• Srpski jezik
  • Iranski jezik
Postavite nam pitanje:
Posetite nas: Sremskih Boraca 2E, Beograd, Zemun - Srbija

Tretman zavisnosti od metadona, supstidola, suboteksa, suboksona

Detoksikacija od metadona, supstidola, suboteksa i suboksona traje 21 dan a po potrebi i duže. Namenjena je pacijentima koji koriste manje od 40-50 mg metadona, 400-500 mg Substitola ili 100 mg Oksikontina. Cilj detoksikacije je čišćenje organizma i savladavanje apstinencijalnog sindroma, fizičke krize i bolova usled prestanka konzumiranja opioida. Lečenje je bolničko i pacijent je 24 sata dnevno pod nadzorom lekara. U svakom trenutku pacijent može da dobije odgovarajuću pomoć, što čini proces maksimalno bezbolnim i ugodnim. Postoji nekoliko različitih tipova detoksikacije. Vrsta detoksikacije odabira se individualno na osnovu dijagnostike i analiza nekoliko važnih faktora: supstance i doze koja se konzumira, dužine konzumiranja i eventualno drugih zdravstvenih problema pacijenta.

Tretman kod zavisnosti od metadona i supstitola || Dr Vorobjev

Najčešći znaci zloupotrebe Metadona i Supstidola

• Kombinacija metadona i heroina;
  • Kombinacija metadona sa lekovima i alkoholom;
  • Laganje doktora o jačini apstinencijalne krize da bi se nabavile veće doze Metadona i Substidola;
  • Uzimanje većih doza od prepisanih;
  • Nabavljanje Metadona i Substidola na ulici.

Metadon se obično konzumira oralnim putem, ili intravenski, u tom slučaju izaziva jače efekte. Simptomi opioidne intoksikacije su senzacije unutrašnje udobnosti i prijatne težine u telu, stanje opuštenosti, topline i pospanosti, pad telesne temperature i krvnog pritiska, usporavanje rada srca i disanja.

Ukoliko se metadon ili supstidol dugotrajno upotrebljavaju javljaju se simptomi poput grčeva u želucu, pojačanog znojenja, karijesa, mučnine, neredovnih menstrualnih ciklusa, bolova u mišićima i zglobovima, svraba, naleta jeze, kožnog osipa, hroničnog zatvora, smanjenja seksualnog nagona i gojaznosti.

Lečenje bolesti zavisnosti od Metadona i Substidola

Faze detoksikacije

1. Dijagnostika – prva i veoma važna faza lečenja. Suština dijagnostike je da se proceni fizičko i psihičko stanje pacijenta. Za procenu fizičkog stanja pacijenta standardni dijagnostički pregled podrazumeva:

• urin test
• testove na hepatitis B i C, HIV infekciju
• opštu analizu krvi
• biohemijsko ispitivanje krvi
• pregled lekara interniste

Za procenu psihičkog stanja pacijenta standardni dijagnostički pregled podrazumeva psihodijagnostiku (psihološke testove koji utvrđuju nivo zavisnosti, u kojoj meri su izražene posledice konzumiranja opiata po mentalno zdravlje, da li postoje znaci psihičkih poremećaja, da li je prisutna depresija, koliki je stepen motivacije za izlečenjem, samokritičnost i očuvanje voljnih mehanizama.)

Nakon dijagnostike, rezultate razmatra tim lekara kako bi se napravila strategija i plan lečenja. U slučaju da se dijagnostikom otkriju ozbiljnija odstupanja u testovima, prisustvo faktora rizika, ili pacijent ima hronične propratne bolesti, po potrebi se organizuju dodatna ispitivanja i propisuje terapija za propratne bolesti. U zavisnosti od problema, može se uraditi MRT, EEG, ultrazvuk, rentgen, endoskopija, analize koncentracije medikamenata i narkotika, pregledi kardiologa, neurologa, endokrinologa, infektologa itd. Pomenuta dodatna ispitivanja ne ulaze u cenu ovog paketa lečenja i dodatno se plaćaju.

2. Detoksikacija – U zavisnosti od rezultata dijagnostike, za svakog pacijenta ponaosob se bira odgovarajuća metoda detoksikacije, odnosno kompleks metoda koje će u njegovom slučaju dati najbolji rezultat. Kompleks metoda uključuje UBOD (ultra brzu detoksikaciju od opijata), Neurodžet (N.E.T.) terapiju, farmakoterapiju, specijalne infuzije sa vitaminima, hepatoprotektorima. Izuzetno je važno da detoksikacija bude brza, da pacijent ne oseća i ne trpi bol, da se san i apetit pacijenta vrate u normalu, da raspoloženje pacijenta postane stabilno, da više nema ni anksioznosti ni depresije.

