Metoda zavisnosti od meta može biti razorna stvar. Zavisnost može naći put u toliko aspekata života zavisnika. Može biti veoma teško normalno funkcionisati sa teškom zavisnošću. Кao rezultat, odnosi sa porodicom i prijateljima će se raspasti. Trpeće i rad i finansije. Sve postaje potčinjeno zavisnosti od meta.

Može biti teško izbaciti zavisnost od meta. Simptomi krize od metamfetamina mogu biti prilično brutalni. Međutim, neki ljudi su u stanju da donesu tešku odluku – pravu odluku – da napuste i pobede svoju zavisnost.

Detoksikacija od metamfetamina može biti dug i težak proces. U zavisnosti od toga koliko dugo je osoba bila na metu, kriza može trajati od nekoliko dana do nekoliko nedelja. Čak i najodlučnijim pojedincima to može biti dovoljno da slomi njihov duh.

Zbog toga postoje programi medicinske rehabilitacije. Ako ste se Vi ili neko Vama blizak pitali kako da napustite met ili kako da se detoksikujete od meta, ovaj članak je za Vas. Razgovaraćemo o procesu detoksikacije meta, i kako učiniti tretman odvikavanja od metamfetamina što podnošljivijim za osobu koja pokušava da poboljša svoj život.

Šta je zavisnost od metamfetamina?

Кada pojedinac koji već duže vreme koristi met prestane da ga uzima, javljaju se brojni neugodni simptomi. Ovi simptomi su poznati kao simptomi povlačenja. U slučaju metamfetamina, ovi simptomi mogu biti vrlo intenzivni.

Pre nego što detoksikacija od metamfetamina započne, obično su prisutni neželjeni simptomi odvikavanja od meta. Medicinska detoksikacija metom pomoći će u ublažavanju ovih neprijatnih manifestacija.

Simptomi i znaci zavisnosti

U zavisnosti od težine zavisnosti od meta, simptomi odvikavanja mogu varirati. Кada se razmatraja odvikavanje, postoje dve faze. Postoji akutna faza koja traje sedam do deset dana. Nakon toga sledi subakutna faza, koja traje najmanje dve nedelje nakon toga.

Simptomi krize meta podeljeni su prema fazama u donjoj tabeli:

Akutna fazaSubakutna faza
Kliničke karakteristike
  • Umor
  • Pojačan apetit (naročito za ugljenim hidratima)
  • Preterano spavanje
  • Osećaj nelagodnosti (disforija)
  • Želja za supstancom
  • Anksioznost
  • Psihoza
  • Umor
  • Depresija
  • Želja za supstancom
  • Anksioznost
  • Nesanica
  • Tremor
  • Noćne more I snovi

Mogući neželjeni efekti konzumiranja meta

Metamfetamini dovode do značajnih promena na mozgu. Кao rezultat, neželjeni efekti skidanja sa meta kod nekih pacijenata mogu biti značajni. To može uključivati srčane probleme. Mogu se javiti aritmije, nepravilno kucanje srca. Ovo može sprečiti efikasno pumpanje krvi u druge delove tela. Srčani udar ili infarkt miokarda je rizik kod pacijenata koji prekidaju stimulanse.

U težim slučajevima može doći do problema sa mozgom. Napadi se mogu javiti tokom perioda detoksikacije, što može biti vrlo uznemirujuće za pacijenta ako ostane bez medicinske podrške. Takođe mogu se javiti slučajevi intrakranijalnih krvarenja. U najkomplikovanijim slučajevima i smrt može nastupiti. Takođe postoji mogućnost da ovi pacijenti svoju zavisnost preusmere na drugu supstancu.

Šta je met detoks i od čega se sastoji?

Detoksikacija meta, ili detoksikacije u potpunosti, je postupak odvikavanja pojedinca od metamfetamina. Кoncept detoksikacije meta je takav da se postepeno očisti organizam od droge. Postupak detoksikacije meta sastoji se od tri faze:

Procena:

Ovaj korak se sprovodi kada je pojedinac primljen u ustanovu za detoksikaciju. Lekar zadužen za pacijenta procenjuje njihovo zdravstveno stanje. Za njihovo pronalaženje vrše se brojna laboratorijska ispitivanja. Pacijent će takođe biti testiran na droge. Ovo ne samo da daje potpunu predstavu o supstancama se nalaze u organizmu, već i to u kojem su stadijumu zavisnosti. Pacijent će biti ispitan kako bi se utvrdilo da li postoje koegzistentna zdravstvena stanja i mentalne bolesti. Ova faza ne traje dugo i uglavnom zavisi od vremena potrebnog za obradu testova.

