Amfetamini su sintetički stimulansi centralnog nervnog sistema koji poboljšavaju raspoloženje, pojačavaju budnost, pažnju i koncentraciju, stvaraju osećaj euforije i pojačane društvenosti, ali ako se javi zavisnost, detoksikacija od amfetamina je jedini način da se osoba izbori sa ovim problemom. Zloupotreba amfetamina neminovno vodi u zavisnost i izaziva teške psihofizičke posledice. Intoksikacija od amfetamina ili trovanje amfetaminom ostavlja ozbiljne posledice po zdravlje zbog toksičnog uticaja na kardiovaskularni i nervni sistem.

Detoksikacija od amfetamina i apstinencijalni sindrom amfetamina

Odvikavanje od amfetamina je težak proces koji zahteva profesionalnu pomoć. Kako izbaciti amfetamin iz sebe i pobediti zavisnost? Za uspešno lečenje potrebna je medicinska detoksikacija od amfetamina pa je izuzetno važno obratiti se za pomoć nekoj od proverenih klinika za lečenje bolesti zavisnosti.

Šta je detoksikacija od amfetamina?

Detoksikacija je najteži deo procesa lečenja zavisnosti od narkotika. Simpotmi apstinencijalne krize koji se javljaju kada se naglo prestane sa konzumiranjem psihoaktivnih supstanci mogu biti izrazito neprijatni i teški. Detoksikacija od amfetamina je proces čišćenja organizma od prisustva amfetamina uz delimično ili potpuno eliminisanje simptoma apstinencijalne krize. Simptomi apstinencijalne krize kod skidanja sa amfetamina traju znatno duže nego kod drugih stimulansa jer se amfetamini duže zadržavaju u centralnom nervnom sistemu i njihovo dejstvo, stoga, duže traje.

Protokol za detoksikaciju

Detoksikacija od amfetamina traje od nekoliko dana do nekoliko nedelja u zavisnosti od težine zavisnosti i psihofizičkog stanja pacijenta. Nakon dijagnostičke analize, pacijentu se preporučuje najbolji metod detoksikacije. Detoksikacija od amfetamina se zatim sprovodi pod kontrolom lekara i madicinskog osoblja da bi se osigurala delotvornost terapije, a simptomi apstinencijalne krize sveli na najmanju moguću meru. Prisustvo lekara omogućava pacijentu da se požali na bilo kakve probleme ili tegbe i odmah dobije adekvatnu pomoć.

Šta je apstinencijalna kriza kod upotrebe amfetamina?

Detoksikacija od amfetamina podrazumeva prestanak korišćenja amfetamina pa neminovno vodi u apstinencijalnu krizu. Zloupotreba amfetamina izaziva hemijski disbalans u mozgu, a kao rezultat javljaju se simptomi apstinencijalne krize.

Amfetamini deluju na određene neurotransmitere u mozgu. Dopamin, serotonin i norpinefrin su tri glavna neurotransmitera na koje deluju amfetamni. Redovnim uzimanjem amfetamina, mozak prestaje da ih proizvodi samostalno i počinje da zavisi od veštačkog unošenja u organizam. Vremeno se adaptira i traži sve veće doze da bi se postigao isti efekat. Kada se prekine sa uzimenjem droge, nastaje veliki nedostatak koji potpuno uzdrma organizam i tada se javljaju simptomi apstinencijalne krize.

Indikacija za proceduru

Postojanje fizičke zavisnosti od amfetamina je glavna indikacija za proceduru. Ukoliko se detaljnom dijagnostikom utvrdi da je paijent zavisan od amfetamina, prisutpa se medicinskoj detoksikaciji i procesu čišćenja organizma od prisustva narkotika.

Kontraindikacije

Detoksikacija od amfetamina se ne preporučuje u trudnoći ili pacijentima za koje se proceni da bi detoksikacija predstavljala rizik po njihov život. U takvim slučajevima, treba najpre stabilizovati zdravstveno stanje pacijenta pa tek onda prisutpiti detoksikaciji. Preporučuje se obazrivost ukoliko postoji sumnja na alergije ili preosetljivost na neki od lekova koji se koriste pri detoksikaciji.

