Lečenje zavisnosti od ketamina

Zloupotreba ketamina se značajno povećala u poslednjih 20 godina, a usled toga, zavisnost od ketamina danas pogađa veliki broj ljudi. Njegova popularnost kao rekreatvine ili klupske droge, kao i pogrešno uverenje da nije mnogo adiktivan, dovela je do toga da zavisnost od ketamina bude u porastu, naročito među mladim ljudima.

Lečenje zavisnosti od ketamina

Šta je ketamin?

Ketamin je anestetik koji se već decenijama koristi u medicinskim procedurama kod ljudi i životinja, a u skorije vreme i u tretmanima za depresiju, hronični bol, bipolarni poremećaj i anksioznost. Kao anestetik deluje vrlo brzo, za nekoliko sekundi, a dejstvo prestaje za oko 30 minuta što ga čini pogodnim za hitne medicinske intervencije koje traju kratko.

Ketamin je dugo prisutan i kao ilegalan narkotik koji je popularan zbog svog disocijativnog i halucinogenog dejstva. Nažalost, seksualni prestupnici ga često upotrebljavaju da bi omamili i onesposobili svoje žrtve jer nema miris i ukus, pa se može neprimetno podmetnuti u piće. Ketamin je poznat i po tome što utiče na pamćenje i izaziva amneziju pa postoji mogućnost da se žrtva napada neće ni sećati.

Ketamin je izuzetno adiktivna droga i odvikavanje od ketamina može biti dug i mučan proces ukoliko se ne zatraži profesionalna pomoć.

Efekti zloupotrebe ketamina

Zloupotreba ketamina dovodi do stanja euforije, potpune opuštenosti i odvojenosti od stvarnosti. Korisnici to stanje opisuju kao „vantelesno iskustvo“, „stapanje sa okolinom“ ili „stanje blaženstva i potpune sreće“. Ketamin pruža korisniku psihodelično iskustvo odvojenosti od tela i stvarnosti koje podseća na san i često uključuje i halucinacije.

Međutim, ketamin je nepredvidiv i vrlo ga je teško dozirati, posebno kada se uzima uz alkohol ili druge narkotike. Kada su u pitanju ketamin tablete neželjena dejstva mogu se javiti i nakon uzimanja vrlo male količine ovog narkotika. Naročito je opasan jer može da parališe i onesposobi korisnika da zatraži pomoć ako dođe do predoziranja. Najčešći uzrok smrti od ketamina je prestanak disanja.

Pored toga, bilo da se ketamin ubrizgava injekcijom, ušmrkava, puši ili se uzimaju ketamin tablete, mogu se javiti brojna neželjena dejstva kao što su:

• ubrzan rad srca
  • visok krvni pritisak
  • ukočenost mišića
  • problemi sa disanjem
  • flešbekovi i halucinacije
  • paranoja
  • gubitak svesti
  • smrt

Znaci i simptomi zavisnosti od ketamina

Znaci koji mogu ukazivati da postoji zavisnost od ketamina mogu bit fizički, psihološki i bihevioralni. Ovi znaci su naročito primetni ako uz ketamin narkomanija takođe nastupi, odnosno ako se uz lek uzimaju i određene vrste droge.

Fizički simptomi

Fizički simptomi koji se javljaju u slučaju da se razvila zavisnost od ketamina su:

• loša koordinacija
  • insomnija
  • stanje slično transu
  • iritabilnost
  • brzi pokreti očiju
  • otežan govor
  • mučnina
  • raširene zenice

Postoji opasnost i od ozbiljnijih problema kao što su:

• problemi sa bešikom
  • problemi sa disanjem
  • gubitak svesti
  • kardiovaskularni problemi
  • konvulzije
  • paraliza
  • koma

Znaci i simptomi zavisnosti od ketamina

Pored fizičkih, zavisnost od ketamina izaziva i određene psihološke probleme. Mogu se javiti:

• konfuzija
  • dezorijentisanost
  • ošamućenost
  • nedostatak pažnje
  • nemir
  • flešbekovi
  • halucinacije
  • amnezija
  • depresija
  • paranoja

Zavisnost od ketamina možete prepoznati i prema određenim simptomima ponašanja kao što su:

• stalna potreba za ketaminom
  • udaljavanje od porodice i prijatelja
  • zapostavljanje svakodnevnih obaveza
  • zapostavljanje lične higijene
  • mešanje ketamina sa alkoholom i drugim narkoticima
  • napuštanje aktivnosti u kojima se nekad uživalo
  • utisak da je osoba odlutala i da je odvojena od stvarnosti

