Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

09/03/2021

Ksanak je lek koji se koristi u medicinske svrhe. To je benzodiazepin koji se uglavnom koristi za lečenje anksioznosti. Nažalost, često se zloupotrebljava kao droga za rekreaciju. Ovu situaciju koju je pogoršala njegova promocija u mejnstrim kulturi, posebno muzici. Kao lek na recept, može se dobiti relativno lako, čak i među vrlo mladim ljudima, što povećava opasnost koju nosi

Lek se ne zloupotrebljava zbog euforije koju drugi rekreativni lekovi obično izazivaju, već zbog sedacije koju proizvodi. Ovaj članak objašnjava zavisnost od Ksanaksa, simptome i efekte zloupotrebe Ksanaksa, kao i način lečenja zavisnosti od njega.

Šta je Ksanaks (alprazolam) i zašto izaziva zavisnost?

Alprazolam je benzodiazepin kratkog dejstva. Ovi lekovi deluju tako što povećavaju efekat GABA, jednog od moždanih neurotransmitera. Ovaj neurotransmiter opušta i umiruje telo, a alprazolam pojačava taj efekat.

Zbog toga se ovaj lek koristi prvenstveno u lečenju anksioznih poremećaja, što uključuje i panične poremećaje. To je lek na recept, pa se ne može dobiti bez recepta. Međutim, uprkos tome, postao je droga lako dostupna na ulici.

Zavisnik od Ksanaksa drži tablete alprazolama da bi ih zloupotrebio.

Utvrđeno je da ovaj lek ima adiktivni potencijal. Manje je uobičajeno da dovede do zavisnosti od Ksanaksa tokom terapijske upotrebe, jer se doze koje se koriste strogo prate. Međutim, rekreativci razvijaju toleranciju, zbog čega zloupotrebljavaju Ksanaks u većim dozama. Istraživanje je pokušalo da odgovori na pitanje zašto je Ksanaks adiktivan? Promene u proizvodnji neuropeptida povezane su sa razvojem zavisnosti, što delimično odgovara na ovo pitanje.

Koji su simptomi zavisnosti od Ksanaksa?

Zavisnik može pokazivati određene simptome i znakove zavisnosti od Ksanaksa. Kada se primate kod voljene osobe, to može biti znak da su zavisnniod Ksanaksa. Možda ćete primetiti promene u ponašanju, efekte leka usled stalne upotrebe ili simptome apstinencijalne krize. Ako primetite više simptoma zavisnosti od Ksanaksa, možda je vreme da potraže pomoć.

Znakovi ponašanja

Obično će doći do promena u njihovom ponašanju kako bi se omogućio nastavak zloupotrebe Ksanaksa.

1. Finansijski problem ili nedostajući novac.
  2. Nastavak sa upotrebom Ksanaksa čak i nakon prepoznavanja njegovih negativnih efekata na njih.
  3. Potrebno im je više leka da bi se postigao isti efekat kao ranije.
  4. Često žude za lekom.

Simptomi upotrebe Ksanaksa

Neki znaci zavisnosti od Ksanaksa odnose se na efekte leka koji se zadržavaju usled kontinuirane upotrebe.

• Česta pospanost
  • Razdražljivost
  • Konfuzija
  • Dekoncentrisanost
  • Letargija
  • Vrtoglavica
  • Nejasan govor
  • Loša koordinacija

Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju da saznate kako da upravljate ovim simptomima kod sebe ili voljene osobe >>>

Simptomi apstinencijalne krize

Kada zavisnik neko vreme nije mogao da koristi lek, počinje da ispoljava simptome apstinencijalne krize, kao što su sledeći:

• Gubitak svesti ili nesvestica
  • Grčevi u mišićima
  • Napadi
  • Nesanica
  • Glavobolja
  • Prekomerno znojenje

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od Ksanaksa?

Kao i kod suštinski bilo kog leka, i kod upotrebe alprazolama mogu doći do neželjenih efekata. Šanse da se pojave još su veće kada se poveća doza, što se dešava kod onih koji zloupotrebljavaju lek. Mogu biti kratkoročni i dugoročni efekti.

Kratkoročni neželjeni efekti zavisnosti od Ksanaksa

Alprazolam je benzodiazepin kratkog dejstva. To znači da njegovi efekti imaju kratko trajanje. Međutim, u ovom trenutku to može izazvati različite efekte.

