenje zavisnosti od amfetamina

Šta je amfetamin i zašto izaziva zavisnost?

Amfetamin je stimulans koji deluje na centralni nervni sistem. Pruža osećaj pojačane budnosti, energije, pažnje, koncentracije, samopouzdanja, društvenosti i dobrog raspoloženja. Često se propisuju za hiperaktivnost i poremećaj pažnje kod dece i odraslih (ADHD). Koriste se i za tretiranje narkolepsije, depresije i gojaznosti.

Zbog efekata koji imaju na produktivnost, fokusiranost, i društvene interakcije, amfetamini se često zloupotrebljavaju. Kada se pretera sa njihovom upotrebom, razvija se tolerancija, telo traži sve veće doze i javlja se zavisnost.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od amfetamina?

Amfetamini se zloupotrebljavaju iz različitih razloga – na žurkama zbog osećaja pojačane energije i društvenosti, na ispitima radi povećanja koncentracije i fokusiranosti, tokom držanja dijeta zbog uticaja na apetit itd. Vrlo lako se ulazi u začarani krug ponavljanja što neminovno vodi u zavisnost od amfetamina.

Znaci u ponašanju zavisnika

Kada se kod određene osobe razvije zavisnost, mogu se primetiti određni obrasci ponašanja. Ti obrasci uključuju bihevioralne simptome poput sledećih:

• ubrzano i preterano pričanje
  • preveliko samopouzdanje
  • dugotrajno nespavanje
  • dugotrajno neuzimanje hrane
  • neprijateljsko raspoloženje
  • agresivnost
  • nerealistične ideje o ličnim sposobnostima i moćima

Simptomi upotrebe amfetamina

Pored promena u ponašanju, zavisnost od amfetamina izaziva i niz drugih simptoma koji ukazuju da je lečenje zavisnosti od amfetamina preko potrebno. To su, na primer:

• povećana telesna temepratura
  • povećan krvni pritisak
  • raširene zenice
  • ubrzano disanje
  • suva usta
  • nedostatak apetita
  • mučnina
  • glavobolja
  • paranoja
  • halucinacije
  • psihoza
Koji su simptomi i znaci zavisnosti od amfetamina

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od amfetamina?

Kada osoba uđe u začarani krug zavisnosti od amfetamina, neminovno dolazi do određenih posledica po fizičko i mentalno zdravlje. Te posledice mogu biti kratkoročne i prolazne, ali i dugoročne i ozbiljne. U svakom slučaju, postojanje ovih posledica ukazuje da već duže vreme postoji zavisnost i da je neophodno lečenje.

Kratkoročni efekti zavisnosti od amfetamina

Redovno uzimanje amfetamina i amfetamin zavisnost mogu izazvati kratkoročne efekte kao što su:

• euforija
  • pričljivost
  • nedostatak apetita
  • suva usta
  • blaga deluzija
  • mučnina
  • hipertenzija
  • ubrzan rad srca

Dugoročni efekti zavisnosti od amfetamina

Kako amfetamin utiče na organizam kada se intenzivno upotrebljava duži vremenski period? Pojavljuju se efekti koji mogu imati vrlo ozbiljne posledice po fizičko i mentalno zdravlje zavisnika. Takve efekte je mnogo teže otkloniti i zavisnost od amfetamina postaje sve komplikovanija. Dugoročni efekti zavisnosti od amfetamina mogu biti:

• teškoće sa disanjem
  • problemi sa srcem
  • slabljenje motorike
  • gubitak koordinacije
  • poremećaj spavanja
  • ekstremene promene raspoloženja
  • neuhranjenost
  • konvulzije i moždani udar

Kako je jedna od vrlo ozbiljnih posledica kada se uzima amfetamin psihoza, simtomi koji se u određenim slučajevima mogu javiti kada postoji zavisnost su:

• paranoja
  • auditorne halucinacije
  • taktilne halucinacije
  • pogoršanje mentalnog stanja
  • depresija

Kada se dođe do ovog stupnja, lečenje zavisnosti od amfetamina je hitno potrebno i to u nekoj od klinika za lečenje bolesti zavisnosti.

Kako i zašto počinje zavisnost od amfetamina?

Pre svega, stav koji negira da je amfetamin droga i da se može razviti ozbiljna zavisnost, pruža osećaj lažne sigurnosti kada je u pitanju konzumacija ovog stimulansa. Pored toga, benefiti koje pružaju amfetamini – bolja koncentracija i fokusiranost, sposobnost da se obaveze obavljaju lakše i brže, osećaj pojačane energije, osećaj da san i hrana nisu potrebni u uobičajenim količinama – naizgled lako rešavaju probleme svakodnevnog života sa kojima se zavisnik suočava. Upravo korisnost ove supstance navodi pojedince da je redovno upotrebljavaju da bi lakše prebrodili određene probleme. Učestala upotreba, naravno, vodi u toleranciju, a uzimanje sve većih doza u zavisnost od amfetamina.

Kakav je tretman za zloupotrebu amfetamina

Kakav je tretman za zloupotrebu amfetamina?

Lečenje zavisnosti od amfetamina je dug proces koji obuhvata nekoliko faza. Prvi korak je precizna dijagnostika koja ukazuje u kojoj meri se razvila zavisnost i kakvo je psihofizičko stanje zavisnika. Cilj precizne dijagnostike je stvaranje detaljnog individualnog plana lečenja.
Sledeći korak je detoksikacija. Amfetamini se moraju ukloniti iz organizma da bi se okončala fizička zavisnost. Detoksikaciju prate neprijatni simptomi apstinencijalne krize zbog čega se skidanje sa amfetamina obavlja uz pomoć lekova koji ublažavaju ili uklanjaju te simptome.

Nakon uspešno obavljene detoksikacije, sledi rehabilitacija. Zavisnost od amfetamina nije završena uklanjanjem amfetamina iz organizma. Potrebno je proći oko godinu dana psihoterapije i savetovanja da bi se pronašli koreni zavisnosti i formirali mehanizmi pomoću kojih se zavisnik osposobljava da se odupre želji za narkoticima. Za rehabilitaciju su izuzetno važni podstrek i podrška, kao i jaka želja da se ovo oboljenje pobedi.

Kako započeti lečenje zavisnosti od amfetamina?

Lečenje zavisnosti od amfetamina je moguće i dostupno na klinikama za lečenje bolesti zavisnosti. Klinike su opremljene svim što vam je potrebno da se izborite sa svojom lošom navikom i započnete ponovo slobodan i zdrav život. Osim medicinske pomoći, na klinikama za lečenje bolesti zavisnosti ćete dobiti i svu potrebnu podršku da istrajete na svom putu. Svaka vrsta zavisnosti se može pobediti, a mi Vam možemo pomoći u tome.

Troškovi lečenja zavisnosti od amfetamina

Da bi lečenje od amfetamina imalo pozitivan ishod, nephodno je napraviti individualni plan lečenja za svakog pacijenta ponaosob. Iz tog razloga, nije moguće dati preciznu cenu lečenja. Ako ste zainteresovani da Vaš problem lečite na našoj klinici, kontaktirajte naše medicinske savetnike. Oni će vas ljubazno uputiti u sve pojedinosti i predočiti cenu lečenja u skladu sa Vašim potrebama i mogućnostima.

Lekari

Lekari naše klinike su visoko kvalifikovani za oblast lečenja bolesti zavisnosti i vrhunski obučeni za rad sa pacijentima. Pružiće Vam izuzetnu medicinsku negu, kao i preko potrebnu podršku i ohrabrenje na Vašem putu ka ozdravljenju. Možete biti uvereni da ćete na našoj klinici biti u sigurnim rukama. Svo naše osoblje je potpuno posvećeno svom poslu i ulaže napor da naša klinika bude sigurno i bezbedno mesto za svakoga kome je pomoć potrebna.

Naša klinika poseduje sve potrebne patente i sertifikate za metode i procedure koje koriste u procesu lečenja svih bolesti zavisnosti, pa tako i za zavisnost od amfetamina. Pratimo najnovije trendove i neprekidno se usavršavamo da bismo svojim pacijentima pružili vrhunsku uslugu i svu potrebnu pomoć.

Bio sam amfetamin džanki dugo godina. Amfetamini su mi pomogli da u roku završim fakultet, nađem posao i radim ga perfektno, a izlazim i provodim se u isto vreme. Ali na kraju sam morao sve to preskupo da platim. Zdravlje mi se naglo urušilo. I mentalno i fizičko. Toliko mi je bilo loše da sam morao da zatražim pomoć. Na klinici sam dobio sve što mi je potrebo. Neverovatno iskustvo. Izašao sam s nje zdrav, mentalno jak i u suštini mnogo bolji nego što sam bio.

Stevan K.

Uzimala sam amfetamine da bi izdržala sulud tempo života koji sam sebi nametnula. Nije bilo održivo. Samo sam se u jednom momentu slomila i roditelji su morali da me hospitalizuju. Srećom pa su saznali za ovu kliniku. Uz svoj lični trud i njihovu neizmernu podršku i medicinsku pomoć, zavisnost od amfetamina je za mene postala prošlost. Nije bilo lako, ali sama sigurno ne bih uspela.

Ceca G.