Hepatitis B i C – česti pratioci bolesti zavisnosti

22/11/2023

Hepatitis B i C predstavljaju upalne bolesti jetre. Mogu biti izazvane spoljašnjim faktorima ili imunim i metaboličkim procesima, a prenose se prodorom kroz kožu i sluzokožu.
Hepatitis B i C se razvijaju u dva oblika.

Akutni se leči samo simptomatski, infuzijama, vitaminima i određenom ishranom.

Za razliku od njega, hronična forma označava da je virus prisutan u organizmu najmanje 6 meseci. U 7 odsto slučajeva akutni hepatitis B prelazi u hronični. Ukoliko je virus prenet sa majke na novorođenče razvija se uvek u hroničnom obliku. Dok hepatitis C čak kod 80 odsto pacijenata postaje hronični, dovodeći često do ciroze ili karcinoma jetre.
Prema statističkim podacima preko 2 milijarde ljudi u svetu boluje od hepatitisa B ili C. Nažalost, oko milion njih godišnje umre. Te se ove bolesti opravdano smatraju velikim zdravstvenim problemom.

Procenjuje se da su hepatitis B i C postojali još u bronzano doba

U arheološkim nalazištima otkriveni su posmrtni ostaci stari 4.500 godina na kojima je potvrđeno prisustvo virusa. Što je opovrglo mišljenje da su hepatitis B i C nastali u Novom svetu i proširili se Evropom u 16. veku.
Najraniji zapis o epidemiji izazvanoj virusom hepatitisa dao je Lurman 1885. godine. On je primetio da je skoro 200 radnika na brodogradilištu, nakon dobijene vakcine za zaštitu od malih boginja, koja je sadržala limfom drugih radnika, dobilo žuticu i virus.
Ipak, tek 1966. godine američki genetičar Baruch Blumberg zvanično je izolovao hepatitis B. Deceniju kasnije Harvey J. Alter, načelnik Odeljenja za infektivne bolesti na Odseku za tranfuzionu medicinu Nacionalnog zdravstvenog instituta je potvrdio prisustvo hepatitisa C. Što je predstavljalo osnovu za skrining metode i utvrđivanje uzroka bolesti.

Razlika između hepatitisa B i C

Iako hepatitis B i C spadaju u istu grupu, zapravo, ih izazivaju različiti virusi. Pa mogu da pokazuju i različite simptome.
Hepatitis B izaziva istoimeni virus. Karakteristični simptomi su bol u abdomenu i zglobovima, taman urin, pojave groznice i osećaj slabosti.

Hepatitis B i C

Hepatitis C je zapaljenja jetre izazvano virusom hepatitisa tipa C. U prvoj fazi bolest ne pokazuje ikakve znake. Pa više od polovine zaraženih i ne zna da u svom telu ima ovaj virus. Ispoljava se u vidu hroničnog umora, žutice, gubitka apetita, zadržavanja tečnosti u donjem delu stomaka, svraba kože. Česta krvarenja i pojava modrica, takođe, su simptomi hepatitisa C.

Hepatitis B i C se vezuju za zavisnost od heroina i kokaina

Pod dejstvom psihoaktivne supstance narušena je zdrava procena, te je osoba sklona rizičnim seksulanim odnosima. Čime preti velika opasnost od dobijanja mnogih zaraznih bolesti, uključujući i hepatitis B i C.
S obzirom da je reč o izdržljivom virusu, koji može da preživi do 6 nedelja na suvim površinama, rizik je dodatno povećan kod intravenskih korisnika.
Naime, zajednička ili ponovna upotreba igala i špriceva dovodi najčešće do širenja virusa. Čak i dodir male, gotovo nevidljive, količine zaražene krvi može se dalje putem prstiju preneti na opremu za intravensko unošenje narkotika. Samim tim, povećana je verovatnoća za prenos infekcije.
Da je reč o ozbiljnoj ugroženosti zdravlja govori i podatak da čak 80 odsto osoba koje imaju problema sa zavisnošću pate od nekog oblika hepatitisa. Upravo zbog toga na klinici Dr Vorovjev tretman zavisnosti od heroina, kokaina i alkohola podrazumeva i lečenje od ovog virusa.

Najsavremenije metode lečenja hepatitisa B i C

Lečenje zavisnosti od heroina, kao i tretman zavisnosti od alkohola na klinici Dr Vorobjev polaze od dijagnostike, tj. sagledavanja opšteg psiho-fizičkog stanja pacijenta. Tom prilikom se pored opštih testova krvi i urina, vrše i testove na hepatitis B i C, HIV infekciju.
Ukoliko se utvrdi bolest jetre primenjuju se, najpre, odgovarajuće regenerativne metode.

Hepatitis B i C

Plazmafereza je potpuno bezbolna detoksikacija. Pored maksimalnog čišćenja krvi od štetne supstance, ova metoda podstiče proizvodnju novih, mladih ćelija. Ujedno, dovodi do jačanja imunog sistema, tako da je organizam spremniji da se izbori sa sporednim problemima zavisnosti, pre svega, sa hepatitisom.

Tretman oxyven, takođe, spada u prirodnu vrstu detoksikacije. Zasnovan je na primeni malih količina kiseonika kojim se pospešuje protok krvi i stvara antitrombotski hormon Prostaciklin. Te daje odlične rezultate u jačanju imuniteta, zarastanju rana, oporavku perifernih nerava, ali i regeneraciji oštećene jetre usled virusa i dejstva narkotika.

Hepatometabolička terapija predstavlja posebnu regenerativnu metodu isključivo vezanu za regeneraciju jetre i vraćanja njene funkcije. Ona obuhvata, najpre, antivirusni tretman kojim se sprečava dalje širenje bolesti. Zatim kombinaciju hepatoprotektivne, metaboličke i regenerativne metode koje imaju za cilj detoksikaciju i zaštitu jetre. Na taj način se sprečavaju nove komplikacije i omogućava brža obnova organa.

Lečenje narkomanije i alkoholizma na klinici Dr Vorobjev izvodi se u strogo kontrolisanim uslovima i pod stalnim nadzorom svetski priznatih lekara specijalista i psihijatara. Svaki korak, pa i lečenje hepatitisa, je posebno propisano za pacijenta i prilagođeno njegovom stanju, pa i tipu virusa.
Briga za pacijente na klinici Dr Vorobjev je na prvom mestu. Toplinu i poseban pristup prepoznali su ljudi širom sveta, poverivši joj svoju borbu sa zavisnošću. Što dodatno potvrđuje da je ovo najbolja klinika za lečenje narkomanije.

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike