22/11/2023

Značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti može biti ključan za očuvanje postignutih rezultata.

Zavisnost je jedan od vodećih problema modernog društva. Alkoholizam, upotreba narkotika, pa i zloupotreba tableta nisu više izolovani slučajevi. Oni se dešavaju svuda oko nas, u svakom kraju planete, donoseći ozbiljne posledice po zdravlje.

Svaka zavisnost obuhvata tri nivoa – fizički, psihički i socijalni, te prilikom lečenja mora da se pristupi svakom od njih. Upravo takav pristup ima klinika Dr Vorobjev. Uz pomoć savremene metode lečenja bolesti zavisnosti vrši se bezbolna detoksikacija, tako da je za par dana telo očišćeno od štetnih materija, pri čemu se ne ispoljavaju negativni efekti apsinencijalne krize.

I lečenje psihičke zavisnosti na ovoj klinici spada u jedinstvene, revolucionarne terapije koji nakon jednog tretmana otklanjaju žudnju, dok psihijatrijski rad ubrzava proces resocijalizacije.

Značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti

Međutim, ne treba zanemariti ni značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti. Jer, jedino jak imuni sistem i snažan mentalni sklop omogućavaju potpunu rehabilitaciju.

Značaj fizičke aktivnosti procesu lečenja zavisnosti ogleda se u poboljšanju, pre svega, psihičkog zdravlja

Konstantna izoloženost pritisku da se postignu kako poslovne, tako i privatne obaveze može da odvede u upotrebu psihoaktivnih supstanci. Što znači da je stres čest okidač zavisnosti. Međutim, on je i jedan od glavnih kočnica prilikom lečenja.

Srećom, stres se može ne samo smanjiti, već i kontrolisati vežbanjem. Naučno je dokazano da i najmanja fizička aktivnost oslobađa endorfin u mozgu čije je lučenje ranije bilo pod uticajem opijata. Istovremeno, poboljšava se cirkulacija i rad srca, dovodeći do bržeg povratka u normalni život.

Sa redukcijom stresa i regulisanim nivom hormona sreće popravlja se i raspoloženje pacijenta. Tokom detoksikacije, ali i nakon nje promene raspoloženja su veoma izražene. U jednom trenutku osoba koja se bori sa zavisnošću se oseća motivisano i poletno, da bi već u sledećem pokazala razočarenje. Upravo se u sprečavanju naglih promena raspoložanja, tj. održavanju pozitivnih misli, najbolje potvrđuje značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti.

Fizička aktivnost daje energiju neophodnu za lečenje zavisnosti

Iako svakom fizičkom aktivnošću trošite energiju, zapravo, je i dobijate. Naime, tokom vežbanja krv brže stiže do srca, pa nivo kiseonika u telu raste, samim tim, raste i ukupna energija. Kako organizam postaje fizički spremniji, svakodnevne životne aktivnosti postaju lakše. Zbog toga mnogi stručnjaci naglašavaju prednosti jutarnjih vežbi, jer energija koja se potroši na treningu, vraća se kao gorivo za ostatak dana.

Fizička aktivnost donosi i kvalitetan san. Borba protiv droge i alkohola je praćena insomnijom. S obzirom da problem sa snom ne samo da utiču na pad imuniteta i snage, već i na mentalno zdravlje, redovno vežbanje sprečava pojavu ove posledice.

Značaj fizičke aktivnosti je veliki!

Da je značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti, zaista, nemerljiv potvrđuju i brojne studije. Prema najnovijim ona može povećati stopu apstinencije za 95 odsto. Jedan od razloga ovolikom uticaju jeste jačanje imuniteta, na taj način deluje preventivno u sprečavanju mnogih teških bolesti, kao što su srčani i moždani udar, dijabetes, osteoporoza, karcinom, depresija…

Značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti

Imajući u vidu koliki je značaj fizičke aktivnosti u lečenju bolesti zavisnosti fizikalna terapija na klinici Dr Vorobjev je obavezni deo programa. Takođe, u okviru bolnice nalazi se teretana sa najmodernijim spravama i rekvizitima, tako da pacijenti i u časovima odmora, mogu samostalno da rade na svojoj kondiciji i mentalnom razvitku.

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike