Predoziranje drogom – Koliko ljudi je umrlo zbog zavisnosti?

22/11/2023

Predoziranje drogom je sve češći uzrok smrti, naročito među mlađom populacijom. Zavisnost se razvija iz nehata, a kao uzrok bunta i radoznalost mladih. Droga je jedna od najvećih pošasti današnjice. Nekada je veoma teško izlečiti bolest zavisnosti, ali nije nemoguće!

Zavisnost je izlečiva, a za to su vam potrebni samo dobra volja i odgovarajuća klinika za lečenje bolesti zavisnosti. Ne preporučuje se samostalno odvikavanje, jer veoma često ishod ne bude zadovoljavajući.

Tinejdžeri su veoma rizična grupa potencijalnih zavisnika. Oni su u godinama kada žele da iskažu svoju nezavisnost, da dokažu zrelost i ponašaju se nerazumno. Tada, najčešće pod uticajem društva, probaju razne opijate, a vrlo često i nastave sa konzumacijom. Velika je odgovornost na roditeljima, kao i drugim agensima socijalizacije. Moraju da reaguju pravovremeno i spreče razvoj problema.

Predoziranje drogom – Koliko ljudi je izgubilo bitku?

U Srbiji svakodnevno veliki broj ljudi izgubi život usled predoziranja drogom. Podaci govore da se najčešće konzumiraju marihuana, heroin i kokain. Marihuana je, uglavnom, droga od koje se počinje. Ona je, pretežno, prva stepenica ka bolesti zavisnosti i potencijalnom predoziranju drogom. Nije poznato da je ikada iko izgubio život zbog marihuane, ali svakako da je ona uzrok nastanka teških bolesti zavisnosti.

Heroin i kokain predstavljaju mnogo ozbiljniji problem. Lečenje zavisnosti od ovih psihoaktivnih supstanci je mnogo zahtevnije i mora mu se pristupiti sa velikom pažnjom.

Predoziranje drogom

Osobe koje konzumiraju supstance koje izazivaju zavisnost vrlo brzo razviju toleranciju. Čim se to dogodi, traže jaču sustancu koja će zadovoljiti njihove potrebe i učiniti da se osećaju euforično i relaksirano. Prilikom konzumacije heroina nikada ne može da se postigne efekat koji je postojao tokom prve konzumacije. Zbog neizmerne želje da se to ipak dogodi, doza heroina je sve veća, pa samim tim se povećava šansa za predoziranje drogom.

Nažalost, statistika pokazuje da je sve veći broj ljudi podlegao ovom problemu. Prema podacima u toku prošle godine skoro 300 miliona ljudi je probalo drogu makar jednom u životu. Takođe, još dramatičniji podatak je da je do sada pola miliona ljudi umrlo od posledica zloupotrebe droge.

Izuzetno zabrinjavajući podatak jeste i da gotovo 80 procenata mladih svakodnevno bude u blizini droge ili osobe koja može da im nabavi drogu.

Veliki broj tinejdžera je svakodnevno izložen nezanemarljivoj količini opijata i samo je pitanje vremena kada će upasti u kandže ovog problema.

Kako sprečiti predoziranje drogom

Veoma je bitna edukacija i stvaranje svesti o postojanju problema. Najpre porodica treba da reaguje i nauči svoje dete o opasnostima koje vrebaju. Roditelji su prvi agens socijalizacije, pa tek onda škola. Učitelji i nastavnici, takođe imaju veoma važnu ulogu u vaspitavanju i edukaciji dece.

Predoziranje drogom

Neophodno je održavanje predavanja u školi, minimum dva puta u toku školske godine. Starije đake je neophodno dodatno edukovati i usmeriti na pravi put jer su izloženiji opasnostima.

Roditelji treba da obrate posebnu pažnju na svoje dete. Nemojte misliti da se ružne stvari uvek dešavaju drugima! Morate da budete uvereni da je moguće da se tako nešto desi i vama. Nesreća nikada ne gleda na koja vrata će da pokuca, a nije nemoguće da ćete jednom baš vi da budete na meti zle sreće.

Obavezno obavite preventivni razgovor sa detetom i budite obazrivi. Znajte kada se vraća kući, gde se nalazi i sa kim provodi vreme. Nemojte da dozvolite da se oseća zapostavljeno, jer će se baš u takvim momentima okrenuti drogama.

Imajte na umu da je čak 59 procenata ispitanih učenika srednje škole izjavilo da je bilo ponuđeno drogom. Možete li da garantujete da vaše dete nije jedno od njih?

Čin predoziranja i eventualne smrti zbog konzumacije droge je izuzetno stvarna pojava! Dešava se često i žrtva može biti bilo ko. Ukoliko primetite znake konzumacije opijata kod svojih najbližih, ne odlažite lečenje i ne mislite da nije potrebna stručna medicinska pomoć. Potrebno je više od dobre volje da bi lečenje bilo efikasno.

Klinika za lečenje bolesti zavisnosti

Dr Vorobjev je klinika za lečenje bolesti zavisnosti koja ima izuzetno dugu tradiciju i okuplja doktore koji imaju mnogo iskustva u lečenju adikcije.

Predoziranje drogom

Koristimo različite metode detoksikacije organizma, a terapije prilagođavamo svakom pacijentu pojedinačno. Nakon čišćenja organizma, pacijent prolazi kroz terapiju razgovorom sa psihoterapeutom. Tada se deluje na uzroke i rešavanje problema koji su doveli do nastanka adikcije.

Naš tim medicinskih radnika uspešno leči bolesti zavisnosti već dugi niz godina. Znamo da možemo da pomognemo! Ne čekajte da prođe mnogo vremena i da zavisnost uzme maha, jer što je duže osoba izložena štetnim supstancama, lečenje je teže i zahtevnije.

Kontaktirajte nas što pre i zakažite termin dijagnostike u našoj klinici Dr Vorobjev! Mi smo tu zbog vas!

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike