Heroin spada u najrasprostranjenije narkotike na planeti, a uprkos dobro poznatim posledicama koje izaziva na organizam, milioni ljudi ga zloupotrebljavaju svakodnevno. U ovom članku, moći ćete da naučite više stvari o ovoj supstanci, zašto se javlja zavisnost od heroina, kakve posledice donosi, i najbitnije od svega, kakve vrste lečenja su dostupne i daju najbolje rezultate.

Lečenje zavisnosti od heroina

Šta je heroin i zašto izaziva zavisnost?

Kao što smo već pomenuli, heroin je jedan od najjačih narkotika sa snažnim delovanjem na nervni sistem. Ova droga se dobija preradom opijuma, a ubrzo nakon konzumiranja izaziva osećaj ekstremne opuštenosti i euforije. Nažalost, uzimanjem heroina takođe dolazi do javljanja zavisnosti, a konzumiranje može načiniti trajne zdravstvene posledice na čitav organizam.

Kada je u pitanju heroin dejstvo na organizam se ogleda kroz otpuštanje velikih količina dopamina u mozgu, što i izaziva osećaj zadovoljstva. Vremenom, organizam se privikava na ove količine dopamina, što rezultira sve većom potrebom za novim dozama heroina i tada se sa sigurnošću može tvrditi da je došlo do zavisnosti.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od heroina?

Nepresušna potreba za heroinom potpuno menja ličnost čoveka. Ma koliko jaku volju imali, u takvoj situaciji, potreba za narkoticima će uvek preovladati. Nerazumevanje okoline koja ovu potrebu tumači kao slabost karaktera samo može pogoršati stvari. Zato se zavisnici obično skrivaju i pokušavaju samostalno da reše ovaj problem. Nažalost, ovo je najgore moguće rešenje zbog progresivne prirode ovog oboljenja, gde je neophodno sprovesti konkretne mere kako bi se tome stalo na put.

Znaci u ponašanju zavisnika

Zavisnici od heroina mogu prolaziti kroz različite faze i raspoloženja, ali postoje neki zajednički pokazatelji zavisnosti od ove droge. Jedan od najčešćih simptoma je pojačana želja za uzimanjem heroina, koja može biti vrlo teško kontrolisati i vremenom će izaći na videlo. Zavisnici takođe mogu patiti od osećaja iscrpljenosti i nesposobnosti za obavljanje svakodnevnih aktivnosti. Osobe koje prolaze kroz ove simptome obično će biti vidno nervozne, često će upadati u konflikte, udaljiće se od dotadašnjeg društva, a u najvećem broju situacija postaju sklone i manipulativnom ponašanju.

Simptomi upotrebe heroina

Kada je u pitanju zavisnost od heroina, može se reći da je jednostavnije primetiti određene simptome u odnosu na manje potentne narkotike. Između ostalog, osobe koje uzimaju heroin, obično će iskazivati sledeće simptome:

• Nagli gubitak težine
  • Problemi sa spavanjem
  • Paranoično ponašanje
  • Tajnovitost
  • Zanemarivanje lične higijene
  • Izbegavanje najbližih osoba
Simptomi upotrebe heroina

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od heroina?

Zavisnost od heroina ostavlja posledice kako po telo, tako i na psihu pojedinca. Iako je ponekad samo jedno konzumiranje kobno, rizik od nastajanja zdravstvenih posledica svakim narednim uzimanjem samo raste. Stoga možemo pričati o kratkoročnim i dugoročnim efektima zavisnosti od ovog narkotika.

Kratkoročni efekti zavisnosti od heroina

Efekti koji se javljaju posle uzimanja heroina mogu biti vrlo opasni i nepredvidivi. Nakon što se heroin ubrizga, ušmrče ili unese na neki drugi način, efekti se obično javljaju u roku od par minuta, a traju i po nekoliko sati.

Između ostalih, mogu se javiti sledeći efekti:

• Smanjen osećaj bola
  • Pojačan osećaj radosti
  • Smirena anksioznost
  • Nedostatak apetita
  • Problemi sa disanjem
  • Mučnina i povraćanje

U svakom slučaju, uzimanje heroina se mora iznegavati po svaku cenu, a ako se javi i zavisnost od heroina, potrebno je hitno zatražiti pomoć pre nego što dođe do većih zdravstvenih poteškoća.

Dugoročni efekti zavisnosti od heroina

Odlaganje započinjanja lečenja zavisnosti i dogoročno uzimanje heroina dovode do problema kao što su:

• Stalna želja za heroinom
  • Srčani problemi
  • Infekcije i oboljenja
  • Psihički problemi
  • Sklonost kriminalnim radnjama
  • Tromboza
  • Finansijski problemi
  • Predoziranje

Bez odgovarajuće podrške okoline i pomoći stručnih lica, izuzetno je teško stati na put zavisnosti od heroina. Kako bi se izbegli hronični zdravstveni problemi koji se javljaju uz zavisnost od heroina, obratite se za pomoć našim medicinskim savetnicima i izborite se sa svim neželjenim simptomima danas.

