Zavisnost od marihuane je medicinski poremećaj koji se karakteriše teškim, ponavljajućim uzimanjem kanabisa uprkos negativnim posledicama. Osobe koje pate od ove vrste zavisnosti mogu doživeti fizičku, psihološku i socijalnu štetu. Srećom, postoji lečenje koje može pomoći ljudima da prevaziđu zavisnost i vrate se normalnom životu.

Lečenje i rehabilitacija zavisnosti od marihuane

Šta je zavisnost od marihuane

Zavisnost od marihuane je psihička i/ili fizička potreba za konzumiranjem kanabisa, što dovodi do problema u kontroli uzimanja ove supstance i negativnih posledica na različitim aspektima života. Marihuana sadrži aktivni sastojak THC koji utiče na funkcionisanje mozga, a redovno korišćenje može dovesti do tolerancije, što znači da je potrebna sve veća doza da bi se postigao željeni efekat. Otkrivanje zavisnosti je važno kako bi se pružila odgovarajuća pomoć i lečenje.

Legalizacija marihuane u Srbiji

Pitanje legalizacije ove supstance u Srbiji je tema koja je u poslednjih nekoliko godina postala aktuelna. Uprkos tome što se marihuana u medicinske svrhe koristi u nekim zemljama sveta, u Srbiji je i dalje zabranjena, kako u medicinske tako i u rekreativne svrhe. Ipak, u poslednje vreme se sve više čuju različita mišljenja o legalizaciji, pri čemu su zagovornici legalizacije skloni da istaknu njene potencijalne koristi, dok protivnici upozoravaju na moguće negativne posledice po društvo i pojedince.

Trenutno, u Srbiji se sprovode različite mere kontrole i kažnjavanja za posedovanje i prodaju marihuane, a mnogi smatraju da bi legalizacija ove supstance omogućila bolju kontrolu nad njenom upotrebom i smanjila štetu koju ova supstanca može da izazove. U svakom slučaju, pitanje legalizacije ove vrste narkotika u Srbiji je kompleksno i zahteva temeljnu analizu pre donošenja bilo kakve odluke.

Dejstvo marihuane i uzroci zavisnosti

Dejstvo marihuane na organizam je složeno i može varirati u zavisnosti od količine uzete supstance, načina konzumiranja i individualne tolerancije. Ova biljka ima psihotropna svojstva, što znači da može uticati na raspoloženje, emocije i percepciju. Uz to, redovno konzumiranje može dovesti do fizičke i psihičke zavisnosti. Neki od uzroka zavisnosti su nasledni faktori, socijalni i psihološki stresori, kao i rani početak konzumiranja. Važno je napomenuti da se zavisnost od marihuane može razviti kod bilo koga, bez obzira na dob, obrazovanje ili društveni status.

Faze zavisnosti od kanabisa

Zavisnost od kanabisa je kompleksan proces koji se sastoji od više faza. Upravo zbog toga, važno je da se osoba koja pati od zavisnosti prepozna u kojoj se fazi nalazi kako bi dobila adekvatnu pomoć i podršku. Sledeće su faze zavisnosti od kanabisa:

Eksperimentalno korišćenje

Redovno korišćenje

Zloupotreba

Zavisnost

Važno je napomenuti da ove faze nisu univerzalne i da se mogu razlikovati od osobe do osobe, ali je ovo opšti okvir koji može biti od pomoći da se razume ovaj tip zavisnosti.

Faze zavisnosti od kanabisa

Znaci i simptomi konzumiranja marihuane

Posledice pušenja ovog narkotika ogledaju se kroz fizičke i psihološke simptome. Važno je prepoznati ove simptome na vreme kako bi se započelo lečenje zavisnosti. U tekstu ispod ćemo pogledati više efekata kroz koje se prepoznaje osoba koja ima problem sa uzimanjem kanabisa.

Fizički simptomi

Zavisnost od marihuane može se ogledati kroz ispoljavanje sledećih fizičkih simptoma:

• Povećan apetit
  • Suva usta
  • Crvenilo očiju
  • Smanjena koordinacija i gubitak ravnoteže
  • Ubrzan srčani ritam
  • Mučnina i povraćanje
  • Glavobolje
  • Znojenje

Ovi simptomi se obično pojavljuju nakon kratkotrajne upotrebe i obično nestaju nakon nekoliko sati. Međutim, kod zavisnika koji redovno konzumiraju marihuanu, ovi simptomi mogu postati hronični i ozbiljniji.

Psihološki simptomi uzimanja marihuane mogu biti različiti kod svake osobe i zavise od faktora kao što su količina i frekvencija upotrebe, a oni uključuju:

• Promene raspoloženja (npr. euforija, anksioznost, depresija)
  • Poremećaje spavanja (npr. nesanica)
  • Probleme s koncentracijom i pamćenjem
  • Paranoju i strahove
  • Povećanu impulsivnost i rizično ponašanje

Važno je napomenuti da ovi simptomi mogu biti privremeni ili trajni i da se razlikuju kod svake osobe. Ako imate neke od ovih simptoma i brinete o svom zdravlju, preporučuje se da se obratite stručnjaku za savet i podršku, a ukoliko je to potrebno, i kako bi se započelo lečenje zavisnosti od marihuane.

Simptomi odvikavanja od marihuane mogu se manifestovati na različite načine. Neki od najčešćih simptoma ponašanja uključuju:

• Preokupiranost marihuanom i stalnu potrebu za njenim korišćenjem.
  • Smanjenje interesovanja za druge aktivnosti, hobije i druženje sa prijateljima i porodicom.
  • Gubitak motivacije i smanjenu produktivnost na poslu ili u školi.
  • Finansijske probleme usled trošenja novca na kupovinu narkotika.
  • Skrivanje uzimanja ove supstance od porodice i prijatelja.
  • Probleme sa zakonom zbog posedovanja ili prodaje droge.
  • Povećanje rizika od nebezbednih situacija, poput vožnje pod uticajem narkotika.

