PCP je poznat i pod nazivom anđeoski prah, ali po svojim karakteristikama, ova supstanca je sve samo ne anđeoska. Izaziva halucinacije, paranoju, deluzije, kao i jaku agresiju. Iako nije više popularan kao 60-ih i 70-ih godina 20. veka, PCP je i dalje prisutan i izuzetno adiktivan. Zavisnost od PCP droge može biti težak problem koji se mora rešavati ozbiljno i pravovremeno. Zato je neophodno što pre započeti lečenje zavisnosti od PCP.

Lečenje zavisnosti od PCP (fenciklidin)

Šta je PCP (fenciklidin) i zašto izaziva zavisnost?

Fenciklidin (ili skraćeno PCP) razvijen je da bi se koristio kao anestetik, ali više nema nikakvu medicinsku primenu. Danas je prisutan kao halucinogena droga koja menja stanje svesti i utiče na misli i osećanja. Korisinik ove droge vidi, čuje, oseća stvari koje zapravo ne postoje. Disocijativna je što znači da odvaja osobu koja je koristi od realnosti i sveta koji je okružuje, pa i nje same.

Dostupna je u više oblika i koristi se na nekoliko načina. Može da se guta, ubrizgava injekcijom, ušmrkuje, pa čak i puši kada se poprska po duvanu ili marihuani.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od PCP?

Dejstvo PCP može se osetiti već nakon nekoliko minuta, a u punoj snazi nakon pola sata. Eufroično dejstvo traje od 4-6 sati, ali ponekad je potreban čitav dan, pa čak i dva, da se osoba u potpunosti vrati u normalu. Postoji niz fizičkih, psihičkih i bihevioralnih znakova koji ukazuju da je prisutna zavisnost od PCP droge. Obratite pažnju na simptome koje izložiti.

Znaci u ponašanju zavisnika

Zavisnost od PCP najverovatnije postoji ako kod osobe primetite sledeće promene u ponašanju:

• nesposobnost da se prestane s korišćenjem CPC
  • nasilno i agresivno ponašanje
  • nedostatak kontrole nad sobom
  • loše održavanje lične higijene
  • euforično stanje
  • zapostavljanje svakodnevnih obaveza
  • zanemarivanje stvari u kojima se nekada uživalo
  • udaljavanje od porodice i prijatelja

Simptomi upotrebe narkotika

Fizički simptomi koji se mogu primetiti kada postoji zavisnost od PCP, ali i kao PCP neželjena dejstva, su:

• vrtoglavica
  • visok krvni pritisak
  • znojenje
  • ubrzan rad srca
  • grčenje mišića
  • mučnina
  • povraćanje
  • otežano disanje
  • problemi sa vidom

Upotreba PCP i zavisnost od PCP mogu izazivati i teške psihičke i kognitivne probleme kao što su:

• amnezija
  • deluzije
  • disocijacija
  • halucinacije
  • paranoja
  • agresija

Međutim, i pored ovako uznemirujućih simptoma, mladi ljudi i dalje pribegavaju ovom narkotiku. Zavisnost od PCP je, stoga, društveni problem koji neće tako lako nestati. Lečenje zavisnosti od PCP je jedini izlaz iz takve situacije pa je važno na vreme prepoznati problem i suočiti se sa njim.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od PCP

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od PCP?

S obzirom da je zavisnost od PCP droge zastrašujuća, kao i samo njeno dejstvo, ljudi obično nemaju nameru da je koriste redovno već ih radoznalost tera da je probaju. Međutim, fenciklidin dejstvo je takvo da menja stanje svesti i utiče na sposobnost rasuđivanja i donošenja odluka.

PCP posledice mogu biti kratkoročne, prisutne samo dok se droga konzumira, ali i dugoročne i vrlo opasne po zdravlje.

Kratkoročni efekti zavisnosti od PCP

Težina i ozbiljnost kratkoročnih efekata zavisi od količine uzete droge i načina na koji se PCP konzumira (oralno, putem injekcije ili pušenjem). Mogu se javiti:

• euforija
  • halucinacije
  • visoka temperatura
  • loša koordinacija
  • iskrivljeno shvatanje svog okruženja
  • ubrzan rad srca
  • povraćanje
  • prazan izraz lica
  • grčenje mišića
  • balavljenje i znojenje

Kratkoročni efekti obično prođu nakon izvesnog vremena, ali se organizam postepeno navikava na prisustvo fenciklidina i sve je veća verovatnoća da će se razviti zavisnost od fenciklidina.

Dugoročni efekti zavisnosti od PCP

Dugoročna izloženost ovom halucinogenu ima teške posledice po fizičko i mentalno zdravlje. Ozbiljne PCP posledice koje se mogu pojaviti su:

• oštećenje srca
  • srčani udar
  • oštećenje pluća
  • prestanak disanja
  • oštećenje mozga
  • mentalne bolesti
  • psihotična stanja
  • anksioznost
  • paranoja
  • nasilno ponašanje
  • koma
  • smrt

Sve ovo jasno ukazuje da postoji teška zavisnost od PCP i da je neophodno lečenje zavisnosti od fenciklidina.

