Preterano konzumiranje alkohola može dovesti do javljanja bolesti zavisnosti, stanja u kome je lečenje alkoholizma jedini način da se obustavi kompulzivno uzimanje ove supstance. U ovom članku moći ćete da naučite kako da prepoznate prve znake ovog oboljenja, koje su najbolje trenutno dostupne metode lečenja i kako započeti proces oporavka.

Lečenje alkoholizma

Uzroci alkoholizma

Kombinacija genetike, ali i brojnih socijalnih, bioloških i psiholoških faktora može učiniti osobu sklonijom da razvije ovaj tip zavisnosti. Iz tog razloga je gotovo nemoguće jasno precizirati tačan uzrok alkoholizma, jer je to drugačije od slučaja do slučaja. Osobe koje češće uzimaju alkohol ili koriste ovu supstancu kao način nošenja sa stresom i drugim problemima mogu lakše razviti nezdravu potrebu za alkoholom.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od alkohola?

Alkohol je psihoaktivna supstanca koja je legalno dostupna svim punoletnim osobama. Upravo ta dostupnost i opšta prihvaćenost i dovodi do tolikih problema, budući da danas milioni ljudi širom sveta imaju problem sa alkoholizmom. Sada ćemo Vam objasniti koji su to znaci u ponašanju koji mogu ukazati na osobu kojoj je potrebno lečenje, ali i koji su to simptomi i efekti alkohola koji čine bolest zavisnosti toliko kompleksnom.

Znaci u ponašanju zavisnika

Osobe koje su razvile zavisnost od alkohola neretko iskazuju slične promene u ponašanju. Pod dejstvom alkohola, njihov pogled na svet se menja, a što zavisnost duže traje, problemi postaju sve izraženiji. Tom prilikom dolazi do sledećih pojava:

• Korišćenje svake prilike da se konzumira alkohol
  • Izlivi agresije
  • Opsesivno razmišljanje o alkoholu
  • Stalna nervoza
  • Konflikti sa članovima porodice
  • Gubljenje prioriteta

Simptomi upotrebe alkohola

Kada je pitanju alkoholizam simptomi mogu biti izraženi manje ili više. Ukoliko se alkohol uzima povremeno i u manjim količinama običajeno se javlja opuštenost, želja za druženjem, sklonost rizičnom ponašanju i poremećena percepcija realnosti. Naravno, ukoliko se javi zavisnost i posledice postaju očiglednije i tada je odvikavanje jedini način da se obustavi uzimanje ove supstance.

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od alkohola?

Neželjeni efekti zavise od opštih faktora kao što su zdravstveno stanje pojedinca, dužina trajanja zavisnosti i količine alkohola koje osoba konzumira. Stoga se može reći da za zavisnost od alkohola simptomi nisu uvek uniformni i da može doći do velikih odstupanja. U tekstu ispod ćemo pomenuti neke od simptoma koji se mogu javiti nakon kratkoročnog i dugoročnog uzimanja alkohola.

Kratkoročni efekti zavisnosti od alkohola

Kratkoročni efekti koji nastaju pri preteranom konzumiranju alkohola nisu uvek direktan znak upozorenja, ali ako se pojedinac prečesto izlaže ovakvom ponašanju, može nastati zavisnost od alkohola. Ovi efekti najčešće ubrzo blede i osoba se vraća normalnom funkcionisanju, ali ako potraju ili se prečesto dešavaju, lečenje od alkoholizma može biti neophodno. Kada su u pitanju kratkoročni efekti za alkoholizam simptomi mogu biti sledeći:

• Opuštanje
  • Smanjenje inhibicija
  • Mučnina i povraćanje
  • Glavobolja
  • Gubitak koordinacije
  • Kratkotrajni gubitak pamćenja

Dugoročni efekti zavisnosti od alkohola

Dugoročni efekti koji ukazuju da je lečenje zavisnosti od alkohola jedino rešenje koje vodi ka zdravom životu ukljuju sledeće pojave:

• Oštećenja jetre
  • Kardiovaskularni problemi
  • Pankreatitis
  • Psihički poremećaji
  • Fizička neprestana potreba za alkoholom
  • Oštećenje živaca

Kako bi se ovi i mnogi drugi zdravstveni problemi izbegli osobama koje su razvile problem sa kompulzivnim uzimanjem alkohola se preporučuje da se obrate jednoj od klinika za lečenje od alkoholizma. Kada je u pitanju lečenje alkoholizma Beograd je istaknut centar u evropskim okvirima a klnika Vorobjev se nalazi na samom čelu ustanova koje su najistaknutije u ovom polju.

Prednosti lečenja alkoholizma

Bez dobijanja stručne pomoći i odgovarajućih terapija, lečenje od alkohola će retko kada uroditi plodom. Pošto se zna da je ova bolest progresivne prirode, to samo znači da vremenom može doći do novih i sve većih zdravstvenih poteškoća. Rehabilitacija u medicinskoj ustanovi je ne samo najbezbedniji već i najbrži način da se dođe do potpune slobode od želje za uzimanjem alkohola i reše postojeći zdravstveni problemi.

Kako i zašto počinje zavisnost od alkohola?

Zavisnost od alkohola je bolest koja se javlja kada se u organizmu javi stalna potreba za unošenjem ove supstance. Budući da se čestim uzimanjem alkohola javlja rast tolerancije ka efektima ove supstance, svaki sledeći put kada bi pojedinac želeo da oseti efekte alkohola, postaje neophodno uneti sve veće količine.

Osim toga, telo nije u stanju da obradi te količine alkohola, pa dolazi do taloženja toksina unutar organizma. Nakon toga, svaki pokušaj prestanka uzimanja i smanjenja doza dovodi do negativnih reakcija organizma, odnosno apstinencijalnog sindroma. Tada je medicinsko lečenje od alkohola, odnosno stacionarno lečenje jedina nada da se ovom neželjenom ciklusu stane na kraj.

Kakav je tretman za zloupotrebu alkohola?

Tretman mora u sebi sadržati terapije koje se prave prema potrebama pojedinca i adresiraju kako fizičke, tako i psihičke poteškoće preteranog konzumiranja alkohola. Iz tog razloga, samostalne odluke da se odjednom prekine sa ovim štetnim navikama obično ne urode plodom, budući da su bolesti zavisnosti najčešće daleko jače od bilo kakvih svesnih i voljnih mehanizama.

Koje su vrste lečenja alkoholizma

Zavisnost od alkohola može se lečiti na više načina, kroz grupe podrške, farmakoterapiju, dolaženje na tretmane ili uz kombinaciju svih navedenih pristupa. Naravno, najbolje rezultate daje kombinovani pristup kojim se adresiraju svi problemi koje alkoholizam izaziva, ali isto tako, odvikavanje praćenjem tih metoda zahteva određeno odricanje, želju i trud samog pojedinca, pa se na to zavisnici generalno najteže odlučuju.

Kako započeti lečenje alkoholizma?

Kada se javi alkoholizam simptomi mogu biti malo izraženi, što osobe često mogu pogrešno zanemariti, misleći da se samo susreću sa prolaznim problemima. Ipak, lečenje je uvek najefikasnije kada se započne što je ranije moguće, pa se i mala naznaka problema mora ozbiljno shvatiti. Doktori mogu prepoznati da li je lečenje od alkohola neophodno, pa ukoliko sumnjate da biste mogli razviti ovaj problem, savetujemo Vas da se obratite Vašem izabranom lekaru ili jednoj od ustanova koje se specijalizuju za lečenje od alkoholizma.

Proces lečenja alkoholizma u klinici Dr Vorobjev

Na klinici Dr Vorobjev lečenje od alkohola shvatamo veoma ozbiljno, pa samim tim insistiramo na stacionarnom lečenju. U toku ovakvog lečenja zavisnosti, moguće je sprovesti sve neophodne procedure pod stalnim nadzorom, čime se garantuje najviša moguća bezbednost pacijenta, a lečenje postaje potpuno bezbolno.

Stoga lečenje od alkoholizma u našoj ustanovi obuhvata sledeće tretmane:

Detoksikacija

Farmakoterapija

Psihoterapija

Ugradnja blokatora za alkohol(ukoliko to bude potrebno)

Samo sveobuhvatnim pristupom moguće je postići dugoročnu stabilnost a zavisnost od alkohola prevazići u potpunosti i okrenuti se zdravijoj strani života.

Troškovi lečenja alkoholizma

Kada je u pitanju lečenje zavisnosti od alkohola cena tretmana je jedan od najbitnijih faktora za mnoge ljude, ali je važno napomenuti da lečenje od alkohola koje obuhvata rad na otklanjanju želje za alkoholom i stvaranju averzije predstavlja jedini izbor koji je zaista vredan. Stupite u kontakt sa našim medicinkim savetnicima koji će Vam dati sve informacije koje Vas mogu zanimati u vezi sa procesom za lečenje za zavisnost od alkohola u našoj ustanovi.

Lekari

Doktori koji se specijalizuju za rehabilitaciju predstavljaju samo jedan deo našeg tima, ali u njihom radu im značajno pomažu i lekari opšte prakse, anesteziolozi, psiholozi i drugi članovi medicinskog osoblja. Iz tog razloga, ukoliko tražite klinike za lečenje alkoholizma Beograd, odnosno klinika Vorobjev predstavljaju siguran izbor.

U odvikavanju primenjujemo kombinaciju tradionalnih metoda, korišćenje modernih medicinskih aparata i terapija koje su razvijene unutar naše ustanove. Višestruko smo i nagrađivani za napredak koji smo ostvarili kada je u pitanju lečenje zavisnosti od alkohola, te smo ponosni nosioci nagrada kao što su Rose of Paracelsus i Zlatna nagrada za kvalitet iz Njujorka.

„Kada sam tražila ustanove za lečenje alkoholizma, sam broj preporuka pacijenata koji su sve najbolje pričali o ovoj klinici me je impresionirao. I ja sam pre konačne odluke obišla tri privatne bolnice za lečenje alkoholizma i bila sam ubeđena da je ovo opcija za mene. Nakon što sam uspešno završila lečenje od alkohola, i sama mogu da izjavim da je ovo najbolja klinika u Srbiji, a i šire.“

Maja S.

„Majka me je dovela u ovaj centar za lečenje alkoholizma kada je videla da sam nikako ne bih mogao da pronađem rešenje. Ovde sam shvatio da nisam znao kako pobediti zavisnost od alkohola, odnosno nisam imao pravi pristup. Naučio sam da manje krivim sebe i da više energije usmerim na to kako da mi bude bolje. Zato odavde izlazim kao promenjen čovek.“

Milan V.

Poslednje sa bloga

Da li buprenorfin stvara zavisnost?

30/01/2024 U poređenju sa drugim opioidima, buprenorfin ima manji adiktivni potencijal. Zato se i koristi za lečenje bolesti zavisnosti kroz

Koliko je opasan Sanval?

Sanval lek je medikament koji se obično prepisuje za nesanicu umesto benzodiazepina. U početku se promovisao kao bezbednija alternativa benzodiazepinima, međutim Sanval iskustva su pokazala da je realnost malo drugačija.