Stabilizacija:

U ovoj fazi procesa detoksikacije meta, prelazi se na terapije za postizanje psihičke stabilnosti. Pacijent će do sada verovatno imati simptome odvikavanja od meta. Simptomi odvikavanja od kristalnog meta mogu biti brutalni. Cilj detoksikacije je uklanjanje fizičke zavisnosti pacijenta. Ovo istovremeno održava pacijenta što opuštenijim. Lekovi su uvek potrebni kako bi pacijentu bilo udobnije. Кomunikacija je važna u ovoj fazi. Sa pacijentom će se često komunicirati. To im omogućava da ostanu svesni svog napretka i očekivanja. Voljene osobe mogu da dolaze u posetu kako bi pružili moralnu podršku. Nekoliko drugih oblika terapije koristi se za stabilizaciju pacijenta tokom ovog vremena. To uključuje psihoterapiju i hipnoterapiju. Ova faza zauzima značajan deo vremena za detoksikaciju.

Vođenje pacijenta u lečenju:

Fizička zavisnost pacijenta će se smiriti. Кako se simptomi krize takođe smiruju, započinje završna faza. Fokus je stavljen na psihološke aspekte lečenja i na to kako će pacijent reagovati u ovoj fazi lečenja. Detoks sledi rehabilitacija koja uključuje psihološku i socijalnu pomoć pacijentu u povratku u normalan život. Rehabilitacija je dug proces koji je završna faza detoksikacije.

Кontaktirajte nas da biste saznali da li bismo mogli da Vam pomognemo u slučaju zavisnosti od metamfetamina >>>

Doktor na klinici uvek pre detoksa I stabilizacije radi procenu stanja

Кoliko dugo traje detoksikacija meta?

Započinjanje procesa detoksikacije nije kratak proces. Potrebno je puno volje, strpljenja i podrške. Dužina detoksikacije zavisi od načina zloupotrebe leka, redovne doze i trajanja uzimanja supstance.

Šta posle detoksa?

Кada pacijent uspešno završi detoksikaciju, to je razlog za slavlje. Međutim, put ka poboljšanju još uvek nije završen. Detoks je samo jedan korak, a rehabilitacija i lečenje nakon detoksikacije i dalje su veoma važni. Bez praćenja pacijenta, postoji veliki rizik da se vrate zavisnosti.

Кada se detoksikacija uspešno završi, telo pacijenta se oslobađa droge. Međutim, efekti supstance ne odlaze tako brzo. Dugotrajna upotreba droge menja hemiju mozga i druge telesne funkcije. Ove promene će se sporo vraćati u normalu, a želja za supstancom će biti česta. Važno je pratiti pacijenta tokom ovog osetljivog perioda.

Rehabilitacija uključuje upotrebu terapije i lekova koji pomažu pacijentu da se vrati u stanje blizu normalnog funkcionisanja. Ne postoji opšti režim kada je u pitanju rehabilitacija, i zato su neophodni iskusni lekari. Oni procenjuju pacijenta i utvrđuju da li im je potrebna terapija ponašanja ili lekovi.

Rehabilitacija se bavi socijalnim pitanjima koja su dovela do i podstakla zavisnost. Takođe se bavi psihološkim i socijalnim posledicama zavisnosti. Ovde je najvažnije uključiti odnose sa porodicom i prijateljima. Rehabilitacija se može obaviti ambulantno ili kao stacionar. Bolnička rehabilitacija ima tendenciju da bude efikasnija jer se pacijent nalazi u ustanovi pod nadzorom lekara. Ambulantna rehabilitacija je fleksibilnija za pacijenta, ali postoji veći rizik od recidiva.

Nakon rehabilitacije, pacijent će možda i dalje morati da prisustvuje terapijskim sesijama ili da uzima lekove. Grupe za terapiju i podršku odlični su načini da zavisnici ostanu bez meta.

Kako započeti proces detoksikacije?

Ako se Vi ili neko koga volite borite sa zavisnošću od meta, onda to nije kraj sveta. Može se rešiti čak i najgora zavisnost. Ako Vam je cilj približiti Vas oporavku, svakim danom korak bliže normalnom životu, trebali biste znati da je povlačenje iz meta u većini slučajeva moguće i mi Vam u tome možemo pomoći.

Obratite se našem medicinskom timu da biste saznali kako započeti sa detoksikacijom >>>

Objavljeno 30/10/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Da li buprenorfin stvara zavisnost?

30/01/2024 U poređenju sa drugim opioidima, buprenorfin ima manji adiktivni potencijal. Zato se i koristi za lečenje bolesti zavisnosti kroz

Koliko je opasan Sanval?

Sanval lek je medikament koji se obično prepisuje za nesanicu umesto benzodiazepina. U početku se promovisao kao bezbednija alternativa benzodiazepinima, međutim Sanval iskustva su pokazala da je realnost malo drugačija.