• Srpski jezik
  • Iranski jezik
Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

Bolesti koje izaziva upotreba heroina

Bolesti koje izaziva zavisnost

Bolesti koje izaziva upotreba heroina mogu biti fatalne, što potvrđuju i statistički podaci.

Naime, znaci heroinske zavisnosti se sreću kod 0,7 odsto svetskog stanovništva starosti od 15 do 64 godina, dok svake godine preko 8.000 njih umre, pri tome su kasne 30-te prosečna starost, a manje od 5 odsto smrtnih slučajeva jesu tinejdžeri. Poslednje studije su pokazale da bolesti koje izaziva upotreba heroina sve više pogađaju osobe između 45 i 54 godina, mada nije redak slučaj da su zabeležene i među 60-godišnjacima.

Heroin je, zaista, jedna od najopasnijih ilegalnih supstanci. Verovali ili ne, zavisnost se može razviti za samo 3 nedelje. Tačnije, dovoljno je da se unese 10 puta u organizam u kratkom roku da bi se pokazali simptomi heroinske zavisnosti.

Imajući ovo u vidu privatna bolnica za lečenje zavisnosti Dr Vorobjev vam skreće pažnju na bolesti koje izaziva upotreba heroina.

Da li bolesti koje izaziva upotreba heroina zavise od njegove čistoće?

Heroin je u izvornom obliku kristalni beli prah, ali se u upotrebi ne sreće takav, već se meša sa šećerom i mlekom u prahu kako bi se dobilo na količini. Nije isključeno da se za to koriste i štetne supstance, kao što su talk, skrob, paracetamol, gips, strihnin.

Bolesti koje izaziva zavisnost

Kako korisnici nikada ne znaju šta tačno unose rizik od razvoja teških bolesti koje izaziva upotreba heroina je povećana. U mnogim situacijama ovaj narkotik prati alkoholizam i zavisnost od benzodiazepina. Na taj način se povećava njegovo dejstvo a samim tim postoji i veća opasnost od predoziranja.

Najčešće bolesti koje izaziva upotreba heroina

Heroin počinje da deluje najviše 5 minuta nakon unosa. Početnu euforiju i sreću zamenjuje pospanost sa sporim disanjem i otkucajima srca.

Upravo ovakav efekat usled dugoročnog konzumiranja dovodi do aritmije. Zbog nepravilnog ritma, srce postaje nesposobno da pumpa dovoljno krvi kroz telo. Što ostavlja posledice ne samo na njegov rad, već i na funkcionisanje mozga, jetre, bubrega, a može izazvati i nepovratno oštećenje ovih organa.

Čest srčani problem jeste i infektivni endokarditis. U pitanju je veoma podmukla bolest uzrokovana infekcijom endokarda srca. Da je u pitanju ozbiljni problem osoba koje konzumiraju heroin govori i činjenica da intravenski unos povećava verovatnoću dobijanja čak 300 puta.

S obzirom da ne pokazuje jasne simptome kod 85 odsto slučajeva infektivni endokarditis je uzrok smrti, što je još jedan od razloga zašto treba početi na vreme lečenje zavisnosti od heroina.

U teške bolesti koje izaziva upotreba heroina spada i edem pluća. Nastaje nakupljanjem tečnosti u plućima tj. u plućnim alveolama. Reč je o životno opasnom stanju koje zahteva hitnu intervenciju. Nažalost, zbog velike nemarnosti za zdravlje, pravovremeno reagovanje kod uživaoca narkotika često izostaje.

Infektivne bolesti

Svima je poznato da su hepatitis B i C i HIV virus verni pratioci zavisnosti od heroina. Osim korišćenja pribora za intravensko ubrizgavanje na njihovu raspotranjenost utiču i nezaštićeni seksualni odnosi sa zaraženom osobom.

Hiv virus

Ukoliko se ne leče dovode, najpre, do brojnih komplikacija, a zatim i do smrti, pa ne čudi što izazivaju veliki strah među ljudima.

Međutim, ne treba zanemariti ni bakterije koje se prenose intravenski – Staphylococcus aureus, A Streptococcus, Brucella, Listeria. Ove bakterije mogu da oštetete srčane zaliske, da uzrokuju apces mozga ili aneurizmu koja vodi ka moždanom udaru.

Da biste sprečili teške bolesti  potražite pomoć na klinici Dr Vorobjev. Za razliku od drugih bolnica ovde je lečenje zavisnika od heroina potpuno bezbolno i bez ikakvih negativnih efekata apsinencijalne krize. Istovremeno, otklanjanje žudnje vrši se prirodnim putem tako da nestaje i psihička zavisnost u najkraćem roku.

koliko-traje-skidanje-sa-heroina-4

Uz stručni tim svetski cenjenih lekara i psihoterapeuta, kao i uz primenu savremene metode lečenja bolesti zavisnosti u strogo kontrolisanim uslovima skidanje sa heroina na klinici Dr Vorobjev je brzo i bezbedno, dok je opasnost od pojave recidiva izbegnuta. Individualni pristup karakteriše i podrška nakon lečenja, pa je svaki pacijent uspešno rehabilitovan i resocijalizovan.

Previous ArticleNext Article

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *