Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

27/04/2021

Diazepam je benzodiazepinski lek dugotrajnog delovanja koji je pušten u javnost 1963. godine i često ga nazivaju pod imenom brenda Valijum. To je anksiolitički (smanjuje anksioznost) i sedativni lek koji zahteva lekarski recept. Benzodiazepinski lekovi su poznati uglavnom po svojim sedativnim efektima, ali takođe mogu proizvesti blagi do umereni osećaj euforije što doprinosi mogućnosti razvijanja zavisnosti.

Ovaj članak će vam pomoći da naučite na koji način Valijum (diazepam) izaziva zavisnost i naučiće vas kako da prepoznate znakove i simptome zavisnosti od Valijuma i predoziranja. Takođe ćete otkriti odličnu opciju lečenja zavisnosti koja može pomoći vama ili vašim voljenima da zauvek zaustavite zavisnost od ove supstance.

Šta je Valijum (diazepam) i zašto izaziva zavisnost?

Ova supstanca deluje tako što povećava gama-aminobuterne kiseline (GABA), inhibitorni neurotransmiter koji smanjuje aktivnost u centralnom nervnom sistemu. Budući da ovo proizvodi smirujući efekat i na mozak i u telo, Valijum je propisan za lečenje anksioznosti i odvikavanja od alkohola, a ponekad se koristi za sedaciju pacijenata pre operacija.

Bele tablete diazepama.

Zavisnost od Valijuma (diazepama) može se brzo stvoriti ako se ne uzima prema uputstvima. Čak i kada se Valijum koristi na propisani način, moguće je stvaranje tolerancije, što znači da se najednom moraju uzimati veće doze leka kako bi se osetili isti efekti. Što se duže uzima diazepam, veća je šansa za formiranje tolerancije ili zavisnosti. Rizik od razvoja zavisnosti takođe se povećava sa starenjem.

Jednom kada telo i mozak počnu da zavise od diazepama kako bi normalno funkcionisali, može doći do zloupotrebe, što podrazumeva uzimanje supstance u većim dozama, češće ili duže nego što je predviđeno. To može dovesti do javljanja zavisnosti ako se nastavi sa nekontrolisanim uzimanjem Valijuma.

Farmaceutski i sleng izrazi za diazepam

Diazepam je generički naziv za određenu vrstu supstance u klasi lekova benzodiazepina. Iako je robna marka za diazepam Valijum, postoje i mnogi generički žargonski izrazi za benzodiazepine, uključujući: „bendžos“, „benzos“, „bluz“ i „trans“.

Valium comes in tablet form and is meant to be taken orally. These pills may have different colors or shapes depending on the strength and the manufacturer, but they are generally white, yellow, or blue, and round in shape. Diazepam may be sold illegally on the street or on the internet, and some common slang terms include “eggs”, “jellies”, “moggies”, and “vallies”.Valium dolazi u obliku tableta i namenjen je za oralno uzimanje. Ove tablete mogu biti različite boje ili oblika u zavisnosti od jačine i proizvođača, ali uglavnom su bele, žute ili plave boje i okruglog oblika.

Znaci i simptomi zavisnosti od Valijuma

Valijum tablete se usitnjavaju u prah.

Kada postanete zavisni od supstance da biste normalno funkcionisali, često se dogode psihološke promene i promene ponašanja. Ako prepoznate znake zloupotrebe Valijuma, u najkraćem roku zatražite pomoć koja vam je potrebna. Mogući znaci ponašanja koji ukazuju na javljanje zavisnosti od Valijuma (diazepama) uključuju:

1. Korišćenje diazepama zajedno sa drugim supstancama kao što su alkohol ili opioidi.
  2. Uzimati većih doza od preporučenih ili tokom dužeg vremenski perioda nego što se savetuje.
  3. Uzimanje Valijuma kroz metode koje se ne preporučuju, poput drobljenja tableta.
  4. Učestvovanje u rizičnom ponašanju kao što je vožnja nakon uzimanja velike doze diazepama.
  5. Nastavak upotrebe droga uprkos negativnim efektima na vaš kvalitet života.
  6. Laganje lekaru da biste dobili više Valijuma ili stalno traženje novih lekara kako biste dobili nove recepte.
  7. Pokušaj nabavke diazepama nedozvoljenim sredstvima.
  8. Neobične promene raspoloženja.
  9. Neuspeli pokušaj prestanka uzimanja ili prisustvo simptoma krize i jake želje za drogom nakon pokušaja prestanka.

