Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Različite vrste tableta oksikodona.

22/11/2023

Oksikodon je opioidni lek koji je propisan za lečenje umerenog do jakog bola. Verzije ovog leka sa produženim oslobađanjem često se koriste za ublažavanje hroničnih bolova, dok se verzije sa trenutnim oslobađanjem obično prepisuju pacijentima koji pate od privremenih povreda ili koji su podvrgnuti hirurškim zahvatima.

Oksikodon se takođe može kombinovati sa acetaminofenom, ne-narkotičnim sredstvom za ublažavanje bolova, da bi se stvorili lekovi kao što je Percocet. Kada se oksikodon zloupotrebi ili se koristi nepravilno, može se razviti zavisnost, što može dovesti do prisustva simptoma apstinencijalne krize nakon prestanka uzimanja leka.

Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Uz ovaj članak ćete naučiti više o simptomima povezanim sa povlačenjem oksikodona i vremenskom okviru detoksikacije. Takođe ćete naučiti o metodi lečenja za suzbijanje povlačenja oksikodona koji vam može pomoći da izbegnete neprijatne neželjene efekte i izbegnete relaps.

Mogući neželjeni efekti oksikodona

Ljudi koji uzimaju oksikodon na propisani način verovatno neće doživeti neudobnu fazu povlačenja nakon prestanka upotrebe leka, ali i dalje mogu iskusiti neke neželjene neželjene efekte. Neki od najčešćih neželjenih efekata uključuju simptome kao što su:

• Vrtoglavica
  • Osećaj umora i slabosti
  • Mučnina i povraćanje
  • Suva usta
  • Prekomerni svrab
  • Zatvor
  • Glavobolja
  • Problemi sa spavanjem
  • Neobične promene u raspoloženju

Iako retko, neki ljudi mogu iskusiti ozbiljnije neželjene efekte kao što su usporeno disanje, zbunjenost, osećaj nesvestice, ekstremni umor i alergijske reakcije. Ako imate bilo koji od ovih ozbiljnih neželjenih efekata ili ako su uobičajeni neželjeni efekti dugotrajni ili intenzivni, obratite se svom lekaru.

Ne preporučuje se mešanje oksikodona sa alkoholom i drugim lekovima, jer to može pogoršati efekte leka i dovesti do predoziranja ili drugih neželjenih reakcija. Uvek razgovarajte sa svojim zdravstvenim radnikom pre mešanja supstanci.

Simptomi apstinencijalne krize od oksikodona

Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Ako vam se prepiše visoka doza oksikodona ili ako patite od zavisnosti, iznenadni prekid konzumacije verovatno će rezultirati apstinencijalnom krizom. Isto se može reći i za lekove kao što je Percocet (acetaminophen pomešan sa oksikodonom).

Posle duže upotrebe ili zloupotrebe oksikodona, telo i mozak postaju zavisni od lekova da bi normalno funkcionisali. Ova fizička i psihološka zavisnost je ono što uzrokuje simptome krize kada se upotreba zaustavi. Dok prolazite kroz detoksikaciju od oksikodona, mogu se pojaviti sledeći simptomi povlačenja:

• Curenje iz nosa
  • Suzne oči
  • Bolovi u telu
  • Drhtanje
  • Mučnina i povraćanje
  • Glavobolja
  • Proliv
  • Prekomerno znojenje
  • Ubrzan rad srca
  • Razdražljivost
  • Anksioznost i depresija
  • Promene raspoloženja

Psihološki i emocionalni simptomi mogu biti intenzivni za pojedince i mogu uključivati razdražljivost, anksioznost, depresiju, promene raspoloženja, probleme sa koncentracijom, umor i nesposobnost da osete zadovoljstvo ili sreću. Važno je napomenuti da svako povlačenje doživljava različito i mogu se javiti različite fizičke i psihološke manifestacije apstinencije od droga. Generalno, oni koji pate od ozbiljne zavisnosti od oksikodona imaće intenzivnije i duže simptome povlačenja.

Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju sa medicinskim stručnjakom da biste naučili kako da se izborite sa simptomima odvikavanja od oksikodona za vas ili vašu voljenu osobu >>>

Koliko traje apstinencijalna kriza od oksikodona?

Oksikodon sa trenutnim oslobađanjem ima poluživot oko 3-4 sata, a verzije sa produženim oslobađanjem imaju oko 4,5 sata. To znači da simptomi odvikavanja mogu početi ranije kod onih koji koriste verziju leka sa trenutnim oslobađanjem. Kriza apstinencije može započeti nekoliko sati do pola dana nakon poslednje upotrebe.

U prvih nekoliko dana simptomi mogu biti slični gripu, a žudnja za lekom biće neverovatno velika. Fizički simptomi povlačenja verovatno će biti najgori između 3-5 dana nakon poslednjeg uzimanja i mogu uključivati bolne grčeve u mišićima i intenzivnije verzije simptoma sličnih gripu. Posle otprilike nedelju dana (7-8 dana), neki fizički simptomi počinju da popuštaju dok se drugi zadržavaju, ali psihološki simptomi mogu se pogoršati.

Nakon završetka detoksikacije od oksikodona, želja za drogom i psihološki i emocionalni simptomi mogu i dalje trajati. Posle faze akutnog povlačenja, pojedinci mogu da pate od postakutnih simptoma povlačenja tokom dužeg vremenskog perioda, što uključuje psihološke poremećaje kao što su depresija, anksioznost i panika, zbunjenost, razdražljivost, nesanicu i još mnogo toga.

