• Srpski jezik
Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

Plazmafereza

Plazmafereza, poznata i kao ekstrakorporalna metoda detoksikacije jedna je od naproduktivnijih savremenih metoda. Najčešće se koristi za čišćenje organizma nakon zavisnosti od narkotika.

Ova metoda je jako efikasna jer ima detoksikaciona, imunomodulirajuća i protivupalna svojstva. Plazmafereza krvi poboljšava efikasnost daljeg lečenja i revitalizuje organizam pacijenta, pa je naročito značajna u početnoj fazi terapije.

Kao i ostale medicinske procedure, i plazmafereza ima kontraindikacije i zato je propisuje isključivo lekar nakon što je uzeo u obzir individualne karakteristike pacijenta.

Procedura se obavlja u medicinskoj ustanovi i sve vreme su prisutni stručnjaci koji strogo kontrolišu sve što se dešava. Plazmafereza je metod izbora kada detoksikacija nije moguća i kada organi ne funkcionišu u potpunosti kako treba.

plazmafereza lečenje zavisnosti

Procedura plazmafereze

Sama procedura traje oko sat vremena i potpuno je bezbolna. Pacijentu se daje infuzija, medicinski rastvori a kroz jednokratni plazma filter koji je sterilan prolazi krv.

Pročišćena od štetnih materija krvna plazma ponovo stiže u organizam dok se deo krvi u kom su prisutni toksini odvaja.

Posle plazmafereze krv je manje lepljiva a tkiva i unutrašnji organi su pročišćeni. Pacijentovo stanje se unapređuje i on se oseća mnogo bolje.

Plazmafereza u lečenju alkoholizma i narkomanije

Plazmafereza je široko primenljiva kada je u pitanju lečenje alkoholizma i narkomanije, i predstavlja najdelotvorniji način čišćenja organizma. Uvek se započinje sa detoksikacijom kada su narkomanija i alkoholizam u pitanju.

U toj fazi lečenja uz pomoć plazmafereze dolazi do:

• Čišćenja krvi od toksičnih materija alkohola i narkotika, i to za vrlo kratko vreme;
  • Smanjenja rizika od pojave delirijum tremensa i psihotičnih poremećaja;
  • Pokretanja metabolizma;
  • Boljeg podnošenja psihofarmakoterapije.

Potrebno je dve do tri procedure kako bi došlo do poboljšanja stanja pacijenta. Kada dođe do faze redukovanja posledica koje su nastale usled hronične upotrebe narkotika i alkohola, plazmafereza omogućava:

• Redukovanje posledica toksičnog dejstva na organizam i sisteme u njemu;
  • Normalizaciju imunološkog sistema;
  • Efikasno lečenje virusnih hepatitisa.

Kada je u pitanju lečenje narkomanije i alkoholizma, broj potrebnih procedura plazmafereze zavisi od težine propratnih bolesti.

Plazmafereza zauzima značajno mesto u savremenoj narkologiji i veoma poboljšava efikasnost lečenja. Ipak, pre primene ove metode neophodno je konsultovati se sa lekarom. Plazmafereza pomaže samo kod kompleksnog lečenja narkomanije i alkoholizma.

Dr Vorobjev - bolnica za lečenje bolesti zavisnosti - Plazmafereza