Da li pregabalin stvara zavisnost? Simptomi i lečenje zavisnosti od Lirike

Lirica je lek na recept koji dolazi u kapsulama. Mnogi zavisnici zloupotrebljavaju ga sa drugim drogama.

22/11/2023

Pregabalin je antikonvulzivni lek. To je lek na recept koji se često koristi u lečenju napada, bolova u nervima i fibromijalgije. Kao gabapentinoid, pripada istoj klasi kao i gabapentin, lek slične upotrebe.

Postoji velika zabrinutost oko toga da li ovaj lek ima ili nema potencijal za razvijanje zavisnosti. Često se javljaju simptomi apstinencijalne krize nakon prekida terapije. Mnogi zavisnici mogu koristiti Liriku u kombinaciji sa drugim nedozvoljenim supstancama. Ovo izaziva veliki rizik i uvećava šanse za razvijanjem problema.

Moglo bi se postaviti mnogo pitanja, kao to da li Lirika pripada lekovima koji izazivaju zavisnost, i kako prestati sa uzimanjem Lirike? Ovaj članak će pružiti odgovor na ta pitanja, kao i na to šta je Lirika zapravo. Takođe će vas obavestiti o potencijalu za javljanje  zavisnosti, simptomima i ozbiljnim nuspojavama leka i lečenju problematične upotrebe.

Šta je Lirika (pregabalin) i zašto izaziva zavisnost?

Lirika, poznata po svom generičkom imenu pregabalin, je lek koji se koristi u lečenju stanja povezanih sa nervnim sistemom. Ovaj lek inhibira receptore poznate kao alfa-2-delta receptori u centralnom nervnom sistemu. Ovo efikasno usporava aktivnost nervnog sistema i smanjuje neugodne simptome.

Da li pregabalin stvara zavisnost? Simptomi i lečenje zavisnosti od Lirike

Ovaj lek ne pripada rizičnoj grupi prema klasifikaciji američke agencije za borbu protiv droga. To znači da se koristi u medicinske svrhe i da je potencijal zloupotrebe Lirike mali.

Koristi se uglavnom za lečenje stanja koja potiču iz oštećenja nervnog sistema, kao što su:

• Neuropatski bol
  • Epilepsija
  • Sindrom nemirnih nogu
  • Fibromialgija
  • Generalizovani anksiozni poremećaj

Budući da se radi o leku na recept, mnogi pojedinci razvijaju svoju zavisnost od Lirike prateći redovna uputstva za korišćenje leka. Međutim, mnogi ga često zloupotrebljavaju jer kažu da pojačava dejstvo lekova sa kojima se kombinuje, posebno opioida.

Njegov potencijal i mehanizam razvijanja zavisnosti još nisu dobro utvrđeni. Ali jedno istraživanje je otkrilo da je neurotransmiter glutamat imao važnu ulogu u razvoju ove zavisnosti.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od Lirike?

Kod pojedinca koji je razvio zavisnost od Lirike, postoje simptomi i znaci koji se mogu uočiti u njihovom ponašanju. Oni se mogu koristiti za utvrđivanje da li se vi ili vaša voljena osoba suočavate sa zavisnošću od pregabalina. Simptomi zloupotrebe Lirike uključuju sledeće:

• Shvatanje da je uobičajena doza leka manje efikasna zbog razvoja tolerancije
  • Simptomi krize pri pokušaju uzdržavanja od uzimanja leka
  • Često menjanje lekara kako bi se dobilo što više recepata za Liriku
  • Preuveličavanje simptoma kako bi se Lirika nastavila zloupotrebljavati
  • Pokušaj prestanka upotrebe leka, ali neuspešan
  • Osećanje jake žudnje
  • Kontinuirana upotreba pregabalina uprkos identifikaciji njegovih negativnih efekata na zdravlje i odnose
  • Zaokupljenost lekovima i često spominjanje istih u diskusijama
  • Negiranje učestalosti upotrebe leka

Zatražite besplatnu onlajn konsultaciju da biste saznali kako da rešite ove simptome za sebe ili svoju voljenu osobu >>>

Koji su kratkoročni i dugoročni neželjeni efekti zloupotrebe Lirike?

Nijedan lek nije potpuno siguran. Zloupotreba leka Lirika može imati i neželjene efekte, pored onih zbog kojih zavisnik i zloupotrebljava ovu supstancu. To mogu biti kratkotrajni efekti pregabalina ili se mogu javiti godinama kasnije.

Kratkoročni efekti zloupotrebe Lirike

Ovi uobičajeni neželjeni efekti leka Lirika mogu se pojaviti nekoliko minuta do sati nakon upotrebe:

• Pospanost
  • Umor
  • Zbunjenost
  • Razdražljivost
  • Zamagljen ili dvostruki vid
  • Povraćanje
  • Poremećena koordinacija mišića
  • Vrtoglavica
  • Suicidalne misli
  • Zatvor
  • Erektilna disfunkcija

Dugoročni efekti zloupotrebe Lirike

Dugoročni neželjeni efekti mogu se pojaviti mesecima ili godinama nakon zloupotrebe, ukljčujući:

• Dobijanje na težini
  • Oštećenje memorije
  • Depresiju
  • Pankreatitis
  • Zavisnost

Kako počinje zavisnost od Lirike?

Mnogi zavisnici razvili su zavisnost od legitimne upotrebe leka. Za ljude sa istorijom zavisnosti od drugih supstanci, to može nastati usled kombinovanja pregabalina sa drugim lekovima koje koriste. To se najčešće vidi kod onih koji zloupotrebljavaju opioide, poput heroina ili morfijuma.

Tolerancija se brzo razvija i prestanak uzimanja leka dovodi do simptoma krize. Zbog ovih simptoma koji se javljaju, prestanak konzumiranja Lirike samostalno, bez ikakve pomoći, bio bi težak posao.

Da li pregabalin stvara zavisnost? Simptomi i lečenje zavisnosti od Lirike

Kakav je tretman lečenja zavisnosti od Lirike?

Zavisnost od Lirike je opasna. Kombinovanje lekova sa drugim nedozvoljenim supstancama značajno povećava rizik od predoziranja i zloupotrebe. To može dovesti do niza neželjenih efekata. Najbolje je da zavisnici što pre prestanu sa tom navikom, uz pomoć profesionalaca.

Rehabilitacioni centri postoje kako bi olakšali detoksikaciju za mnoge supstance, uključujući pregabalin. Zavisnici se prijavljuju u centar za lečenje, gde borave tokom perioda oporavka. Međutim, dostupni su i ambulantni programi. Budući da period detoksikacije dolazi sa simptomima apstinencijalne krize, najsigurnije je podvrgnuti se profesionalnoj nezi. Pod medicinskom kontrolom, pacijenti se stalno prate i daju im se lekovi kako bi se taj period znatno olakšao.

Da li pregabalin stvara zavisnost? Simptomi i lečenje zavisnosti od Lirike

Nakon toga, pacijent prolazi rehabilitaciju, kojom se popravlja šteta koju mu je zavisnost nanela psihički i društveno. Ovo uključuje česte kontrole i terapeutske sesije kako bi se pacijenti uverili da su još uvek na pravom putu.

Kako početi sa lečenjem zavisnosti od Lirike?

Lirika ima veliku medicinsku upotrebu i može pomoći onima koji pate od različitih stanja. Međutim, upotreba ovog leka može prerasti u zavisnost i mnogi zavisnici je uparuju sa drugim drogama radi zloupotrebe.

Nuspojave zloupotrebe Lirike se mogu suzbiti ako se sa lečenjem zavisnosti krene u ranim fazama. Dostupni su profesionalni programi lečenja koji će vam pomoći da to postignete. Put do oporavka ne mora biti težak.

Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju da biste saznali više detalja o programu lečenja i kako možete započeti detoksikaciju >>>

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike