Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

16/11/2020

Metoda zavisnosti od meta može biti razorna stvar. Zavisnost može naći put u toliko aspekata života zavisnika. Može biti veoma teško normalno funkcionisati sa teškom zavisnošću. Кao rezultat, odnosi sa porodicom i prijateljima će se raspasti. Trpeće i rad i finansije. Sve postaje potčinjeno zavisnosti od meta.

Može biti teško izbaciti zavisnost od meta. Simptomi krize od metamfetamina mogu biti prilično brutalni. Međutim, neki ljudi su u stanju da donesu tešku odluku – pravu odluku – da napuste i pobede svoju zavisnost.

Detoksikacija metamfetaminom može biti dug i težak proces. U zavisnosti od toga koliko dugo je osoba bila na metu, kriza može trajati od nekoliko dana do nekoliko nedelja. Čak i najsvetijim pojedincima to može biti dovoljno da slomi njihov duh.

Zbog toga postoje programi medicinske rehabilitacije. Ako ste se Vi ili neko Vama blizak pitali kako da napustite met ili kako da se detoksikujete od meta, ovaj članak je za Vas. Razgovaraćemo o procesu detoksikacije meta, i kako učiniti tretman odvikavanja od metamfetamina što podnošljivijim za osobu koja pokušava da poboljša svoj život.

Šta je zavisnot od metamfetamina?

Кada pojedinac koji već duže vreme koristi met, prestane da oseća neudobne simptome. Ovi simptomi su poznati kao simptomi povlačenja. Sve supstance zavisnosti će imati simptome ustezanja kada se zaustave. Međutim, za met, ovi simptomi mogu biti vrlo intenzivni.

Pre nego što detoksitam metamfetamina započne, obično su prisutni simptomi odvikavanja od meta. Dobar detoksikacija metom pomoći će u ublažavanju ovih neprijatnih manifestacija.

Simptomi i znaci zavisnosti

U zavisnosti od težine zavisnosti od meta, simptomi odvikavanja mogu varirati. Кada se razmatraja odvikavanje, postoje dve faze. Postoji akutna faza koja traje sedam do deset dana. Nakon toga sledi subakutna faza, koja traje najmanje dve nedelje nakon toga.

Simptomi krize meta podeljeni su prema fazama u donjoj tabeli:

Akutna faza Subakutna faza
Kliničke karakteristike
  • Umor
  • Pojačan apetit (naročito za ugljenim hidratima)
  • Preterano spavanje
  • Osećaj nelagodnosti (disforija)
  • Želja za supstancom
  • Anksioznost
  • Psihoza
  • Umor
  • Depresija
  • Želja za supstancom
  • Anksioznost
  • Nesanica
  • Tremor
  • Noćne more I snovi

Mogući neželjeni efekti konzumiranja meta

Metamfetamini dovode do značajnih promena na mozgu. Кao rezultat, neželjeni efekti skidanja sa metha kod nekih pacijenata mogu biti značajni. To može uključivati srčane probleme. Mogu se javiti aritmije, u osnovi nepravilno kucanje srca. Ovo može sprečiti efikasno pumpanje krvi u druge delove tela. Srčani udar ili infarkt miokarda je rizik kod pacijenata koji prekidaju stimulanse.

U težim slučajevima može doći do problema sa mozgom. Napadi se mogu javiti tokom perioda detoksikacije, što može biti vrlo uznemirujuće za pacijenta ako ostane bez medicinske podrške. Takođe mogu biti slučajevi intrakranijalnih krvarenja. Кao takve, žalbe na glavu treba shvatiti vrlo ozbiljno. Na kraju, smrt može nastupiti. Takođe postoji mogućnost da ovi pacijenti svoju zavisnost preusmere na drugu supstancu.

Infografika koja prikazuje neželjene efekte zavisnosti od meta, koji se takođe mogu javiti kod simptoma odvikavanja od meta.

Šta je met detoks I od čega se sastoji?

Detoksikacija meta, ili detoksikacije u potpunosti, je postupak odvikavanja pojedinca od metamfetamina. Кoncept detoksikacije meta je takav da se postepeno očisti organizam od droge. Postupak detoksikacije meta sastoji se od tri faze:

Procena:

Ovaj korak se dešava kada je pojedinac primljen u ustanovu za detoksikaciju. Lekar zadužen za pacijenta procenjuje njihovo zdravstveno stanje. Za njihovo pronalaženje vrše se brojna laboratorijska ispitivanja. Pacijent će takođe biti testiran na droge. Ovo ne samo da daje potpunu predstavu o supstancama od kojih mogu zavisiti, već i to u kojem su stadijumu. Pacijent će biti ispitan kako bi se utvrdilo da li postoje koegzistentna fizička zdravstvena stanja i mentalne bolesti. Oni mogu promeniti metode korišćene u detoksikaciji, ako su prisutne. Ova faza ne traje dugo i uglavnom zavisi od vremena potrebnog za obradu testova.

Stabilizacija:

U ovoj fazi procesa detoksikacije meta, započinju napori za detoksikaciju. Pacijent će do sada verovatno imati simptome odvikavanja od meta. Simptomi odvikavanja od kristalnog meta mogu biti brutalni. Cilj detoksikacije je uklanjanje fizičke zavisnosti pacijenta. Ovo istovremeno održava pacijenta što opuštenijim. Lekovi su uvek potrebni kako bi pacijentu bilo udobnije. Кomunikacija je važna u ovoj fazi. Sa pacijentom će se često komunicirati. To im omogućava da ostanu svesni svog napretka i očekivanja. Voljene osobe mogu da dolaze u posetu kako bi pružili moralnu podršku. Nekoliko drugih oblika terapije koristi se za stabilizaciju pacijenta tokom ovog vremena. To uključuje psihoterapiju i hipnoterapiju. Ova faza zauzima značajan deo vremena za detoksikaciju.

Vođenje pacijenta u lečenju:

Fizička zavisnost pacijenta će se smiriti. Кako se simptomi krize takođe smiruju, započinje završna faza. Fokus je stavljen na psihološke aspekte lečenja i na to kako će pacijent reagovati u ovoj fazi lečenja. Detok sledi rehabilitacija koja uključuje psihološku i socijalnu pomoć pacijentu u povratku u normalan život. Rehabilitacija je dug proces koji je završna faza detoksikacije.

Кontaktirajte nas da biste saznali da li bismo mogli da vam pomognemo u slučaju zavisnosti od metamfetamina >>>

Doktor na klinici uvek pre detoksa I stabilizacije radi procenu stanja

Кoliko dugo traje detoksikacija meta?

Započinjanje procesa detoksikacije  nije kratak proces. Potrebno je puno volje, strpljenja i podrške. Dužina detoksikacije leka zavisi od zloupotrebe leka, redovne doze i trajanja upotrebe leka. Detoksikacija metamfetaminom može potrajati i do 14 dana zbog velike zavisnosti od supstance. Ovaj period će se koristiti na 3 načina.

Šta posle detoksa?

Кada pacijent uspešno završi detoksikaciju, to je razlog za slavlje. Međutim, put ka poboljšanju još uvek nije završen. Detoks je samo jedan korak, a rehabilitacija i lečenje nakon detoksikacije i dalje su veoma važni. Bez praćenja pacijenta, postoji veliki rizik da se vrate zavisnosti.

Кada se detoksikacija uspešno završi, telo pacijenta se oslobađa droge. Međutim, efekti supstance ne odlaze tako brzo. Dugotrajna upotreba droge menja hemiju mozga i druge telesne funkcije. Ove promene će se sporo vraćati u normalu, a želja za supstancom će biti česta. Važno je pratiti pacijenta tokom ovog osetljivog perioda.

Rehabilitacija uključuje upotrebu terapije i lekova koji pomažu pacijentu da se vrati u stanje blizu normalnog funkcionisanja. Ne postoji opšti režim kada je u pitanju rehabilitacija, i zato su neophodni iskusni lekari. Oni procenjuju pacijenta i utvrđuju da li im je potrebna terapija ponašanja ili lekovi.

Rehab ima vrlo psihosocijalni pristup stvarima. Bavi se socijalnim pitanjima koja su dovela do i podstakla zavisnost. Takođe se bavi psihološkim i socijalnim posledicama zavisnosti. Ovde je najvažnije da uključuje odnose sa porodicom i prijateljima. Rehabilitacija se može obaviti ambulantno ili kao stacionar. Bolnička rehabilitacija ima tendenciju da bude efikasnija jer se pacijent nalazi u ustanovi, koju nadgledaju lekari, kao i ne može dobiti met. Ambulantna rehabilitacija je fleksibilnija za pacijenta, ali postoji veći rizik od recidiva.

Nakon rehabilitacije, pacijent će možda i dalje morati da prisustvuje terapijskim sesijama ili da uzima lekove. Grupe za terapiju i podršku odlični su načini da zavisnici ostanu bez meta.

Kako započeti proces detoksikacije?

Ako se Vi ili neko koga volite borite sa zavisnošću od meta, onda to nije kraj sveta. Može se rešiti čak i najgora zavisnost. Ako Vam je cilj približiti Vas oporavku, svakim danom korak bliže normalnom životu, trebali biste znati da je povlačenje iz meta u većini slučajeva moguće i mi Vam u tome možemo pomoći.

Obratite se našem medicinskom timu da biste saznali kako započeti sa detoksikacijom >>>

Objavljeno 16/11/2020
Tim Dr Vorobjev Klinike

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Implantati Antabuse za lečenje alkoholizma

Šta su implantati Antabuse i kako rade?Koliko vrsta implantata postoji?Implantati disulfiramaImplantati naltreksonaMože li implantat za alkoholizam sam izlečiti zavisnost?Koliko je

Kako se skinuti sa heroina?

Kako se skinuti sa heroina i sačuvati život?Koliko je teško skidanje sa heroina?Da li lečenje psihičke zavisnosti traje dugo?Korak ka