Tramadol je opojni lek za ublažavanje bolova koji deluje malo drugačije od tradicionalnih opioida. Osim što aktivira opioidne receptore u mozgu, sprečava da telo ponovo reapsorbuje neurotransmitere poput serotonina i noradrenalina.

Ovaj lek se koristi za ublažavanje umerenog do jakog bola i dolazi u obliku tableta. Jedini način da se tramadol legalno dobije je preko lekarskog recepta. Kao i kod svih opioida, tramadol ima visok potencijal za razvijanje zavisnosti kada se ne uzima prema uputstvima, a pacijenti koji ga koriste duže ili u većim količinama od preporučenih mogu razviti zavisnost.

Korisnik tramadola uzima tabletu.

Jednom kada se formira zavisnost, može doći do apstinencijalne krize kada korisnik prestane da uzima tramadol i tom prilikom se mogu javiti fizički i psihološki simptomi apstinencijalne krize.

Ovaj članak će Vas naučiti šta možete očekivati prilikom detoksikacije od tramadola, uključujući simptome povlačenja tramadola i vremenski okvir za oporavak. Takođe možete otkriti mogućnosti lečenja koje Vam mogu pomoći da izbegnete apstinencijalnu krizu kod tramadola.

Mogući neželjeni efekti tramadola

Čak i pojedinci koji nisu zavisni od tramadola mogu i dalje imati kratkotrajne neželjene efekte od upotrebe leka. Oni se mogu pojaviti brzo nakon prve upotrebe i trajati sve dok je lek u sistemu. Mogući neželjeni efekti tramadola uključuju, ali nisu ograničeni na:

• Neobičan zamor ili slabost
  • Promene raspoloženja, uključujući razdražljivost i depresiju
  • Vrtoglavicu i konfuziju
  • Smanjenu respiratornu funkciju
  • Prekomerno znojenje
  • Mučninu ili povraćanje
  • Zatvor
  • Glavobolju
  • Svrab

Kada se tramadol uzima prema uputstvima, ovi neželjeni efekti treba da budu blagi i da nestanu sami po sebi kada lek napusti vaše telo. Ako se tramadol zloupotrebi, oni mogu biti ozbiljniji i mogu naneti štetu korisniku.

Zloupotreba tramadola često dovodi do konzumiranja drugih psihoaktivnih supstanci, što može rezultirati politoksikomanijom. Ovo psihološko i fizičko stanje nastaje kada se nekoliko supstanci koristi zajedno i vrlo je teško lečiti. Ako doživite intenzivnu ili produženu verziju bilo kog od gore navedenih neželjenih efekata ili ako verujete da počinjete da patite od zavisnosti od tramadola, obratite se svom lekaru što je pre moguće.

Simptomi apstinencijalne krize kod tramadola

Žena koja doživljava psihološke manifestacije povlačenja tramadola.

Budući da tramadol blokira telesnu reapsorpciju određenih neurotransmitera, pored aktiviranja opioidnih receptora, simptomi apstinencijalne krize mogu se prikazati drugačije nego u tradicionalnoj opioidnoj apstinencijskoj krizi. Pored dole navedenih uobičajenih simptoma povlačenja opioida, korisnik može doživeti i neke atipične manifestacije, uključujući paranoju, ekstremnu anksioznost, halucinacije i depersonalizaciju. Neki tipičniji simptomi povlačenja uključuju:

• Suzne oči
  • Curenje iz nosa
  • Prekomerno znojenje
  • Jezu
  • Bolove u mišićima
  • Bol u stomaku
  • Mučnine i povraćanje
  • Probleme sa crevima, uključujući dijareju
  • Promene u apetitu
  • Nesanicu
  • Povećan puls
  • Snažnu žudnju za drogom

Intenzitet ovih fizičkih manifestacija kod apstinencijalne krize zavisi od nekoliko faktora, uključujući količinu vremena koje je korisnik proveo na tramadolu, doze koje uzima, njihov opšti kvalitet zdravlja i još mnogo toga. Ako pojedinci patite od ozbiljne zavisnosti od tramadola, simptomi povlačenja biće neugodniji i trajaće duže.

Koliko traje apstinencijalna kriza kod tramadola?

Uobičajeno, tramadol ima poluživot od oko 6 sati, što znači da simptomi povlačenja mogu početi u roku od nekoliko sati nakon poslednje upotrebe.

Akutna kriza će verovatno doseći vrhunac u roku od nekoliko dana i potpuno će popustiti nakon jedne do dve nedelje. Zbog atipične prirode povlačenja tramadola, psihološki simptomi mogu trajati nedeljama, što čini mogućnost recidiva velikom.

Post-akutni simptomi povlačenja (PAVS) takođe su česti kod pojedinaca koji prolaze kroz povlačenje opioida. PAVS uključuje razne psihološke i emocionalne simptome koje možete povremeno iskusiti tokom nekoliko meseci dok se Vaša hemija mozga vraća u stanje pre zavisnosti. Ovi simptomi mogu uključivati: depresiju, razdražljivost, anksioznost, probleme sa spavanjem i opštu moždanu disfunkcionalnost.

Važno je napomenuti da povlačenje nije tako jednostavno kako možda zvuči. Fizički simptomi mogu biti vrlo bolni, a psihološke poteškoće koje mogu pratiti apstinenciju od tramadola mogu biti nepodnošljive. Zbog toga ljudi koji pokušavaju da se samostalno izleče od zavisnosti od tramadola često ne uspevaju da se vrate zdravom životu.

Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju sa medicinskim stručnjakom da biste naučili kako da se izborite sa ovim simptomima apstinencijalne krize, za Vas ili Vašu voljenu osobu >>>

Šta je detoksikacija od tramadola i tretman za uklanjanje apstinencijalne krize?

Tehnički je moguće postepeno smanjivati doziranje tramadola tokom vremena kako bi se sprečili najgori simptomi apstinencijalne krize, ali ovaj metod detoksikacije može trajati oko 2-3 meseca, pa čak i duže. Pored toga, tokom ovog vremena korisnik još uvek može prolaziti kroz fizičke i psihološke simptome odvikavanja, što povećava rizik od recidiva i smanjuje kvalitet života tokom dužeg vremenskog perioda.

Da bi se sprečio recidiv i proces povlačenja učinio što ugodnijim, detoksikacija tramadolom treba da se odvija u medicinskoj ustanovi specijalizovanoj za lečenje zavisnosti i detoksikaciju od psihoaktivnih supstanci.

Medicinski stručnjak koji razgovara sa pacijentom pre detoksikacije od opioida.

Ultra rapidna opioidna detoksikacija (UROD) je brza, bezbolna i sigurna opcija lečenja. Ovom metodom detoksikacije tramadol se može ukloniti iz tela dok je pacijent pod anestezijom, što im omogućava da izbegnu bolne simptome apstinencijalne krize i intenzivnu žudnju za supstancom.

Pacijentima se daju opioidni blokatori dok spavaju, omogućavajući telu da se bezbolno očisti od tramadola. Pacijent je tom prilikom u nesvesti oko 6 do 8 sati i postupak se može ponoviti nekoliko puta. Neophodno je da se ovaj postupak radi u kvalifikovanoj medicinskoj ustanovi sa odgovarajućom opremom, tako da se stanje pacijenta može neprestano nadgledati.

Detoksikacija od droge korišćenjem postupka UROD samo je jedan deo procesa lečenja, a nega posle ove procedure može da uključuje farmakoterapiju, fizioterapiju i bihevioralnu terapiju. Čitav proces lečenja može trajati nekoliko nedelja, a oni koji žele da nastave život bez korišćenja droge imali bi koristi od nastavka sesija sa terapeutom i drugim vrstama nege i posle lečenja.

Ne treba patiti sam. Ako Vi ili voljena osoba prolazite kroz apstinencijalnu krizu od tramadola, kontaktirajte nas danas kako biste sprečili recidiv i bezbedno se izlečili od ove zavisnosti.

Da biste saznali više o procesu detoksikacije od tramadola, zatražite besplatnu i poverljivu onlajn konsultaciju. O mogućnostima lečenja i različitim ishodima razgovaraćete sa stručnjakom klinike >>>

Često postavljana pitanja

Koji su simptomi povlačenja tramadola?

Možda ćete doživeti tradicionalne simptome apstinencijalne krize od opioida, uključujući, ali ne ograničavajući se na: suzne oči, mučninu, bolove u mišićima, znojenje i povećani puls. Takođe možete iskusiti atipične simptome koji se sastoje od psiholoških i emocionalnih manifestacija apstinencije kao što su: teška anksioznost, paranoja, halucinacije i depersonalizacija.

Koliko traje povlačenje tramadola?

Simptomi apstinencijalne krize mogu započeti nekoliko sati nakon poslednje upotrebe i verovatno će dostići vrhunac nakon nekoliko dana. Većina fizičkih simptoma bi trebalo da nestane nakon 7 do 14 dana, u zavisnosti od težine zavisnosti. Psihološke manifestacije povlačenja mogu trajati nedeljama ili mesecima nakon smirivanja akutnog povlačenja. Rok za povlačenje svake osobe će se razlikovati u zavisnosti od faktora kao što su opšte zdravlje i ozbiljnost zavisnosti.

Kako da se izlečim od zavisnosti od tramadola?

Iako je tehnički moguće samostalno izvršiti detoksikaciju, ovo je vrlo neugodan proces koji je često neuspešan. Da bi se tramadol bezbedno uklonio iz organizma i sprečio recidiv, proces detoksikacije treba da se odvija u medicinskoj ustanovi specijalizovanoj za lečenje zavisnosti. Ultrabrza detoksikacija je efikasan, siguran i bezbolan postupak detoksikacije koji se može upariti sa drugim metodama lečenja kako bi Vam pomogao da postignete potpuni fizički oporavak, kao i mentalnu stabilnost.

Šta je ultra rapidna opioidna detoksikacija (UROD)?

UROD je postupak uz pomoć anestezije koji oslobađa telo od opijata korišćenjem naloksona i naltreksona. Pacijent je bez svesti zbog postupka detoksikacije, tako da ne mora da oseća bolne simptome apstinencijalne krize. Preporuke nakon detoksikacije mogu uključivati farmakoterapiju, fizioterapiju i bihevioralnu terapiju.

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Da li buprenorfin stvara zavisnost?

30/01/2024 U poređenju sa drugim opioidima, buprenorfin ima manji adiktivni potencijal. Zato se i koristi za lečenje bolesti zavisnosti kroz

Koliko je opasan Sanval?

Sanval lek je medikament koji se obično prepisuje za nesanicu umesto benzodiazepina. U početku se promovisao kao bezbednija alternativa benzodiazepinima, međutim Sanval iskustva su pokazala da je realnost malo drugačija.