Pored spoljno uočljivih promena koje dolaze sa zavisnošću od Valijuma, ljudi koji zloupotrebljavaju ovaj lek mogu imati i neudobne i potencijalno štetne fizičke simptome. Simptomi povezani sa zavisnošću od diazepama mogu da uključuju i sledeće pojave:

• Hronična ili intenzivna pospanost
  • Zbunjenost ili mentalna magla
  • Vrtoglavica
  • Anksioznost
  • Problemi sa vidom
  • Teškoće sa spavanjem
  • Mišićna slabost i nedostatak koordinacije
  • Smanjena respiratorna funkcija

Ova lista ne uključuje sve moguće simptome koji se mogu javiti, a ljudi koji zloupotrebljavaju diazepam duži vremenski period ili oni koji imaju ozbiljnu zavisnost mogu iskusiti jače i intenzivnije simptome. Neki dugoročni rizici povezani sa upotrebom i zloupotrebom benzodiazepina uključuju značajan pad kognitivnih sposobnosti, povećani rizik od saobraćajnih nesreća i veću učestalost padova i preloma kod starijih korisnika.

Obratite nam se za besplatne konsultacije sa medicinskim stručnjakom da biste saznali kako da se izborite sa ovim simptomima, bilo za vas ili vašu voljenu osobu >>>

Simptomi predoziranja diazepamom

Predoziranje je jedan od najopasnijih rizika povezanih sa zavisnošću od droga. Kako tolerancija na diazepam raste i korisnik počinje da uzima veće doze da bi osetio željene efekte, šanse za predoziranje se povećavaju. Predoziranje Valijumom (diazepamom) može se desiti i kada se lek pomeša sa drugim supstancama kao što su alkohol, opioidni lekovi ili drugi benzodiazepini. Ovo povećava sedativne efekte diazepama i može biti vrlo opasno.

Pojedinci koji prolaze kroz predoziranje Valijumom mogu iskusiti snažnu pospanost i slabost, zamućen vid ili dvostruki vid, nizak krvni pritisak, otežano disanje ili usporeno disanje i mogu imati plavkaste usne zbog niske zasićenosti kiseonikom. Najbolji način da se izbegne predoziranje je praćenje uputstava lekara u vezi sa upotrebom i nemešanje supstanci. U slučaju predoziranja, odmah se obratite lekaru.

Lečenje zloupotrebe Valijuma (diazepama)

Poznato je da se epileptični napadi javljaju tokom procesa povlačenja benzodiazepina, što znači da detoksikaciju ne treba pokušavati samostalno. Najsigurnije mesto za detoksikaciju od benzodiazepina je u medicinskoj ustanovi koja je specijalizovana za lečenje zavisnosti. Ako je vaša zavisnost od Valijuma ozbiljna ili ako imate već postojeća stanja ili druge zdravstvene probleme, posebno je važno imati medicinski nadzor tokom čitavog procesa detoksikacije.

Stručnjak za lečenje zavisnosti koji vrši analizu krvi.

Proces lečenja zavisnosti sastoji se od nekoliko faza, uključujući: dijagnostiku, detoksikaciju i dodatne terapije, poput farmakoterapije i bihevioralne terapije.

Tokom faze dijagnostike, medicinski stručnjaci procenjuju fizičko i psihološko stanje pacijenta kako bi utvrdili najbolji način delovanja za detoksikaciju i osigurali da zdravlje pacijenta ne bude ugroženo. To se može sastojati od različitih testova, uključujući analizu krvi, test urina, EKG i još mnogo toga, u zavisnosti od potreba svakog pacijenta.

