Zavisnost od kokaina može nastati i posle samo jednog uzimanja ovog narkotika, a ponovnim unošenjem ovaj rizik samo raste. Kada je u pitanju kokain posledice konzumiranja mogu biti izuzetno velike, a lečenje zavisnosti je jedini proveren način da se to spreči. U ovom članku, moći ćete da saznate više detalja o ovom tretmanu, ali i o samom kokainu i zavisnosti koju izaziva.

Lečenje zavisnosti od kokaina

Šta je kokain i zašto izaziva zavisnost?

Kokain pripada grupi narkotika poznatijih kao stimulansi, koji ubrzo nakon uzimanja osobi daju osećaj snage, energije i poboljšanog raspoloženja. Ova supstanca se najčešće nalazi u formi belog praha i može se naći na crnom tržištu širom sveta.

Iako se nekada kokain uglavnom koristio od strane mlađe populacije, poslednjih godina je primetno korišćenje i od strane ljudi starijih demografija. Nažalost ovome je jako teško stati na put, budući da se kokain nelegalno upotrebljava u noćnim izlascima, provodima, ali čak i u svakodnevnom životu mnogih osoba, gde zavisnost od kokaina postaje neminovnost.

Do javljanja zavisnosti dolazi kada se telo navikne na pristvo kokaina, te vremenom zahteva sve veće doze ove supstance kako bi normalno funkcionisalo. Ovo stanje je progresivnog karaktera, a budući da kada je u pitanju kokain dejstvo ovog narkotika je donekle moguće prikriti, često prođe dosta vremena a da najbliži ljudi ni ne primete znake koji ukazuju na zavisnost.

Koji su simptomi i znaci zavisnosti od kokaina?

Kod narkotika kao što je kokain dejstvo se može pratiti kroz fizičke i psihičke poteškoće, ali i znake u ponašanju koji jasno ukazuju da je osoba razvila problem zavisnosti. Ukoliko primetite da se vama bliska osoba ponaša sumnjivo ili pomišljate da je možda razvila zavisnost od kokaina, važno je reagovati na vreme i što pre započeti sa lečenjem. U tekstu ispod ćemo Vam detaljno pokazati na šta bi trebalo obratiti pažnju ako se nalazite u ovakvoj situaciji.

Znaci u ponašanju zavisnika

Osobe koje su razvile problem sa uzimanjem kokaina gotovo neizbežno prolaze kroz promene raspoloženja, ulaze u sve češće konflikte sa porodicom i prijateljima, a mogu biti primetne i sklonosti ka anksioznom ponašanju. Do ovoga dolazi usled velike želje za kokainom, a pojedinci u želji za nabavljanjem sve većih doza neretko upadaju i u finansijske probleme, budući da je cena ovog narkotika izuzetno visoka.

Simptomi upotrebe kokaina

Za zavisnost od kokaina simptomi mogu izuzetno varirati u odnosu na sastav samog nakotika, odnosno od primesa koje se često dodaju, ali se najčešće javljaju:

• povećanje energije i uzbuđenja
  • povećana budnost i smanjena potreba za spavanjem
  • smanjeni apetit
  • povećana anksioznost i paranoja
  • ubrzano kucanje srca i povećan krvni pritisak
  • dilatacija (proširenje) zenica
  • znojenje i drhtanje
  • nepravilnosti u otkucajima srca
  • mučnina i povraćanje
Koji su simptomi i znaci zavisnosti od kokaina

Koji su neželjeni efekti zavisnosti od kokaina?

Iako mnogi smatraju da će uzimanjem kokaina iskusiti pozitivne efekte, nakon pola sata do sat vremena, ovi efekti blede i bivaju zamenjeni uvećanom anksioznošću i strahom. Tada može doći do brojnih zdravstvenih komplikacija, pa čak i fatalnog ishoda ukoliko se uzimaju veće količine ovog narkotika. Kod pojedinaca koji su već razvili jako izraženu zavisnost od kokaina, u situacijama kada se uzima kokain simptomi mogu biti još izraženiji, a rizik od nuspojava samo raste.

Kratkoročni efekti zavisnosti od kokaina

Kratkoročni efekti zavisnosti od kokaina uključuju:

• povećanu osetljivost na zvukove, svetla
  • osetljivost na dodir
  • osećaj euforije, samopouzdanja i energije
  • osećaj nemira i paranoje
  • ubrzani rad srca
  • gubitak apetita

Ovi kratkoročni efekti mogu trajati od nekoliko minuta do nekoliko sati, u zavisnosti od doze i načina uzimanja kokaina. Ako dođe do zavisnosti od kokaina, trajanje ovih pozitivnih efekata postaje sve kraće nakon svakog sledećeg uzimanja.

Dugoročni efekti zavisnosti od kokaina

Dugotrajna upotreba kokaina može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema, uključujući srčani i moždani udar, oštećenje bubrega i jetre, gubitak sluha i vida, te mentalne probleme poput depresije i anksioznosti.

Kada je u pitanju potentan narkotik kao kokain posledice mogu biti trenutne, čak iako u pređašnjim uzimanjima osoba nije imala nikakvih problema. Ovo je naročito značajno zbog činjenice da se kokain usled visoke cene često meša sa drugim supstancama da bi se dobilo na količini, time ga čineći još opasnijom supstancom. Pre nego što dođe do komplikacija, osobama koje dugoročno uzimaju ovaj narkotik se preporučuje da započnu lečenje zavisnosti od kokaina pod hitno i reše se ovog problema.

Kako i zašto počinje zavisnost od kokaina?

Zavisnost od kokaina može početi vrlo brzo nakon prve upotrebe. Kokain deluje na područja u mozgu koja su povezana s osećajem nagrade i zadovoljstva, što može dovesti do brzog razvijanja zavisnosti. Uz redovnu upotrebu kokaina, telo se navikava na drogu i zahteva veće doze da bi se postigao isti osećaj zadovoljstva. Ovo povećanje doze može dovesti do psihološke zavisnosti, a tada apstinencijalna kriza u slučaju prestanka uzimanja kokaina može uzrokovati neugodne simptome.

Kakav je tretman za zloupotrebu kokaina

Kakav je tretman za zloupotrebu kokaina?

Najefikasniji tretmani za zavisnost od kokaina obavljaju se unutar medicinske ustanove pod stalnim nadzorom lekara. Ovakvim lečenjem, pacijent zasigurno dobija najbolju šansu za postizanje potpunog oporavka. Pored toga, pravovremenim reagovanjem i primenom odgovarajućih terapija, svi neželjeni simptomi kao što su bol, nesanica i ostali elementi apstinencijalne krize su ovim načinom lečenja značajno umanjeni ili u potpunosti otklonjeni.

Kako započeti lečenje zavisnosti od kokaina?

Iako se smatra da fizička zavisnost od kokaina nije jako izražena, mentalni aspekat ovog oboljenja predstavlja problem mnogim osobama i sprečava ih da se okrenu zdravom životu. Pošto je izuzetno teško izboriti se sa opsesivnim mislima i potrebom za ovom supstancom, pomoć stručnjaka za lečenje zavisnosti od kokaina može predstavljati neophodnost.

Za mnoge osobe, započinjanje procesa lečenja predstavlja najveći izazov, pa stoga lečenje u renomiranoj ustanovi predstavlja najbolji izbor, jer tada pacijenti znaju da su u sigurnim rukama. Nakon prijema i inicijalnih razgovora, pacijenti prolaze kroz dijagnostiku, u toku koje se precizno određuje njihovo zdravstveno stanje i dobija uvid u stadijum zavisnosti.

Za svakog pacijenta se sastavlja jedinstven plan lečenja koji u najbržem roku donosi do oporavka tela, ali i rezultira potpunim otklanjanjem želje za kokainom.

Troškovi lečenja zavisnosti od kokaina

U odnosu na količinu kokaina koju osoba uzima i koliko često to radi, ali i zdravstvene slike osobe, lečenje zavisnosti od kokaina traje između dve i četiri nedelje. Naši medicinski konsultanti Vam mogu predstaviti tačno preporučenu dužinu tretmana kako bi se problem zavisnosti otklonio u potpunosti, uključujući i cenu lečenja.

Lekari

Stručnost lekarskog tima koji poseduje višegodišnje iskustvo u lečenju svih tipova zavisnosti, kao i primena modernih medicinskih tretmana čine našu kliniku jedinstvenom na ovim prostorima. U pređašnjim godinama osvojili smo brojne nagrade koje jasno ukazuju na naš kvalitet rada, ali uvek nastojimo da dodatno unapredimo tretmane koje nudimo i tome ćemo težiti i u budućnosti.

Svi članovi medicinskog osoblja koji su zaposleni na klinici Vorobjev dužni su da prate najnovije protokle za lečenje zavisnosti, a znanja i sertifikate stičemo na najvećim svetskim medicinskim sajmovima i skupovima koje redovno posećujemo.

„Nisam se osećao srećnim već nekoliko godina jer sam sebi zamerao što nisam mogao da se iskontrolišem. Kada bih uzimao kokain dejstvo bi se osećalo odmah i javilo bi se trenutno olakšanje, ali sam dobro znao da posle toga sledi još veća patnja. Doktori sa ove klinike su mi otvorili oči i sada sam uvideo da sam ja bez kokaina jedna sasvim druga osoba, a sada mogu time i da se ponosim.“

Svetozar K.

„Bio sam na odgovornom poslu punom stresa, pa sam vremenom počeo da uzimam kokain jer sam u tome nalazio novi izvor energije. Vremenom sam i taj posao izgubio, a zavisnost je ostala. Sada posle lečenja osećam se bolje nego ikad i rešio sam da se fokusiram na obaveze koje me ispunjavaju i da stavim svoje zdravlje na prvo mesto.“

Đorđe C.