Ovi simptomi ponašanja kod zavisnika mogu se razlikovati od osobe do osobe i mogu varirati u intenzitetu.

Da li je moguće samostalno prevazići zavisnost od marihuane?

Prevazilaženje zavisnosti samostalno je moguće, ali je to veoma težak proces i često zahteva stručnu pomoć, posebno ukoliko postoji fizička zavisnost od marihuane, ili se marihuana uzima uz druge narkotike.

Osobe koje žele samostalno da prestanu sa korišćenjem ovog narkotika mogu da isprobaju neke tehnike kao što su postavljanje ciljeva, izbegavanje okidača, vežbanje i promena načina života. Međutim, u težim slučajevima kada postoji zavisnost od marihuane, može biti potrebno stručno savetovanje, detoksikacija organizma od marihuane, medicinsko praćenje i terapija kako bi se postigao uspeh u odvikavanju.

Da li je moguće samostalno prevazići zavisnost od marihuane

Proces i faze lečenja zavisnosti od marihuane u klinici Dr Vorobjev

Klinika Dr Vorobjev je jedna od najpoznatijih i najuspešnijih klinika za lečenje zavisnosti u Srbiji, a pruža i specijalizovane programe za lečenje zavisnosti. Proces lečenja obično se sastoji od nekoliko faza, uključujući medicinsku detoksikaciju, psihoterapiju i rehabilitaciju. Klinika Dr Vorobjev pristupa lečenju zavisnosti sa multidisciplinarnog i individualnog aspekta, prilagođavajući tretman svakom pacijentu prema njegovim specifičnim potrebama i karakteristikama zavisnosti.

Prosečno trajanje tretmana marihuane

Prosečno trajanje lečenja zavisnosti može varirati u zavisnosti od individualnog slučaja, stepena zavisnosti, dužine trajanja zloupotrebe i drugih faktora. U klinici Dr Vorobjev, tretman zavisnosti je prilagođen potrebama pacijenta i može trajati do mesec dana stacionarno, uz godinu dana ambulantnog lečenja. Tokom tretmana, pacijenti prolaze kroz različite faze koje uključuju medicinsku detoksikaciju, psihološku i socijalnu terapiju, kao i program za povratak u svakodnevni život. Nakon završetka tretmana, važno je nastaviti sa praćenjem i podrškom kako bi se smanjio rizik od ponovne upotrebe i održao dugotrajni oporavak.

Efektivnost lečenja zavisnosti od marihuane

Lečenje zavisnosti može biti efektivno ako se pravilno primenjuje. Kao i kod većine zavisnosti, uspeh lečenja zavisi od niza faktora, uključujući motivaciju osobe da se oporavi, kao i kvalitet lečenja. Klinika Dr Vorobjev, koja se bavi lečenjem zavisnosti, primenjuje holistički pristup koji obuhvata medicinsko, psihološko i socijalno lečenje. Efektivnost ovog pristupa se ogleda u visokoj stopi uspeha u lečenju, gde više od 85% pacijenata uspešno savlada zavisnost od marihuane.

Troškovi lečenja zavisnosti od marihuane

Zavisnost od marihuane može ostaviti različite posledice po organizam pojedinca. U zavisnosti od toga koliko su istaknuti simptomi odvikavanja, prema potrebama pacijenta pravi se plan oporavka, uz preporučenu terapiju i dužinu lečenja. Nakon toga, dobija se tačan uvid u sve detalje lečenja, koji obuhvataju i neophodne troškove.

Lekari

Klinika Dr Vorobjev je vodeća ustanova u Srbiji koja se bavi lečenjem zavisnosti od droga, alkohola i kockanja. Na klinici radi tim stručnjaka koji se sastoji od psihijatara, psihologa, medicinskih sestara i drugih terapeuta. Lekari na klinici koriste najsavremenije metode lečenja zavisnosti od droga, uključujući terapiju za zavisnost od marihuane, individualne i grupne terapije, kao i farmakološke terapije koje pomažu u smanjenju simptoma odvikavanja.

Naša ustanove poseduje licence za rad iz oblasti zdravstva, koji su potvrda da klinika ispunjava sve neophodne uslove za pružanje zdravstvenih usluga u skladu sa zakonom. Pored toga, metode lečenja koje su razvijene na klinici Vorobjev su zaštićene brojnim patentima koji potvrđuju da naša ustanova primenjuje najviše standarde kvaliteta u svom radu.

„Nisam mislio da se zavisnost od marihuane može desiti nekome poput mene, jer sam se godinama bavio sportom, bio istaknut đak i ponos svojih roditelja. Nažalost, na svojoj koži sam osetio koliko zavisnost može biti moćna i koliko menja i samu ličnost čoveka vremenom. Da bih se vratio starom sebi, došao sam ovde na lečenje, i mislio da je to bila odlična odluka. Jedva čekam da svima pokažem da sam uspeo da se izborim sa svojim demonima.“

Marko P.

„Zavisnost od marihuane kroz koju sam prolazila je jako zabrinula moje roditelje, jer su pre svega bili uplašeni da ću vremenom početi da uzimam i druge supstance, pa sam došla na lečenje da bih odmah rešila sve probleme. Zahvalna sam im što su na tome insistirali, jer se konačno osećam slobodno i samouvereno da ću izdržati u svojoj želji da nikada više ne padnem u iskušenje da se vratim svojim porocima.“

Aleksandra Z.