Ovo je opšti vremenski raspored i svačije iskustvo detoksikacije će se razlikovati. Početak povlačenja i trajanje apstinencijalne krize zavise od nekoliko faktora, uključujući dužinu vremena tokom kog je osoba uzimala oksikodon, količinu koju obično uzima, način konzumiranja, opšte zdravstveno stanje i još mnogo toga.

Povlačenje oksikodona može izgledati kao relativno jednostavan proces, ali i fizički i psihološki simptomi krize mogu biti neverovatno neudobni i često nateraju ljude na recidiv, što ih dovodi u veći rizik od predoziranja. Zbog toga se mnogim ljudima preporučuje da potraže medicinsku pomoć kada prolaze kroz apstinenciju, jer im lečenje pomaže da se oslobode bolova i dobiju podršku i resurse koji su im potrebni da se okrenu životu bez zavisnosti.

Šta je detoksikacija od oksikodona i kako se sprovodi?

Lekari često predlažu postepeno smanjenje unosa oksikodona kako bi se smanjio intenzitet simptoma krize i pružila najbolja šansa za detoksikaciju bez relapsa. Ponekad se to radi putem ambulantnog lečenja, u toku kog pacijent i lekar zajedno rešavaju postojeće zdravstvene probleme.

Stacionarno lečenje je odlična opcija za one kojima je potrebna dodatna podrška, žele da spreče neprijatne simptome povlačenja ili žele da imaju najbolje šanse da izbegnu recidiv. Ova opcija lečenja uključuje nekoliko faza kako bi se osigurala sigurnost pacijenta i pružio im se najviši nivo udobnosti i podrške.

Apstinencijalna Kriza i Detoksikacija od Oksikodona

Prvo se pokreće dijagnostika kako bi se procenilo celokupno zdravlje pacijenta i nivo zavisnosti od oksikodona. To može uključivati medicinske testove kao što su krvni rad i EKG, kao i psihodijagnostičku procenu koja pomaže medicinskim stručnjacima da utvrde mentalno stanje pacijenta i odluče o najboljem načinu primene plana lečenja.

Nakon izrade individualnog plana lečenja, detoksikacija može započeti. Detoksikacija uz medicinsku pomoć može se sastojati od primene lekova kao što su Suboxone i Subutex, koji pomažu u ublažavanju bolnih simptoma povlačenja i čišćenju oksikodona iz tela. Posle detoksikacije, opioidni antagonist, kao što je naltrekson, može se koristiti za blokiranje efekata opioida, što uzimanje oksikodona čini manje poželjnim.

Veoma važan deo lečenja zavisnosti i apstinencijalne krize je podrška i terapija nakon detoksikacije. Odlazak u rehabilitactionu ustanovu može vam pomoći da održite trezvenost dugo nakon završetka postupka detoksifikacije. Neke najčešće preporučene terapije su bihevioralna terapija, grupna terapija i fizioterapija.

Povlačenje može biti bolno i zastrašujuće i ne treba da kroz sve to prolazite sami. Obratite nam se danas da biste dobili stručnu pomoć tokom detoksikacije od oksikodona.

Zakažite besplatnu i poverljivu onlajn konsultaciju da biste saznali više o lečenju zavisnosti od oksikodona. O mogućnostima lečenja i različitim ishodima razgovaraćete sa stručnjakom klinike >>>

Često postavljana pitanja

Kako prepoznati simptome povlačenja oksikodona?

Povlačenje oksikodona započinje simptomima sličnim gripu koji vremenom postaju sve teži. Može doći do prekomernog znojenja, curenja iz nosa, bolova u mišićima, nesanice, mučnine i povraćanja, dijareje, glavobolje, tresenja i još mnogo toga. Takođe možete pretrpeti psihološke i emocionalne poremećaje, uključujući depresiju, anksioznost i paniku, razdražljivost, lošu koncentraciju i nesposobnost da osećate zadovoljstvo. Česta želja za supstancom je takođe česta.

Koji je vremenski okvir za trajanje apstinencijalne krize od oksikodona?

Simptomi povlačenja mogu početi ranije kod ljudi koji uzimaju oksikodon sa trenutnim oslobađanjem. Kriza apstinencije će verovatno započeti nekoliko sati do pola dana nakon poslednje upotrebe. U prvih nekoliko dana simptomi će biti slični gripu i s vremenom će rasti u intenzitetu. Između 3-5 dana, fizički simptomi će biti najgori i mogu uključivati grčeve mišića i drhtanje. Posle otprilike 7-8 dana, većina fizičkih simptoma treba da popusti, ali psihološke i emocionalne manifestacije povlačenja mogu postati jače i mogu trajati mesecima ili godinama u ekstremnim slučajevima. Ovo je opšti vremenski okvir, jer se vremenski okvir za povlačenje oksikodona može razlikovati u zavisnosti od brojnih faktora.

Kako da izlečim zavisnosti od oksikodona?

U toku ambulantnog lečenja, pod nadzorom zdravstevih radnika postepeno smanjujete uzimanje oksikodona kako biste smanjili simptome apstinencijalne krize. Tokom stacionarnog lečenja sprovodi se medicinska i psihološka dijagnostika i utvrđuje najbolji plan detoksikacije za vas. Tokom detoksikacije, lekovi kao što su Suboxone i Subutex mogu da se koriste da bi povlačenje učinili manje bolnim i očistili telo od oksikodona. Posle ovog procesa, možda će se preporučiti bihejvioralna terapija, grupna terapija, farmakoterapija i fizioterapija kako bi se sprečio recidiv i dovršio povratak životu bez zavisnosti od lekova.

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike