Detoksikacija od valijuma

Korisnik Valijuma koji priprema tablete diazepama.

22/11/2023

Valijum je zaštitno ime za diazepam, benzodiazepinski lek dugog dejstva. Lekar može da prepiše Valijum za smanjenje anksioznosti ili pomoć u lečenju odvikavanja od alkohola ili napada. Diazepam se takođe može koristiti za sedaciju pacijenata pre operacija.

Ovaj lek deluje tako što povećava GABA, ili gama-aminobuterna kiselinu, koja je inhibitorni neurotransmiter koji smanjuje aktivnost u centralnom nervnom sistemu, proizvodeći umirujući efekat. Benzodiazepinski lekovi su poznati uglavnom po svojim sedativnim efektima, ali takođe mogu proizvesti osećaj euforije, što povećava rizik od zavisnosti. Kako se trajanje konzumacije povećava, tako se povećava i mogućnost fizičke zavisnosti. Jednom kada se stvori zavisnost, korisnik može doživeti simptome apstinencijalne krize kada pokuša da prestane sa uzimanjem Valijuma.

Ovaj članak će vam pomoći da saznate više o simptomima apstinencijalne krize od Valijuma (diazepama), koliko dugo traje povlačenje i kako bezbedno izvršiti detoksikaciju od Valijuma.

Mogući neželjeni efekti Valijuma

Ljudi koji koriste diazepam prema uputstvima i nemaju problema sa fizičkom zavisnošću ili zloupotrebom droga i dalje mogu iskusiti neželjene efekte. Neki uobičajeni neželjeni efekti valijuma uključuju, ali nisu ograničeni na:

• Neobičan umor ili hronični zamor
  • Vrtoglavicu
  • Slabost mišića
  • Nehotične grčeve mišića ili nekoordinirane pokrete
  • Drhtanje
  • Glavobolju
  • Promene u proizvodnji pljuvačke
  • Mučninu i povraćanje
  • Zatvor

Neželjeni efekti blage do umerene težine trebalo bi da postepeno nestaju nakon poslednje doze, ali pošto Valijum deluje dugotrajno, mogu trajati duže nego kod ostalih benzodiazepinskih lekova. Ako se pojave ozbiljni neželjeni efekti ili ako traju nekoliko dana do nedelja nakon poslednje doze, obratite se lekaru. Ako se pojave novi ili pogoršavaju napadi, misli o samoubistvu ili depresivno raspoloženje, odmah se obratite svom lekaru.

Simptomi povlačenja Valijuma (diazepama)

Simptomi povlačenja Valijuma

Ljudi mogu pogrešno misliti da će samo dugoročni korisnici koji su ozbiljno zavisni od Valijuma doživeti simptome odvikavanja, ali to nije istina. Čak i ako koristite Valijum prema uputstvima, postoji šansa da ćete nakon prestanka uzimanja proći kroz simptome krize kod pokušaja naglog odvikavanja.

S obzirom na činjenicu da se Valjium često koristi za lečenje anksioznosti, ljudi mogu takođe iskusiti mnoge neželjene simptome krize čak i ukoliko se pridržavaju pravila prilikom upotrebe ovog leka. Neki mogući neželjeni simptomi upotrebe diazepama su:

• Prekomerno znojenje
  • Trzanje mišića i drhtanje
  • Mučnina ili grčevi u stomaku
  • Bolovi u mišićima
  • Slabost mišića
  • Povećan puls
  • Glavobolja
  • Promene u apetitu
  • Nemir i problemi sa spavanjem
  • Teška anksioznost i napadi panike
  • Zbunjenost ili oštećena koncentracija
  • Problemi sa memorijom
  • Žudnja za drogom
  • Mogućnost napada

Intenzitet ovih fizičkih i psiholoških manifestacija zavisi od nekoliko faktora, uključujući trajanje upotrebe leka, tipičnu unesenu količinu, sveukupno mentalno i fizičko zdravlje i još mnogo toga. Oni sa ozbiljnijom zavisnošću iskusiće ozbiljnije simptome koji mogu trajati duže.

Koliko traje apstinencijalna kriza od Valijuma?

Budući da je Valijum lek dugotrajnog delovanja dizajniran da pruži produženo olakšanje svojim korisnicima, potrebno je više vremena da se simptomi povlačenja pojave i nestanu. Sa vremenom poluživota leka od oko 48 sati, u zavisnosti od faktora kao što su starost i metabolizam, može potrajati nekoliko dana do nedelje nakon poslednje upotrebe da bi se pojavili simptomi povlačenja.

Na početku apstinencijalne krize mogli biste iskusiti anksioznost i nemir kako započinje akutno povlačenje. Druga nedelja je obično najteže vreme za one koji prolaze kroz povlačenje Valijuma. I fizički simptomi kao što su znojenje, drhtanje i mučnina, kao i psihološki simptomi poput anksioznosti i nesanice, za to vreme će biti na vrhuncu. Simptomi mogu potrajati oko mesec dana, ali uglavnom počinju da blede nakon 4 nedelje.

Uobičajeno je da oni koji pate od zavisnosti od Valijuma razviju PAVS ili postakutni sindrom povlačenja. Oni koji imaju ovaj sindrom mogu imati razne psihološke simptome kao što su problemi sa pamćenjem, depresija, anksioznost, nesanica, promene raspoloženja i moždana magla. Ovi simptomi se mogu javljati i nestajati i mogu trajati mesecima, pa čak i godinama u ekstremnim slučajevima, jer se mozak vraća u stanje zavisnosti i navikava se na odsustvo leka.

Akutno povlačenje Valijuma može biti izuzetno neprijatno, zastrašujući i dugotrajan proces, a mentalne manifestacije mogu trajati mnogo duže. Zbog toga pokušaj izlaska iz diazepama bez stručne medicinske pomoći nije samo opasan, već se često završava neuspehom.

Zakažite besplatnu onlajn konsultaciju sa medicinskim stručnjakom za vas ili vašu voljenu osobu da biste naučili kako da se izborite sa ovim simptomima krize>>>

Šta je detoksikacija od Valijuma (diazepama) i kako se vrši?

Uzimanje Valijuma ne treba naglo obustaviti. Naročito u slučaju ozbiljne zavisnosti, iznenadni prekid može biti vrlo opasan i prouzrokovati napade ili druge zdravstvene komplikacije. Dobijanje medicinske pomoći pod nadzorom je neophodno za detoksikaciju od Valijuma. Vaš zdravstveni radnik može vam pomoći da napravite postepeni plan detoksikacije koji uključuje polako smanjivanje doza tokom nekoliko nedelja ili meseci kako bi smanjio fizičku zavisnost od leka i izbegao najgore simptome krize.

Šta je detoksikacija od Valijuma

Metod postepenog smanjivanja doza može biti težak i neudoban proces za one sa ozbiljnom ili dugotrajnom zavisnošću, ali u ovoj situaciji stacionarna i medicinski potpomognuta detoksikacija može biti pravi izbor. Ovaj proces detoksifikacije od benzodiazepina može se sastojati od procene i dijagnostike, koji pomažu medicinskim stručnjacima da utvrde ozbiljnost vaše zavisnosti i naprave siguran i efikasan plan detoksikacije.

Potom sledi detoksikacija i stabilizacija. Pacijent je pod stalnim nadzorom u specijalnoj medicinskoj ustanovi i mogu mu se davati lekovi koji pomažu u povlačenju simptoma i sprečavaju rizik od napada. Lečenje nakon detoksikacije nastavlja se različitim vrstama terapija kojima je namenjena podrška pacijentu i povratak u normalan, stabilan život nakon zavisnosti.

Da biste saznali više o procesu detoksikacije od Valijuma, zatražite besplatnu i poverljivu onlajn konsultaciju. O mogućnostima lečenja i različitim ishodima razgovaraćete sa stručnjakom sa klinike >>>

Često postavljana pitanja

Koji su simptomi povlačenja Valijuma (diazepama)?

Možda ćete doživeti i fizičke i psihološke manifestacije povlačenja, uključujući, ali ne ograničavajući se na: znojenje, mučninu, bolove u mišićima, drhtanje, nesanicu, anksioznost i konfuziju. Takođe je uobičajeno da ljudi dožive „povratnu anksioznost“ tokom povlačenja, gde se simptomi krize stalno vraćaju nakon prestanka uzimanja valijuma. Nakon detoksikacije, možda ćete doživeti postakutni sindrom povlačenja (povremeni napadi anksioznosti, depresije i još mnogo toga) dok se vaš mozak vraća u stanje pre zavisnosti.

Koji je vremenski okvir za povlačenje Valijuma?

S obzirom na to da je diazepam lek dugotrajnog delovanja, može potrajati i nedelju dana da se pojave simptomi povlačenja, ali će se verovatno pojaviti za nekoliko dana. Akutno povlačenje će uglavnom doseći vrhunac tokom druge nedelje, a zatim će nestati tokom treće i četvrte nedelje. Vremenski sled oporavka svakog pojedinca zavisi od njegovih jedinstvenih okolnosti. PAVS može trajati mesecima ili godinama nakon akutnog povlačenja, u zavisnosti od težine zavisnosti.

Kako zaustaviti zavisnost od Valijuma?

Ne pokušavajte naglo da obustavite uzimanje Valijuma. Naglo prestajanje može prouzrokovati napade i druge zdravstvene komplikacije. Razgovarajte sa stručnjakom za lečenje zavisnosti o raznim opcijama lečenja, uključujući postepeno smanjivanje doza u ambulantnom lečenju ili putem medicinske detoksikacije. Ovo je preporučeni postupak za mnoge ljude koji prolaze kroz povlačenje diazepama, jer se lekovi mogu primenjivati kako bi se sprečili napadi i smanjili simptomi povlačenja.

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike