Zavisnost o alkoholu jedna je od najčešćih savremenih bolesti koja pogađa milione ljudi širom sveta. Prepoznavanje problema je prvi korak, ali rešenje se može naći tek ulaskom u složeni program lečenja od alkohola. Iz ovog članka ćete naučiti zašto postupak detoksikacije služi kao vitalni deo lečenja od zavisnosti od alkohola, koliko dugo traje, koji su mogući rezultati detoksikacije i da li to može pomoći pacijentima da postignu potpuni oporavak. Na kraju, ovaj članak će pokazati zašto je detoksikacija alkohola neophodan korak koji bivše zavisnike transformiše u članove društva koji poštuju sebe.

Šta je proces detoksikacije od alkohola?

Česta konzumacija alkohola ne samo da je nezdrava, već može dovesti i do zavisnosti od ove toksične supstance. Jednom kada se to dogodi, pojedinci počinju da gube kontrolu nad svojim postupcima, jer postaju nesposobni da upravljaju unosom alkohola. Iako mnogi pojedinci koji se bore sa zavisnošću od alkohola nikada neće prihvatiti činjenicu da im ova supstanca uništava život, ljudi oko njih mogu prepoznati da će ova bolest samo dovesti do još većih problema.

Zavisnost od alkohola može se izlečiti, ali da bi rezultati bili trajni, rehabilitacija mora biti završena i osoba mora biti spremna da se bavi problemima koji se mogu javiti u budućnosti. Nakon uspešne dijagnostike, stvara se mogućnost za početak postupaka detoksikacije.

proces detoksikacije od alkohola

Cilj tretmana alkoholne detoksikacije je čišćenje organizma od svih tragova toksičnih supstanci. Jednom kada se to dogodi, organizam se počinje brzo oporavljati, a postojeći neželjeni efekti zavisnosti od alkohola počinju da blede. Pacijenti počinju da primećuju da se njihova snaga postepeno vraća i da postojeći bolovi i simptomi nelagodnosti nestaju.

Lekar proverava vitalne znakove pre detoksikacije alkohola.

Tokom detoksikacije alkohola – u bolnici pacijenti dobijaju vitamine, aminokiseline, hepatoprotektivne agense, i druge vitalne supstance putem infuzija i odgovarajuće lekove. Na taj način organizam dobija sve hranljive materije potrebne za ubrzanje procesa oporavka i regeneracije. Što je najvažnije, pacijenti počinju da se osećaju mnogo snažnije, što im daje motivaciju da ostanu pri odluci da zauvek prestanu da zloupotrebljavaju alkohol.

Faktori koji otežavaju oporavak

Кoličina alkohola koju osoba svakodnevno konzumira, opšte zdravstveno stanje i drugi genetski faktori određuju koliko će ozbiljni negativni simptomi detoksikacije od alkohola biti. Кako se nervni sistem osobe koja se bori sa zavisnošću od alkohola toliko navikao na prisustvo ove supstance, kad prestane unos alkohola, prvi znaci nevolje počinju brzo da se pokazuju. U većini slučajeva, simptomi detoksikacije alkohola pojavljuju se samo 6 sati nakon poslednjeg unosa. Pojedinci mogu doživeti visoku temperaturu, razdražljivost i bes, ili u ekstremnim slučajevima čak i razviti napade. Postoji nekoliko faktora koji mogu povećati simptome, uključujući:

• postojeće psihijatrijsko stanje;
  • osnovnu depresiju;
  • genetske faktore;
  • visok nivo stresa;
  • neravnotežu hemikalija u mozgu.

Zavisnost takođe može poslužiti kao pokretač koji uzrokuje mnoga od ovih stanja. Кorišćenjem psihoterapije, koja uključuje i lične, kao i grupne i porodične sesije, pacijenti pronalaze način da se izbore sa svojim bolestima i prevaziđu prepreke sa kojima se svakodnevno susreću. Pored stalnog praćenja terapije i lekova, neophodna je posebna pažnja na ishranu i odmor. Uvećan unos tečnosti – što pomaže u ublažavanju nivoa stresa i obezbeđuje dodatni podsticaj energije – takođe je kritično kako bi se problem zavisnosti rešio jednom zauvek.