Posledice upotrebe ketamina

Posledice ketamina, naročito nakon dugotrajne upotrebe, mogu biti vrlo teške. Osim što je adiktivan, ketamin ozbiljno narušava fizičko i mentalno zdravlje. Može izazvati:

• Oštećenje jetre
  • Oštećenje bubrega
  • Oštećenje mozga
  • Oštećenje bešike

Bešika usled upotrebe ketamina može biti toliko oštećena da se mora operisati, a u pojedinim slučajevima i potpuno odstraniti. Ako se tokom više godina i u ogromnim količinama uzima ketamin predoziranje može dovesti do otkazivanja vitalnih organa u najtežim slučajevima.

Posledice upotrebe ketamina

Vrste lečenja zavisnosti od ketamina

Za lečenje zavisnosti od ketamina postoji više različitih pristupa. Najčešće se koristi medikametozna terapija u kombinaciji sa psihoterapijom. Pored toga, postoji i niz procedura i pomoćnih sredstava koji mogu u velikoj meri olakšati proces lečenja.

Lečenje zavisnosti od ketamina uz pomoć lekova

Lečenje ovog tipa oboljenja podrazumeva i upotrebu lekova. Pre svega, lekovi se koriste u procesu detoksikacije da bi se ublažili simptomi apstinencijalne krize. Koji i kakav lek ketamin zavisnost zahteva, odlučuje lekar na licu mesta na osnovu stanja zavisnika i težine njegove zavisnosti.

Lekovi se mogu koristiti i u procesu rehabilitacije, ukoliko je potrebno, za tretiranje posledica zavisnosti, kao što su anksioznost ili depresija, kao i propratnih mentalnih bolesti, ukoliko ih ima.

Bihevioralna terapija za zavisnost od ketamina

Za lečenje zavisnosti od ketamina, kada je u pitanju psihička zavisnost, najbolje se pokazala bihevioralna terapija. Kroz bihevioralnu terapiju pacijenti se suočavaju sa korenima i uzrocima svoje zavisnosti, preispituju svoje stavove i ubeđenja, oslobađaju se starih, neadekvatnih obrazaca ponašanja i formiraju nove, korisne obrasce ponašanja, stiču veštine koje će im pomoći da se izbore sa izazovima svakodnevnog života bez pribegavanaj narkoticima, itd.

Stacionarno lečenje u odnosu na ambulantno lečenje zavisnosti

Klinike za lečenje bolesti zavisnosti potencijalnim pacijentima omogućavaju dva oblika lečenja – stacionarni i ambulantni. Stacionarno lečenje podrazumeva boravak na klinici i pruža niz pogodnosti, kao što su boravak u zdravoj atmosferi punoj podrške i u prijatnom ambijentu uz stalnu medicinsku pažnju. Ambulantno lečenje, sa druge strane, ima svoje prednosti u kasnijim fazama lečenja.

Stacionarno lečenje

Stacionarno lečenje se izričito preporučuje u prvoj fazi lečenja, tokom procesa detoksikacije. Boravak na klinici omogućava pacijentu da u svakom trenutku dobije adekvatnu promoć. Znajući da simptomi apstinencijalne krize mogu biti veoma teški i promenljivi, stalno prisustvo lekara i mogućnost da odreaguju trenutno mogu pružiti pacijentu dodatnu sigurnost i osećaj bezbednosti.

Ambulantno lečenje

Nakon detoksikacije, sledi period rehabilitacije koji se odvija ambulantno. Skidanje sa ketamina je dugotrajan proces jer psihička zavisnost traje još dugo nakon fizičke. Ambulantno lečenje prodrazumeva povremene dolaske na kliniku radi kontrola, savetovanja, psihoterapije i učestvovanja u grupama podrške.

Vrste lečenja zavisnosti od ketamina

Faze lečenja zavisnosti od ketamina u klinici Dr Vorobjev

U Klinici dr Vorobjev, lečenje zavisnosti od ketamina se odvija u tri faze. To su:

1. DIJAGNOSTIKA
  2. DETOKSIKACIJA
  3. REHABILITACIJA

Tokom sve tri faze pacijent ima svu potrebnu pomoć i podršku da bi odvikavanje od ketamina prošlo što prijatnije i uspešnije.