• Otežano disanje
  • Smanjen puls
  • Smanjen krvni pritisak
  • Vrtoglavica
  • Oštećenje refleksa
  • Povećana impulsivnost
  • Oštećen osećaj za rasuđivanje
  • Opšta sedacija

Dugoročni neželjeni efekti zavisnosti od Ksanaksa

Dugotrajna upotreba alprazolama može dovesti do nekih hroničnih efekata u telu. Dugotrajni neželjeni efekti alprazolama uključuju sledeće:

• Razviće se tolerancija, što će dovesti do zloupotrebe većih doza
  • Promene raspoloženja
  • Depresija
  • Agresija i nasilno ponašanje
  • Samoubilačke misli i postupci
  • Oštećenje memorije i konfuzija
  • Napadi
  • Oštećenje jetre, jer se lek metaboliše u jetri
  • Kognitivno oštećenje

Kako počinje zavisnost od Ksanaksa?

Postoje dva glavna načina na koja se može razviti zavisnost od alprazolama. Može se javiti kod osoba kojima je lek prepisan u terapeutske svrhe ili kod osoba koje ga zloupotrebljavaju u rekreativne svrhe.

1. Ljudi koji lekom leče anksiozne ili panične poremećaje, mogu primetiti da njegova efikasnost počinje da opada čak i pri istoj dozi. To je zbog razvoja tolerancije. To može dovesti do toga da osoba poveća dozu koju uzima, bez znanja lekara. Ovo kontinuirano povećanje doze može dovesti do razvoja zavisnosti od alprazolama.
  1. Oni koji rekreativno zloupotrebljavaju drogu traže željeni efekat koji predstavlja sedaciju koju lek pruža. Nastaviće da koriste lek kako bi dobili ovaj efekat. Uz toleranciju, povećavaju doze pre nego što utvrde da su zavisni od Ksanaksa.

Koji je tretman zavisnosti od Ksanaksa?

Kada zavisnost počne ozbiljno da utiče na život voljene osobe, treba potražiti lečenje. Iako zavisnik može sam pokušati da prekine upotrebu, simptomi apstinencijalne krize će ih verovatno gurnuti nazad u loše navike. Potrebna im je stručna pomoć da bi se stali na noge. Ona obuhvata detoksifikaciju od benzodiazepina. Pomaže u uklanjanju droge iz sistema, i rehabilitaciju radi popravljanja socijalne i ​​štete u ponašanju koju je upotreba leka nanela.

Infografija koja prikazuje vremenski raspored simptoma apstinencijalne krize od benzodiazepina.

Zbog toga postoje profesionalni programi lečenja zavisnosti od alprazolama za pacijente sa zavisnošću od alprazolama. Pacijent koji se bori sa zavisnošću može da se prijavi u jednu od ovih klinika na rehabilitaciju. Pod nadzorom iskusnih kliničara, biće zbrinut i dobiće lekove za lečenje simptoma apstinencijalne krize. Takođe će proći različite terapije. Tu spadaju grupna terapija, psihoterapija i kognitivno-bihevioralna terapija. One služe za rešavanje psihološke strane njihove zavisnosti. Dostupni su i ambulantni programi, mada nisu tako efikasni.

Kako započeti sa lečenjem zavisnosti od Ksanaksa

Ovo je lek koji mnogi koriste rekreativno, čak i od malih nogu. Veruju da ne može d aim škodi, ali kada se razvije zavisnost od Ksanaksa, može biti poražavajuće. Važno je što pre potražiti pomoć za zavisnost od alprazolama. Ovo je pravi put ka boljem, zdravijem životu. Oporavak od zavisnosti od Ksanaksa je na korak od vas.

Tu smo da vam olakšamo put do oporavka od zavisnosti od ksanaksa. Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju da biste saznali kako da počnete >>>

Objavljeno 09/03/2021
Tim Dr Vorobjev Klinike

Podelite ovaj članak:

Poslednje sa našeg bloga

Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Mogući neželjeni efekti oksikodonaSimptomi apstinencijalne krize od oksikodonaKoliko traje apstinencijalna kriza od oksikodona?Šta je detoksikacija od oksikodona i kako se

Lečenje Zavisnosti od Oksikodona

Šta je oksikodon i zašto izaziva zavisnost?Farmaceutski i sleng izrazi za oksikodonZnaci i simptomi zavisnosti od oksikodonaKratkoročni i dugoročni efekti