Kako i zašto počinje zavisnost od fenciklidina?

Zavisnost od fenciklidina može imati različite uzroke. To mogu biti genetske predispozicije ili pritisak sredine. U zavisnost od PCP mogu odvesti i nerešeni mentalni problemi, radoznlost ili želja da uklopi u određenu sredinu (PCP je popularan u klubovima i na žurkama).

Zavisnost se može javiti vrlo brzo, navikavanjem organizma na prisustvo droge i razvojem tolerancije što korisnika tera da uzima sve veće količine da bi postigao isti efekat. Sve veće količine vode u sve veću zavisnost od PCP.

Odvikavanje od PCP je težak proces zbog jakih simpotma apstinencijalne krize što mnoge zavisnike obeshrabruje da uopšte započnu odvikavanje od fenciklidina.

Kakav je tretman za zloupotrebu PCP

Kakav je tretman za zloupotrebu PCP?

Lečenje zavisnosti od PCP nakon dugotrajne zloupotrebe je najbolje započeti na klinici za lečenje bolesti zavisnosti.

Prvi korak je odlazak na kliniku i iskren i otvoren razgovor sa psihologom o svojoj zavisnosti i svemu što je dovelo do nje.

Sledeći korak je detaljna dijagnostika. Dijagnostičke analize otkrivaju u kojoj meri se razvila zavisnost od PCP i kakvo je psihofizičko stanje pacijenta. Rezultati analiza omogućavaju da se napravi individualni plan lečenja koji je u potpunosti prilagođen stanju i potrebama pacijenta.

Naredni korak je detoksikacija i oslobađanje od fizičke zavisnosti, a zatim rehabilitacija tokom koje se rešava psihička zavisnost od PCP.

Kako započeti lečenje zavisnosti od fenciklidina?

Lečenje zavisnosti od PCP započinje procesom detoksikacije. Medicinska detoksikacija se odvija na klinici za lečenje bolesti zavisnosti uz pomoć i nadzor lekara. Cilj detoksikacije je čišćenje organizma od prisustva fenciklidina čime prestaje i fizička zavisnost od PCP. Prilikom detoksikacije, pacijentu se pomoću medikamenata i drugih raspoloživih sredstava pomaže da što lakše i bezbolnije prebrodi simptome apstinencijalne krize.

Kada je fizička zavisnost od PCP okončana, potreban je dug period rehabilitacije uz redovne terapije i savetovanja da bi se zavisnost od PCP konačno pobedila. Najuspešniji metod koji se već dugo vremena uspešno koristi za zavisnost od PCP, kao i drugih narkotika, jeste bihevioralna terapija. Ova vrsta terapije pomaže zavisniku da se suoči sa uzrocima svoje zavisnosti, da reši probleme koji su doveli do zavisnosti, da ojača svoje samopouzdanje i volju i da odbaci stare i formira nove obrasce ponašanja.

Uz psihoterapiju, postoji mogućnost i medikametozne terapije ukoliko lekar proceni da je potrebna.

Troškovi lečenja zavisnosti od PCP

Lečenje zavisnosti od PCP se na našoj klinici u potpunosti prilagođava potrebama pacijenta. Zbog toga lečenje nije za svakoga isto i ne postoji jedinstvena cena lečenja. Ukoliko ste zainteresovani za lečenje zavisnosti od PCP na našoj klinici, dođite da u prijatnoj atmosferi i uz maksimalnu diskreciju razgovaramo ili pozovite naše medicinske savetnike koji će vas uputiti u sve pojedinosti i moguće troškove lečenja.

Lekari

Želimo da naša klinika bude mesto gde ćete pronaći sve što vam je potrebno da se oslobodite zavisnosti bilo koje vrste. Naši lekari su vrhunski stručnjaci i tu su za vas – da vas saslušaju, ohrabre, pomognu i pruže najbolju moguću medicinsku negu. U atmosferi poverenja i sigurnosti, uz najsavremenije metode za lečenje bolesti zavisnosti, možete pobediti svoj porok i početi život ispočetka. Naše iskusno medicinsko osoblje će vam biti na usluzi i pomoći da ostvarite svoj cilj.

Naša klinika poseduje sve potrebne patente i sertifikate koji su potrebni za lečenje bolesti zavisnosti.

„Ne znam ni sama kako sam se navukla na PCP. Samo znam da se moj život pretvorio u pakao. Na kraju sma želela da umrem. Lekari na vašoj klinici su me vratili u život i pomogli da ponovo stanem na noge. Nije bilo lako, ali uz vašu stručnost i podršku uspela sam sve muke da prevaziđem. Mnogo sam vam zahvalna.“

Jelena P.

„Kad počneš da uzimaš PCP skidanje ti ni ne pada na pamet. Ali kad dođu prve krize, samo o tome misliš. A nemaš snage i toneš sve dublje u zavisnost. Lečenje na klinici je jedino rešenje i voleo bih da sam to ranije shvatio. Sve drugo je samo zamajavanje.“

Strahinja K.