Kako i zašto počinje zavisnost od heroina?

Uzroci zavisnosti od heroina su različiti i uključuju faktore poput genetike, psiholoških i socijalnih faktora i drugih faktora rizika. Na primer, osobe koje imaju istoriju zloupotrebe supstanci u porodici imaju veći rizik od razvoja zavisnosti od heroina. Takođe, ljudi koji su izloženi stresu, traumi ili drugim teškim životnim događajima takođe su skloniji zavisnosti od droga.

Kakav je tretman za zloupotrebu heroina

Kakav je tretman za zloupotrebu heroina?

Pošto heroin izaziva i jaku psihičku i fizičku zavisnost, lečenju ove vrste oboljenja se mora prići studiozno. To obuhvata postizanje fizičkog oporavka i detoksikaciju, ali i potpuno uklanjanje potrebe za heroinom i stvaranje zdravih navika uz pomoć kojih je moguće postići dugoročnu stabilnost.

Samostalno odvikavanje, pored toga što dolazi sa nizom poteškoća, pa čak i rizika po zdravlje pojedinca, nikada ne može biti ovoliko sveobuhvatno. Stoga se lečenje zavisnosti od heroina obavlja unutar rehabilitacionih cenatara, gde medicinsko osoblje kontroliše stanje pacijenta, a simptomi apstinencijalne krize bivaju znatno ublaženi uz pravovremenu upotrebu medikamenata.

Pored toga, veoma bitan deo oporavka predstavlja i stvaranje psihološke stabilnosti kroz psihoterapije. Averzivna procedura, gde bivši zavisnik od heroina stvara odbojnost prema ovoj supstanci takođe je neizostavan deo ovakvog lečenja. Uz sve ove terapije, i dodatni period ambulantne podrške, kontrola i psihoterapija se preporučuje u periodu od godinu dana, kako bi se rizik od recidiviranja sveo na minimum.

Kako započeti lečenje zavisnosti od heroina?

Budući da zavisnost od heroina menja celokupnu svest pojedinca, retke su situacije gde će sama osoba smognuti snage da se samostalno izbori sa svim izazovima koje odvikavanje donosi. Zbog toga je podrška bližnjih možda i presudna na samom početku, kada je najbitnije razviti svest kod zavisnika da je izlečenje moguće, ma koliko to izgledalo teško u datom momentu.

Ako ste spremni da načinite ovaj najvažniji korak ka izlečenju, pozivamo Vas da stupite u kontakt sa našim medicinskim savetnicima, a oni će Vama pružiti podršku i detaljno predstaviti plan lečenja i oporavka koji je već pomogao hiljadama ljudi širom sveta.

Troškovi lečenja zavisnosti od heroina

Svaki slučaj donosi sa sobom specifične probleme, kako fizičke, tako i psihičke prirode. Iz tog razloga, dužina oporavka i broj terapija može se razlikovati od jednog pacijenta do drugog. Kroz razgovor sa našim medicinskim savetnicima i nakon uvida u vaše zdravstveno stanje, možete saznati preporučenu dužinu lečenja, kao i troškove rehabilitacije na klinici Vorobjev.

Lekari

Konekcija između pacijenta i lekara, kao i uzajamno poverenje predstavlja možda i najvažniji aspekat kada je u pitanju lečenje zavisnosti od heroina, pored redovnog sprovođenja terapija. Svi naši doktori imaju neprocenjivo iskustvo u lečenju zavisnosti, ali i stvaranju prijateljskog odnosa koji pomaže pacijentima da se opuste i potpuno posvete postizanju potpunog oporavka.

Radi što bezbednijeg i efikasnijeg sprovođenja lečenja zavisnosti, redovni smo na svim većim medicinskim sajmovima i seminarima gde naši zaposleni stiču znanja, iskustva i sertifikate za izvođenje najkompleksnijih terapija koje sa viskom uspešnošću eliminišu zavisnost od heroina.

„Pola života sam proveo u uzimanju raznih supstanci, ali kada sam se navukao na heroin mislio sam da je tu kraj, jer dobro svi znamo kako prolaze heroinski zavisnici. Srećom, majka je uzela sve u svoje ruke, prijavila me na lečenje od heroina, a uz doktore i terapije sa klinike Vorobjev, konačno sam uspeo da pronađem spas od svega. Dobio sam drugu šansu za život i planiram da je pametno iskoristim.“

Zoran C.

„Došao sam na kliniku Vorobjev na lečenje zavisnosti od heroina kao izmučen čovek, jedva da sam imao 50 kila. Već u prvim danima lečenja mi se vratio apetiti i snaga, pa sam tokom boravka ovde malo to nadoknadio, ali najvažnije od svega, razvio sam veliku averziju prema heroinu. Nikada ga više neću probati, jer mi je umalo sve uništio.“

Svetozar O.