Tramadol je vrsta leka, odnosno narkotički analgetik, koji se koristi za ublažavanje bolova i u većim količinama izaziva zavisnost.
Kao lek poznat je pod imenom Ultram ili ConZip. Potencijal razvijanja zavisnosti od tramadola je izuzetno velik, naročito jer je lek lako dostupan u apotekama.

Lečenje i rehabilitacija zavisnosti od tramadola

Šta je tramadol

Šta je tramadol je često pitanje sa kojim se susrećemo jer većina ljudi ni ne zna da je moguće postati zavisnik od leka koji se prepisuje kako bi ublažio jake bolove.

Tramadol je narkotički analgetik dostupan svima putem lekarskog recepta koji u većim dozama nego prepisanim, ili dužim korišćenjem, postaje izazivač zavisnosti.

Koristi se za ublažavanje postoperativnog bola, artiritisa i fibromialgije i ograničava osećaj bola u telu.

Tolerancija na lek se formira nakon samo par upotreba, te se zavisnost razvija izuzetno brzo i često se ni ne prepoznaje dok ne postane prekasno.

Alternative tramadola

Neke od najbližih alternativa tramadola su supstance i lekovi poput:

• Ibuprofena – Advil ili Motrin
  • Naproksena – Alev
  • Acetaminofena – Tilenol

Efekti zloupotrebe tramadola

U početku zloupotrebe tramadola, mogu se osetiti pojedine prijatne senzacije koje će dati dodatni stimulans osobi da nastavi sa uzimanjem ovog leka. Tada se mogu javiti efekti kao što su:

• Osećaj euforije
  • Poboljšano raspoloženje
  • Smanjena anksioznost
  • Ublaženi bolovi

Ovi navedeni efekti, ukoliko se uopšte i jave, ne traju dugo. Ubrzo po javljanju zavisnosti, sve lepe senzacije nestaju, a bivaju zamenjene stalnom željom za nabavljanjem nove doze ove supstance.

Znaci i simptomi zavisnosti od tramadola

Tramadol nuspojave i efekti su brojni, a ovo su neki od najčešćih pomoću kojih možete prepoznati zavisnika. Ovo su neki od njih:

• Pospanost
  • Glavobolja
  • Vrtoglavica
  • Problemi sa disanjem
  • Skupljene zenice
  • Nerazgovetan govor
  • Povećan ili smanjen apetit

Psihološki simptomi tramadol zavisnosti su brojni i jedan su od glavnih okidača za traženje pomoći za lečenje tramadol zavisnosti. Najčešći simptomi su:

• Depresija
  • Anksioznost
  • Manjak samopoštovanja
  • Povučenost
  • Udaljavanje od najbližih

Fizički simptomi

Neki od fizičkih simptoma zavisnosti od tramadola su:

• Loša koordinacija
  • Usporeni pokreti
  • Tremor
  • Jake glavobolje

Simptomi ponašanja su slični kod svih zavisnika, pa i onih koji se bore sa tramadol zavisnošću i to su:

• Stalne posete doktoru kako bi dobili novi tramadol recept
  • Česte promene raspoloženja
  • Zanemarivanje obaveza kako bi koristili ili nabavili lek
  • Kupovanje lekova ilegalno
  • Stalno nošenje bočice sa lekom

Posledice upotrebe tramadola

Tramadol posledice su brojne i zavise od toga koliko dugo je pacijent zloupotrebljavao lek, te neke od njih mogu biti:

• Teška depresija
  • Anksioznost
  • Bolesti jetre
  • Bolesti bubrega
  • Bolesti nadbubrežne žlezde
  • Napadi panike
  • Problemi sa srcem
  • Problemi sa disanjem
  • Upadanje u komu

Vrste lečenja zavisnosti od tramadola

Tramadol zavisnost leči se na više načina u specijalizovanim ustanovama, uglavnom uz farmakološku i bihevioralnu terapiju.

Lečenje zavisnosti od tramadola uz pomoć lekova

Odvikavanje od tramadola počinje uz pomoć farmakološke terapije tokom koje se tramadol zamenjuje lekovima za odvikavanje, što dovodi do apstinencije pacijenta.

Uz farmakološku terapiju dolazi do detoksikacije organizma, ali je proces izuzetno težak, te je potreban celodnevni nadzor lekara kako bi se apstinencijalne krize smanjile ili potpuno uklonile i lakše prebrodile.

Uz lekarski nadzor terapija se koriguje i vodi se računa da pacijent tramadol zavisnost ne zameni drugim vrstama ovog oboljenja.

Bihevioralna terapija za zavisnost od tramadola

Bihevioralna terapija tokom odvikavanja od tramadola predstavlja individualne ili grupne psihoterapije u cilju prepoznavanja uzroka i okidača zavisnosti.

Terapija predstavlja drugi korak u procesu lečenja i uglavnom se odvija nakon završetka stacionarnog lečenja, čak i kada se pacijent vrati normalnom životu.

Stacionarno lečenje u odnosu na ambulantno lečenje zavisnosti

Tokom lečenja zavisnosti od tramadola kombinuje se stacionarni i ambulantni tip lečenja u cilju potpunog oporavka pacijenta.

Stacionarno lečenje

Stacionarno lečenje podrazumeva celodnevni nadzor nad pacijentom u ustanovi specijalizovanoj za lečenje bolesti zavisnosti.

Ovaj tip lečenja sprovodi se u cilju obavljanja psihičkih i fizičkih procena pacijenta i izrade personalizovanog plana za lečenje zavisnosti od tramadola.

Zbog stalnog prisustva i podrške stručnog osoblja, stacionarni tip lečenja je najbolji izbor za zavisnike od tramadola jer se sprovodi potpuna kontrola tramadol zavisnosti i olakšavaju apstinencijalne krize.

Ambulantno lečenje

Ambulantno lečenje je produžetak stacionarnog lečenja i podrazumeva kontrole i konsultacije sa lekarom na mesečnom ili nedeljnom nivou.

Kroz ambulantno lečenje pacijent dobija podršku od strane psihologa i psihijatara i nakon završetka zvaničnog lečenja što značajno pospešuje oporavak.

Faze lečenja zavisnosti od tramadola u klinici Dr Vorobjev

Dijagnoza zavisnosti od tramadola

Postavljanje dijagnoze zavisnosti od tramadola vrši se kroz različite psihičke procene i analize kako bi se ustanovilo koliko je zavisnost odmakla i koje tramadol posledice su prisutne.

Kroz analize doktor stiče jasnu sliku o stanju pacijenta i ustanovljava koje metode je potrebno koristiti u cilju potpunog oporavka.

Detoksikacija od tramadola

Detoksikacija od tramadola je faza u kojoj pacijent u potpunosti apstinira od upotrebe leka u cilju pročišćenja organizma, uz farmakološku terapiju i obavezan nadzor lekara.

Nadzor lekara u ovoj fazi je nužan kako pacijent zavisnost od tramadola ne bi zamenio zavisnošću od nekog drugog leka.

Uspešnost lečenja zavisnosti od tramadola

Lečenje zavisnosti od tramadola je proces koji zahteva vreme i volju pacijenta, ali i rad na psihičkim i fizičkim blokadama koje su dovele do zavisnosti.

Uspešnost lečenja zavisi isključivo od Vas, a najbolji rezultati postižu se lečenjem u specijalizovanim ustanovama poput klinike Dr Vorobjev.

Troškovi lečenja zavisnosti od tramadola

U klinici Dr Vorobjev pružamo jedinstven pristup svakom pacijentu te se proces i metode lečenja znatno razlikuju kod svakog pacijenta i na osnovu njih se formiraju cene lečenja.

Ukoliko želite da saznate više o našem načinu lečenja zavisnosti od tramadola i troškovima, obratite nam se putem telefona ili e-maila.

Doktori

Dr Vorobjev klinika poznata je po stručnom timu lekara koji su hiljade zavisnika uspešno sproveli do izlečenja personalizovanim planom i naprednim metodama lečenja.

Stalnim usavršavanjem i uvođenjem novih metoda lečenja bolesti zavisnosti naši doktori garantuju potpun oporavak i stručnu podršku tokom celog procesa.

Klinika Dr Vorobjev prepoznata je kao jedna od vodećih ustanova u oblasti lečenja bolesti zavisnosti i pomogla je više od 24 000 pacijenata.

Zbog svog doprinosa u lečenju bolesti zavisnosti 2020. godine osvojila je prestižnu nagradu Rose of Paracelsus u Briselu, ali i Zlatnu nagradu 2018. godine u Njujorku.

„Tramadol je bio deo moje svakodnevice, pila sam ga samo da me prođu migrene i bolovi u leđima, ni ne shvatajući da više ne mogu da izdržim ni par sati bez njega. Čim ne bih uzela lek dva-tri sata počela bi da me obuzima nelagoda, umišljala bih bolove, mislila sam da mi je sve gore i gore sve dok ne popijem lek. Nisam ni znala da tramadol može biti predmet zavisnosti niti da će me odvesti tako daleko. Uz pomoć mog supruga i divnih doktora u klinici Dr Vorobjev, uspela sam da se oslobodim zavisnosti od tramadola i vratim svoj život u normalu.“

Slavica A.

„Pio sam tramadol svakodnevno, misleći da mi je od njega samo lakše da preguram dan i izbegnem stalne migrene. Nakon nekog vremena, stalno sam bio pospan, anksioznost me je obuzimala, nisam shvatao o čemu se radi. Kada su mi prijatelji ukazali da imam problem sa zavisnošću, mislio sam da izmišljaju jer nisam osećam tramadol kao pretnju. Ipak, uz rad sa stručnjacima iz klinike Dr Vorobjev, uspeo sam da prepoznam svoju zavisnost i izborim se sa njom.“

Stefan T.