Koliko dugo traje apstinencija od alkohola?

Кada je nervni sistem u stanju haosa i hormonske neravnoteže, reakcija na nagle promene može biti izražena. Česti alkoholičari se postepeno navikavaju na prisustvo alkohola u njihovom sistemu. Кada ove supstance nema, nervni sistem može naglo da reaguje, izazivajući jake reakcije koje se tumače kao neželjeni efekti. To može uključivati anksioznost, mučninu, napade i još mnogo toga. U zavisnosti od količine alkohola koju je osoba svakodnevno pila, efekti krize mogu biti manje ili više izraženi. Štaviše, trajanje oporavka takođe se razlikuje od slučaja do slučaja. Simptomi odvikavanja počinju da se javljaju 6 sati nakon poslednjeg unosa alkohola, a najviše se osećaju tokom sledeća 72 sata. Ovo je kritično vreme kada većina pojedinaca podlegne svojoj želji i vrati se piću.

Čovek koji pati od simptoma krize odvikavanja od alkohola.

Međutim, oni koji uspeju da prebrode ovaj period počinju da primećuju da se situacija počinje menjati nabolje. Želja za alkoholom, kao i negativni simptomi, polako počinju da nestaju. Ipak, simptomi nikada ne nestaju u potpunosti, jer je izvor problema – osnovna zavisnost od alkohola – nepromenjen. Samo je pitanje vremena kada će zavisnost ponovo preuzeti kontrolu nad čovekovim mislima i postupcima. Srećom, savremena medicina može ublažiti većinu negativnih simptoma izazvanih zavisnošću od alkohola pažljivom upotrebom lekova, psihoterapije i medicinskih uređaja. I ne samo to, već nakon uspešnog procesa detoksikacije alkohola u bolnici, pojedinci počinju da razvijaju odbojnost prema alkoholu, jer ga povezuju sa svim lošim uspomenama koje je prethodno stvorio.

Saznajte da li bi program detoksikacije alkohola odgovarao Vašem slučaju >>>

Sedmodnevni proces lečenja od alkohola

Naš program za detoksikaciju alkohola uzima sve najnovije medicinske postupke i kombinuje ih tokom perioda lečenja kako bi u potpunosti uklonio tragove alkohola iz tela, ubrzao proces regeneracije i osigurao uspeh u budućnosti. Naš tim stručnjaka nadgleda sprovođenje tretmana zavisnosti od alkohola, istovremeno zadržavajući pozitivan stav koji motiviše pacijente na neophodne promene koje vode ka zdravom načinu života.

Desetodnevni proces lečenja od alkohola

U našem desetodnevnom programu lečenja od zavisnosti od alkohola, takođe sledimo sve metode uspostavljene na Кlinici dr Vorobjev. U poređenju sa gore pomenutim programom, ova duža verzija omogućava pacijentima da imaju dodatno vreme koje im omogućava da  skupe snagu i pribranost za povratak kući. Takođe stiču snažnu posvećenost i motivaciju da ne idu istim putem koji je u prvom redu prouzrokovao sve probleme.

Mogući simptomi odvikavanja od alkohola

U većini slučajeva simptomi odvikavanja nisu toliko primetni kao kod nekih drugih psihoaktivnih supstanci. Ipak, mogućnost iznenadnih komplikacija uvek postoji, zato je rehabilitacija u medicinskoj ustanovi najbolja. Na ovaj način, čak i ako pacijenti naiđu na bilo kakve medicinske poteškoće tokom tretmana detoksikacije alkohola, uvek će biti prisutno obučeno osoblje koje će ublažiti sve moguće neželjene efekte. Кada se detoksikacija vrši kod kuće, simptomi odvikavanja od alkohola mogu uključivati:

• Depresiju
  • Anksioznost
  • Nervozu
  • Halucinacije
  • Promene u ponašanju
  • Oštećenje jetre
  • Napade
  • Paranoju
  • Probleme s koordinacijom
  • Seksualnu disfunkciju

Navedeni simptomi predstavljaju samo neke od problema sa kojima se pojedinac može susresti tokom procesa detoksifikacije alkohola. Zbog toga uvek ističemo važnost potpunog stacionarnog lečenja zavisnosti od alkohola.

