Simptomi fizičke zavisnosti – Lečenje fizičke zavisnosti na klinici Dr Vorobjev

simptomi fizičke zavisnosti Klinika Dr Vorobjev 1

22/11/2023

Simptomi fizičke zavisnosti mogu biti veoma teški.

Upotreba raznih psihoaktivnih supstanci poznata je od davnina. Arheološka nalazišta otkrila su da su još drevni Sumerci pre 5.000. godina koristili opijum kao “piće zadovoljstva”. Dok su Kinezi u to doba uveliko koristili čaj od maka za lečenje različitih bolova. I Egipćani su u dolini Tebe pravili opijum, što potvrđuju zapisi na papirusu.

Prvi konkretni dokazi o korišćenju marihuane dolaze iz Izraela oko 1500. pre nove ere. Naime, istraživači su u grobu žene, za koju se smatra da je umrla na porođaju, pronašli ostatke ove biljke.

Iako je zavisnost stara koliko i čovečanstvo, tek od sredine 20. veka javila se veća zloupotreba tableta i drugih psihoaktivnih supstanci. Zbog njihove široke dostupnosti, pojava je karakteristična za sve krajeve sveta, bez obzira na ekonomsku i socijalnu razvijenost. Poslednjih decenija sve više su u upotrebi sintetizovane droge, koje imaju jače dejstvo od “prirodnih”. Samim tim su i opasnije za organizam.

Da su bolesti zavisnosti globalni problem najbolje govore poslednji izveštaji Ujedinjenih nacija. Prema podacima preko 200 miliona ljudi, tj. oko 5 odsto svetske populacije, starosti od 15 do 64 godina koristi ilegalne supstance. Marihuana je najrasprostranjenija – 160 miliona ljudi. Sledi prekomerna upotreba lekova, opijata i kokaina.

simptomi fizičke zavisnosti Klinika Dr Vorobjev 2

Imajući u vidu poražavajuće podatke, klinika Dr Vorobjev vam otkriva koji su simptomi fizičke zavisnosti.

Kako nastaju simptomi fizičke zavisnosti?

Fizička zavisnost je, zapravo, fiziološka zavisnost tkiva od psihoaktivne supstance. Rezultat je ćelijske adaptacije, pa organizam nijedan dan više ne može da “preživi” bez nje. Odnosno, za “normalno” funkcionisanje potrebno je da koncentracija supstance bude stalno prisutna u krvi.

Može se razviti iz terapijske upotrebe lekove, kao što je zavisnost od benzodiazepina, antiepileptika i antidepresiva. Mada češće nastaje kao “rekreativna” zloupotreba raznih supstanci.

Usled dugotrajnog, hroničnog konzumiranja dolazi do tolerancije. To znači da posle izvesnog vremena prestaje efekat psihoaktivnih supstanci. Pa je neophodno unositi veće doze kako bi se postiglo željeno dejstvo. Što je veća upotrebljena doza, simptomi fizičke zavisnosti su ozbiljniji.

Koji su karakteristični simptomi fizičke zavisnosti?

Fizička zavisnost se može manifestovati u pojavama i fizičkih i psihičkih simptoma. Oni su prouzrokovani fiziološkim adaptacijama u centralnom nervnom sistemu i mozgu zbog hronične izloženosti supstanci.

Simptomi fizičke zavisnosti se mogu pojaviti kod naglog prekida konzumiranja ili usled smanjenja doze. U težim slučajevima ispoljavaju se nekoliko sati nakon prestanka dejstva, a poznati su kao apstinencijalna kriza.

U zavisnosti od vrste supstance, ispoljavaju se i simptomi. Karakteristični su povećan broj otkucaja srca, visok krvni pritisak, povećanje telesne temperature, znojenje, drhtavica. Zatim se javljaju bolovi u celom telu, dijareja, kašalj, curenje iz nosa.

simptomi fizičke zavisnosti Klinika Dr Vorobjev 3

Ukoliko kriza duže traje dolazi do psihičkih problema – insomnije, konfuzije, napada panike, vizuelnih halucinacija, razdražljivosti, pa čak i samoubilačkih misli.

Lečenje fizičke zavisnosti

Lečenje narkomanije i drugih oblika zavisnosti, upravo, počinje otklanjanjem fizičke zavisnosti.

Nakon procena celokupnog psihofizičkog stanja pacijenta, određuje se program detoksikacije. Njen cilj je čišćenje organizma od toksične supstance i uspostavljanje narušene ravnoteže.

Da bi se sprečila apstinencijalna kriza na klinici Dr Vorobjev se primenjuju nekoliko tretmana detoksikacije – utra brza detoksikacija od opijata, Neurojet (N.E.T.) terapija, farmakoterapija, specijalne infuzije sa vitaminima i hepatoprotektorima. Svaka detoksicija se vrši isključivo u bolničkim uslovima uz stalni nadzor lekara i medicinskog osoblja. Na taj način se prati stanje pacijenta i sprečavaju mogući simptomi krize.

Nakon detoksikacije fizičko stanje pacijenta je normalizovano, pa polako dolazi do poboljšanja imunog sistema. Ipak, treba imati u vidu da je lečenje fizičke zavisnosti samo prvi korak ka ozdravljenju. Za potpuno poboljšanje fiziološkog i emocionalnog stanja neophodno je otklanjanje i psihičke zavisnosti.

Klinika Dr Vorobjev za ovu fazu sprovodi posebno lečenje bolesti zavisnosti pomoću Ibogaina.

Objavljeno 22/11/2023
Tim Dr Vorobjev Klinike