• UBOD – Ultra brza detoksikacija je moderna i izuzetno efikasna metoda koja ima za cilj da ubrza proces čišćenja organizma i da istovremeno smanji intenzitet neprijatnih simptoma krize kao i da ih skrati. Sprovodi se kada se dijagnostikom utvrdi da ne postoje kontraindikacije za ovu vrstu detoksikacije. Tokom ultra brze detoksikacije pacijent se nalazi pod anestezijom 6-8 sati tokom dana, postepeno mu se uvode antagonisti opijata, obično nalokson ili naltrekson i na taj način se receptori oslobađaju opijata. Suština ultra brze detoksikacije je da najveći deo simptoma krize pacijent prevaziđe u snu kada ne oseća nikakve bolove. Kada se probudi najjači deo krize je već prošao. Čak i ako nakon budjenja ostanu neki minimalni simptomi krize, njihov intenzitet je značajno smanjen i lako se mogu otkloniti tradicionalnin neopijatskim analgeticima.  Tokom procesa detoksikacije pacijent prolazi 2 ili 3 ovakve procedure.

• N.E.T. – Neuro džet terapija jemetoda kojom se pomoću Neuro džet aparata specijalnim impulsima utiče na neurone u mozgu odgovorne za lučenje endorfina. Naša prirodna zaštita od šoka, bola, stresa zasnovana je na prirodnim opioidima koje proizvode neuroni. Kada osoba konzumira narkotike praktično se prekida lučenje naših prirodnih opioida. Neuro džet je mali elektronski aparat koji upravo normalizuje nivo dopamina i endorfina u mozgu. Stimulacija Neuro jet aparatom je bezbolna.

neuro džet aparat lečenje zavisnosti

Pacijent oseća samo slabo golicanje i vibracije. Frekvencija i intenzitet impulsa je kompjuterski kontrolisan. U roku od 15-20 minuta apstinencijalni simptomi nestaju, odnosno njihov intenzitet se smanjuje za 70-80%.

• Farmakoterapija – Ovo je jedan od elemenata detoksikacije. U zavisnosti od rezultata dijagnostike tokom detoksikacije koristi se kombinacija medikamenata koja otklanja osnovne simptome apstinencijalne krize, preparati koji ulaze u mnoge standarde pain management-a i obezbeđuju dobru zaštitu od bola. U slučaju razdražljivosti, disforije, sniženog raspoloženja, nervoze, nesanice koriste se psihostabilizatori, hipnotici, antidepresivi. Zbog često poremećene ishrane, nedovoljnog ili prekomernog apetita u terapiju se uvode fermenti koji olakšavaju sposobnost asimilacije hrane, aminokiseline, vitamini. Takođe je predviđena terapija za otklanjanje posledica upotrebe narkotika – inhalacije za čišćenje pluća, specijalne infuzije sa neurometabolicima, nootropima za poboljšanje procesa razmene u mozgu, sa hepatoprotektorima za regeneraciju jetre. Svi preparati koji se koriste u farmakoterapiji su bezbedni i ne mogu da stvore zavisnost.

3. Fizioterapija – Fizioterapija podrazumeva kombinaciju terapija – fizikalnu, medicinsku ili masažu dubokog tkiva. Masaža deluje umirujuće i relaksirajuće. Kada osoba prolazi kroz proces odvikavanja,nivoi dopamina su niži nego kod osoba koje nisu zavisnici. Masaža pomaže u normalizaciji procesa izlučivanja dopamina kod osoba koje prolaze kroz proces odvikavanja. Masaža takođe pomaže u detoksikaciji tako što ubrzava cirkulaciju krvi i limfe i na taj način ubrzava proces izbacivanja otrovnih materija iz organizma.

4. Farmakološka blokada – Na kraju lečenja predviđena je farmakološka blokada u vidu implanta (Naltrekson). Smisao ove procedure je u tome što su dejstvom Naltreksona opijatski receptori pacijenta blokirani, pa se uzimanjem heroina, tramala, metadona, ne postže euforija i slična osećanja i ne provocira recidiv i povratak ka narkoticima. Naltrekson implanti ne ulaze u cenu paketa produžene detoksikacije i dodatno se plaćaju.

5. Ambulantno lečenje – Po završetku detoksikacije pacijent dobija otpusnu listu sa preporučenom terapijom i savetima za podržavanje stabilne apstinencije. Cilj ambulantnog lečenja jeste pre svega očuvanje rezulatata koji su postignuti tretmanima na našoj klinici.

Naš program obuhvata i transport pacijenta od aerodroma ili stanice do naše klinike kao i povratak nakon lečenja. Na našoj klinici, lekari i medicinske sestre su 24 časa dnevno i sedam dana u nedelji na raspolaganju pacijentima. Svi lekari su sertifikovani anasteziolozi, psihijatri i psiholozi sa 10-25 godina iskustva. Klinika zapošljava više od 60 ljudi. O bezbednosti pacijenata i osoblja brine angažovanoobezbeđenje. Objekat je i pod video-nadzorom.

Dr Vorobjev - Tretman kod zavisnosti od metadona i supstitola

Poslednje sa našeg bloga

Bolesti koje izaziva upotreba heroina

Bolesti koje izaziva upotreba heroina mogu biti fatalne, što potvrđuju i statistički podaci. Naime, znaci heroinske zavisnosti se sreću kod

Znaci heroinske zavisnosti

Znaci heroinske zavisnosti poznati su više od 100 godina. Heroin je jedna od najjačih supstanci koja je ikada otkrivena. Iako

Koliko je opasno samostalno skidanje sa droge?

Droga menja život pojedinca iz korena, uništavajući sve nade, želje i planove pred sobom. Nažalost, iako pojedinac koji uzima narkotike