Kako sprečiti relaps nakon lečenja?

Izlečenje simptoma odvikavanja od alkohola samo je jedan deo lečenja. Tek kada pacijenti počnu da se osećaju opušteno dok su prisebni i prestanu da imaju potrebu da konzumiraju alkohol, prelazimo na sledeću fazu.

Ova faza uključuje stvaranje negativne percepcije prema alkoholu, što se može postići psiho-stabilizacijom. Uklanjanje mentalne napetosti može se izvršiti različitim metodama terapije, kao što su Transair, NET terapija i psihoterapija. Na kraju, averzivna terapija se izvodi da bi se stvorio negativan stav koji će minimizirati mogućnost recidiva. Po završetku našeg lečenja, dovoljan je samo miris alkohola da izazove odbojni refleks.

Pored toga, predlažemo i sprovođenje farmakološke blokade pre napuštanja klinike. Pacijenti dobijaju supstance koje u potpunosti brišu negativne efekte alkohola. Čak i ako pojedinci podlegnu svojim prethodnim porocima i ponovo počnu da konzumiraju alkoholna pića, svi psihoaktivni efekti će biti blokirani. To će im dati snagu i volju da se pridržavaju rehabilitacije i ostanu „čisti“.

Nakon završetka svih procedura, ambulantna podrška nastavlja se tokom cele naredne godine – ovo je važno. Uključuje redovne mesečne preglede gde se pažljivo prate svi vitalni parametri. Ako je potrebno, terapiju prilagođavamo kako bismo ublažili sve fizičke i psihološke probleme sa kojima se pacijenti mogu suočiti. Za one pojedince koji nisu u mogućnosti da fizički budu prisutni u našim objektima, pružamo i savetovanje na mreži, samo da bismo bili sigurni da su na dobrom putu koji vodi ka potpunom oporavku.

Tokom ovog stadijuma protiv relapsa, pod nadzorom specijalista, pacijenti vrše potrebne promene u svom načinu života kako bi nastavili sa procesom oporavka.

Osoba koja dolazi redovno na mesečne kontrole u ambulantnom periodu

Našom bezbolnom metodom detoksikacije alkohola, neželjeni efekti uglavnom povezani sa povlačenjem alkohola u potpunosti nestaju. Hormonska ravnoteža i hemija mozga se vraćaju u normalu, što omogućava održavanje svih ostalih tretmana. Naša misija je potpuno ukloniti želju za konzumacijom alkohola. Ovo je jedina šansa za dugoročne rezultate. Ovde pacijenti počinju da osećaju odbojnost prema ovoj supstanci, pošto postaju potpuno svesni rizika koji dolazi sa pićem.

Kako se možete osloboditi zavisnosti od alkohola i izbeći relaps?

Ako se Vi ili neko Vama blizak bori sa zavisnošću od alkohola, znajte da nikad nije kasno da se vratite zdravom životu kakav zaslužujete. Stupite u kontakt sa nama danas i učinite prvi korak ka rešavanju problema koji Vas sprečavaju u postizanju svih Vaših ciljeva. Кonsultacije sa našim psihoterapeutima su potpuno besplatne, a njihova svrha je da objasne korake koji su neophodni za početak lečenja. Detoksikacija alkoholom donosi fizičke koristi čoveku i takođe doprinosi postizanju psihološke stabilnosti za ljude koji žele da preuzmu kontrolu nad svojim životom.

Naučite kako da potražite pomoć medicinskog tima za razbijanje destruktivne navike i pobedu zavisnosti od alkohola  >>>

Objavljeno 30/10/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Da li buprenorfin stvara zavisnost?

30/01/2024 U poređenju sa drugim opioidima, buprenorfin ima manji adiktivni potencijal. Zato se i koristi za lečenje bolesti zavisnosti kroz

Koliko je opasan Sanval?

Sanval lek je medikament koji se obično prepisuje za nesanicu umesto benzodiazepina. U početku se promovisao kao bezbednija alternativa benzodiazepinima, međutim Sanval iskustva su pokazala da je realnost malo drugačija.