Dijagnoza zavisnosti od ketamina

Lečenje zavisnosti od ketamina počinje dolaskom pacijenta na kliniku i iskrenim i otvorenim razgovorom sa psihologom. Nakon toga slede pregledi psihijatra, lekara interniste i specijaliste po potrebi. Rade se i detaljne biohemijske analize. Sve u cilju stvaranja što preciznije slike o stanju pacijenta i težini njegove zavisnosti da bi se napravio što bolji i prilagođeniji individualni plan lečenja.

Detoksikacija od ketamina

Kada se dijagnostikuje zavisnost od ketamina i napravi individualni plan lečenja, prvi naredni korak je detoksikacija. Detoksikacija je čišćenje organizma od prisustva ketamina i oslobađanje od fizičke zavisnosti. Postoje različite procedure za detoksikaciju. Lekari određuju onu koja je najbolja za pacijenta. Tokom detoksikacije, simptomi apstinencijalne krize, koji mogu biti mučni i bolni, se svode na najmanju moguću meru. Lekari neprekidno nadgledaju proces i prilagođavaju terapiju potrebama pacijenta.

Odvikavanje od ketamina

Odvikavanje od ketamina se završava procesom rehabilitacije koji traje oko godinu dana i nudi pacijentima pomoć i podršku na putu do konačnog ozdravljenja. Rehabilitacija podrazumeva povremene dolaske na kliniku zbog kontrola, razgovora sa psihologom, psihoterapije i učestvovanja u grupama podrške. U tom periodu pacijent rešava probleme koji su ga doveli do zavisnosti i posledice dugogodušnje zavisnosti. Cilj je da se konačno izbori sa zavisnošću u okruženju punom podrške i uz svu potrebnu pomoć.

Uspešnost lečenja zavisnosti od ketamina

Lečenje ove vrste zavisnosti na Klinici dr Vorobjev je vrlo uspešno. Ponosni smo na izuzetno visok procenat izlečenih pacijenata koji su se vratili svom životu na još bolji kvalitetniji način. O uspešnosti lečenja najbolje govore njihova iskustva i pohvale.

Troškovi lečenja zavisnosti od ketamina

Cij naše klinike je da svakom pacijentu omogući najbolju uslugu i medicinsku negu. Iz tog razloga, pravimo individualni plan lečenja za svakog pacijenta ponaosob. Stoga, cene lečenja mogu varirati. Ukoliko ste zainteresovani za lečenje zavisnosti od ketamina na našoj klinici, dođite da nas posetite i uputićemo vas u sve pojedinosti i moguće troškove. Pored toga, možete kontaktirati naše medicinske savetnike koji će ljubazno odgovoriti na svako vaše pitanje.

Doktori

Veoma smo pažljivi u izboru svojih lekara i medicinskog osoblja. Naši doktori su eksperti u svojim oblastima i poseduju godine iskustva u radu sa pacijentima. U toku su sa najnovijim svetskim trendovima u lečenju bolesti zavisnosti i obučeni da primenjuju najsavremenije metode lečenja. Pružiće vam najbolju moguću negu i biće tu za svako vaše pitanje i nedoumicu. Želimo da u prijatnoj i opuštenoj atmosferi prođete ceo proces lečenja i vratite se normalnom životu osnaženi i preporođeni.

Klinika dr Vorobjev poseduje sve potrebne patente i sertifikate za metode i aparate koje koristi u lečenju bolesti zavisnosti.

1. Mihajlo G.

„Počeo sam da uzimam ketamin sa društvom, kao klinac, po žurkama. Bilo mi je neverovatno dobro, nikad ništa bolje u životu nisam doživeo. Ali nije dugo trajalo. Posle godinu, dve, sve je krenulo nizbrdo. Izvukao sam se samo zahvaljujući lekarima sa Klinike dr Vorobjev. Svaka im čast na strpljenju i znanju!“

2. Valentina S.

„Kad sam imala 15, umrla mi je majka. Depresija me je uvukla u vrtlog zavisnosti. Ketamin mi je pružio sve što mi je trebalo. Ugušio je bol, a ja sam se potpuno odvojila od stvarnosti. Ali sam to skupo platila. Muke koje sam doživela kad sam htela da se skinem su bile strašne. Samo zahvaljujući lekarima ove klinike sam se izvukla zdrava i čitava.“

Popunite upitnike

Ukoliko imate specifično pitanje za nas o bolestima zavisnosti ili psihičkim poremećajima molimo Vas da popunite online formular kako bi Vam specijalisti bolnice Dr Vorobjev dali najbolje odgovore.

Pregled sadržaja