Nakon procene stanja pacijenta, stručnjaci za lečenje zavisnosti mogu bezbedno započeti detoksikaciju. To može uključivati davanje lekova protiv epileptičnih napada i drugih infuzija lekova koji promovišu čišćenje i regeneraciju tela i sprečavaju simptome apstinencijalne krize. To se mora uraditi u kvalifikovanoj medicinskoj ustanovi, jer pacijenta treba neprestano nadgledati kako bi se sprečile potencijalne zdravstvene komplikacije.

Po završetku medicinske detoksikacije mogu se preporučiti različite terapije, uključujući farmakoterapiju i fizioterapiju, kako bi se pružila podrška i promovisala dugotrajna trezvenost. Psihološka zavisnost takođe zahteva lečenje, koje se može sastojati od farmakoterapije, upotrebe različitih medicinskih aparata i sesija sa psiholozima, uključujući individualnu i grupnu terapiju, kao i ambulantno lečenje u trajanju od godinu dana.

Ne morate sami da se suočavate sa zavisnošću od Valijuma. Obratite nam se danas da biste dobili pomoć sprečili probleme koji su povezani sa prestankom uzimanja benzodiazepina.

Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju da biste saznali više o mogućnostima lečenja zavisnosti od Valijuma i razgovarali o različitim ishodima lečenja sa stručnjakom klinike >>>

Često postavljana pitanja

Zašto Valijum (diazepam) izaziva zavisnost?

Diazepam (robna marka Valijum) je benzodiazepinski lek dugotrajnog delovanja, koji je propisan za njegovo anksiolitičko (smanjenje anksioznosti) i sedativno dejstvo. Benzodiazepini su poznati uglavnom po svojim sedativnim efektima, ali takođe mogu proizvesti blago do umereno osećanje euforije, koje doprinosi potencijalu za razvijanje zavisnosti od leka. Čak i kada korisnici uzimaju Valjium prema uputstvima, može se razviti tolerancija i stvoriti zavisnost koja tera ljude da zloupotrebljavaju drogu, što dovodi do zavisnosti.

Koji su znaci i simptomi zavisnosti od Valijuma?

Neki uobičajeni znakovi ponašanja povezani sa zavisnošću od diazepama mogu da uključuju: upotrebu zajedno sa drugim štetnim supstancama, učestvovanje u rizičnim oblicima ponašanjima, laganje lekarima da bi se dobilo više Valijuma i neobične promene raspoloženja. Ljudi zavisni od Valijuma mogu takođe iskusiti neke od sledećih simptoma: pospanost i konfuzija, slabost i nedostatak koordinacije, pojačana anksioznost i problemi sa vidom i sluhom i poteškoće u govoru.

Koji su tretmani lečenja zavisnosti od Valijuma?

Budući da povlačenje benzodiazepina iz organizma može prouzrokovati napade, najsigurnije mesto za detoksikaciju od benzodiazepina je medicinska ustanova koja je specijalizovana za lečenje zavisnosti. Proces lečenja zavisnosti uključivaće dijagnostiku koja treba da proceni vaše fizičko i mentalno stanje, detoksikaciju koja može da podrazumeva davanje lekova i post-detoks terapije, uključujući farmakoterapiju i bihevioralnu terapiju.

Objavljeno 27/04/2021
Tim Dr Vorobjev Klinike

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Mogući neželjeni efekti oksikodonaSimptomi apstinencijalne krize od oksikodonaKoliko traje apstinencijalna kriza od oksikodona?Šta je detoksikacija od oksikodona i kako se

Lečenje Zavisnosti od Oksikodona

Šta je oksikodon i zašto izaziva zavisnost?Farmaceutski i sleng izrazi za oksikodonZnaci i simptomi zavisnosti od oksikodonaKratkoročni i dugoročni efekti