Intoksikacija od amfetamina može pacijenta da uvede u psihotično stanje koje podesća na paranoidnu šizofreniju što je takođe potrebno tretirati na odgovarajući način pre nego što se otpočne detoksikacija od amfetamina.

Brze i ultra brze metode detoksikacije od amfetamina

Proces detoksikacije je veoma napredovao zahvaljujući savremenim metodama detoksikacije. Takve metode su brza (ROD) i ultra-brza (UROD) detokiskacija. Njihova glavna prednost je što su dosta brže, efikasnije i bezbolnije od tradicionalnog detoksa.

Brza detoksikacija od amfetamina (ROD) obuhvata niz procedura osmišljenih da skrate vreme detoksikacij tj. trajanja simptoma apstinencijalne krize i da umanje neprijatnosti koje su sa njima povezane. Umesto da se apstinencijalna kriza desi sponatano i prirodno, ona se ubrzava uz pomoć medikamenata, a zatim se pacijent uvodi u sedirano stanje, najčešće pomoću benzodiazeoina, koje mu pomaže da lakše prebrodi sve tegobe.

Ultra brza detoksikacija od amfetmaina (UROD) se, kako sam naziv kaže, sprovodi ultra brzo što je velika prednost za skidanje sa amfetamina jer je poznato da amfetamin detoks traje dugo uz veoma neprijatne simptome. Pacijent se dok traje amfetamin detoks nalazi pod potpunom ansetezijom i nije svestan najvećeg dela procesa. Tokom postupka obučeni tim lekara prati vitalne parametre i prilagođava terapiju stanju pacijenta.

Proces detoksikacije od amfetamina u klinici Dr Vorobjev

U klinici Dr Vorobjev, nakon detaljih dijagnostičkih analiza, pravi se individualni plan lečenja koji obuhvata i detoksikaciju od amfetamina. U dogovoru sa pacijentom i u skladu sa rezultatima analiza, odabiramo najbolji način za postupak detoksikacije. Pacijent dolazi na kliniku i u opuštenoj i poztivnoj atmosferi, uz stalno prisustvo lekara i medicinskog osoblja, započinje se procedura koja traje od nekoliko dana do par nedelja. Ukoliko pacijent oseti bilo kakve tegobe, ima mogućnost da se obrati lekaru i odmah dobije pomoć. Lekar može da promeni ili prilagodi terapiju da bi pacijent sa što manje trauma prošao ceo proces.

Priprema pacijenta za detoksikaciju

Najbolja priprema za detoksikaciju je pozitivan stav i želja za izlečenjem. Pored toga, preporučuje se unošenje dovoljno tečnosti, zdrava ishrana i dosta odmaranja da bi organizam bio što jači i spremniji za amfetamin detoks. Takođe, neposredno pred postupak, treba se uzdržavati od alkohola i drugih narkotika.

Da li je bezbedno vršiti detoksikaciju kod kuće?

Pitanje da li se detoksikacija od amfetamina može obaviti kod kuće se često postavlja. Razlozi za takvu potrebu su brojni – od želje da se ostane u sigurnosti svoje kuće, preko sramote da se govori o svojoj zavisnosti, do troškova lečenja na klinici. Ipak, detoksikacija od amfetamina nosi veliki rizik i nikako se ne preporučuje samostalno sprovođenje kod kuće.

Da li je bezbedno vršiti detoksikaciju kod kuće

Simptomi detoksikacije od amfetamina

Amfetamini se dugo zadržavaju u organizmu i njihovo dejstvo se može osetiti znatno duže nego kod nekih drugih narkotika. Zbog toga i simptomi apstinencijalne krize, traju znatno duže.
U prvih 24-48 sati mogu se očekivati simptomi kao što su:

• uznemirenost
  • depresivno raspoloženje
  • pospanost
  • pojačan apetit
  • umor
  • bolovi

Narednih 3-5 dana, simptomi se pogoršavaju i pojačavaju. To su:

• želja za drogom
  • uznemirenost
  • anksioznost
  • bolovi
  • nesposobnost da se normalno funkcioniše
  • razdražljivost
  • nevoljni pokreti

Nakon 5 dana (do 3 nedelje) mogu se javiti još ozbiljniji simptomi koji će nakon što dostignu svoj vrhunac, početi da jenjavaju. Neki od tih simptoma su:

• jaka želja za drogom
  • tremori
  • košmari
  • halucinacije
  • promene raspoloženja

Prednosti brze detoksikacije od amfetamina

Umesto da se naglo prekine upotreba amfetamina i amfetamin detoks započne prirodno, obično se pacijentima preporučuje brza detoksikacija. Prednost ove vrste detoksikacije je u tome što traje znatno kraće i manje je intenzivna. Uz pomoć odgovarajućih medikamenata, blokiraju se receptori u mozgu i apstinencijalna kriza započinje mnogo brže, dok se uz pomoć druge vrste medikamenata, poput benzodiazepina, ti simptomi ublažavaju i čine podnošljivijim.

Budući da brza detoksikacija obuhvata niz različitih procedura, kako izbaciti amfetamin iz sebe postaje pitanje odluke pacijenta, ali i sposobnosti organizma da podnese određene procedure.

Lečenje zavisnosti nakon procesa detoksikacije

Kada je u pitanju amfetamin zloupotreba koja traje duže vreme, neophodno je i dugotrajno lečenje. Nakon uspešno obavljene detoksikacije, sledi oko godinu dana rehabilitacije. U tom preiodu, pacijentu su na raspolaganju programi podrške, psihoterapija, grupne i indivifdualne terapije, kao i ogromna podrška lekara i ostalog osoblja. U tom periodu, pacijent radi na jačanju svoje volje i samopouzdanja, na pronalaženju uzroka svoje zavisnosti i učenju mehanizama koji će mu pomoći da se izbori sa stresom, traumama i svakodnevnim problemima bez pribegavanja narkoticima. Najuspešnija se u tom smislu pokazala bihevioralna terapija koja pomaže pacijentima da preispitaju svoje stavove i ponašanja i stare, pogubne obrasce ponašanja zamene novim i pozitivnim koji će im omogućiti zdrav i uspešan život.

Troškovi detoksikacije

Na našoj klinici, svakom pacijentu prilazimo s posebnom pažnjom i za svakog pacijenta kreiramo individualni plan lečenja u zavisnosti od težine njegove zavisnosti i psihofizičkog stanja. U dogovoru sa pacijentom, odlučujemo o metodama ili procedurama koje ćemo krosititi u toku detoksikacije. Zbog toga cene detoksikacije mogu da variraju. Ukoliko Vas zanima koliki bi okvirno bili troškovi lečenja, molimo vas da kontaktirate naše ljubazne medicinske savetnike i oni će vas uputiti u sve pojedinosti.

Doktori

Doktori koji rade na našoj klinici ispunjavaju visoke kriterijume i standarde i odabrani su kao vrhunski stručnjaci koji poseduju veliko iskustvo u radu sa pacijentima. Pored izuzetne medicinske usluge i nege, na našoj klinici ćete dobiti i punu podrški i ohrabrenje da uspete u svom poduhvatu. Pored toga, možete računati i na potpunu diskreciju i razumevanje. Želimo da uz našu pomoć, u pozitivnoj atmosferi punoj međusobnog proverenja, ponovo stanete na svoje noge i vratite kontrolu nad svojim životom.

Klinika Dr Vorobjev poseduje sve potrebne sertifikate i patente za upotrebu različitih postupaka i procedura u procesu lečenja bolesti zavisnosti.

Probao sam sam da se sam skinem s amfetamina, ali nisam izdržao ni 3 dana. Posle toga sam potpuno odustao od te ideje dok nisam saznao za kliniku Dr Vorobjev. Čuo sam toliko pozitivnih iskustava da sam odlučio da probam. I evo me sad sam čist već 14 meseci i osećam se sjajno. Stvarno su stručni i profesionalni da nemam reči.

Siniša V.

Amfetamine sam počela da koristim na fakultetu. Htela sam i da učim i da radim i da izlazim. U početku je sve super funkcionisalo dok nisam počela da osćeam da ne mogu da funkcionišem bez njih. Guglala sam kako izbaciti amfetamin iz sebe, ali ono što sam pročitala me izbezumilo od straha. Kada sam smogla snage da priznam mami, dovela me je na kliniku Dr Vorobjev. Imaju vrhunske procedure za amfetamin detoks i sve je prošlo prilično glatko. Biću im večno zahvalna!

Kristina R.